صفحه اصلي > فرهنگی > جشنواره الگوهای برتر یاددهی- یادگیری بستر مناسبی برای رشد و ترغیب معلمان مدارس استثنایی است
جشنواره الگوهای برتر یاددهی- یادگیری بستر مناسبی برای رشد و ترغیب معلمان مدارس استثنایی است11 دی 1402. نويسنده: monshi |
سلیمانی رئیس اداره آموزش و پرورش استثنایی استان البرز از برگزاری جشنواره الگوهای برتر یاددهی- یادگیری دانش آموزان با نیازهای ویژه در این استان خبر داد. وی گفت: امروزه با پیشرفت علم و تکنولوژی، نحوه تدریس نیز تغییر نموده و راهکارهای قدیمی ترغیب کننده دانش آموزان برای آموزش و یادگیری بیشتر نمیباشد؛ به همین منظور سازمان آموزش و پرورش استثنایی در چند سال اخیر، اقدام به برگزاری جشنواره الگوهای برتر یاددهی برای تمامی معلمان مدارس استثنایی نموده است تا علاوه بر آشنایی بیشتر آنها با تکنولوژی و ابزارهای یادگیری و آموزش، بستر مناسبی برای رشد و ترغیب معلمان و تلاشگران عرصه آموزش و پرورش ایجاد شود.سلیمانی افزود: امروزه معلمان توانستهاند با استفاده از فناوریهای آموزشی جدید، ابزارها و روشهای نو خلق کرده و کلاس درس را از محدوده چهار دیواری سنتی خارج کنند و این جشنواره فرصتی است تا تمامی معلمان مدارس استثنایی، به تقویت دانش و نگرش آموزشی خود پرداخته و با ارائه طرحهای آموزشی جدید، در راه ارتقای سیستم آموزشی مدارس استثنایی قدم بردارند. وی در توضیح اهداف جشنواره اظهار داشت: به کارگیری یافتههای پژوهشی در زمینه روشهای آموزشی، پرورشی، تربیت بدنی و توانبخشی، توسعه کیفی منابع انسانی از طریق تقویت مهارتهای حرفهای و ترغیب کارکنان آموزشی، پرورشی، تربیت بدنی، توانبخشی و مشاوره در فرآیند یادگیری دانش آموزان استثنایی و نیز فراهم نمودن زمینه مناسب جهت مشارکت آموزگاران در دورههای پیش از دبستان و ابتدایی برای استفاده از بازی در امر آموزش می توان اشاره نمود.رئیس اداره آموزش و پرورش استثنایی استان البرز تصریح کرد: شرکت کنندگان فقط در یک رویکرد انفرادی یا درس پژوهی و یک موضوع در حوزه آموزشی، پرورشی، تربیت بدنی، توان بخشی، مشاوره، مددکاری و بهداشت، امکان حضور در این جشنواره را خواهند داشت و فرایند ارزیابی آثار و تجربیات معلمان در سه سطح استانی، کشوری و نهایی انجام خواهد شد.گفتنی است اجرا، ثبت نام و ارسال آثار، از طریق سامانه جشنواره به نشانی jashnvareh.csdeo.ir و در بازه زمانی اسفندماه ۱۴۰۲ لغایت شهریورماه ۱۴۰۳ صورت می پذیرد. بازگشت |