
صفحه اصلي > فرهنگی > برنامهریزی مالی ما باید مبتنی بر اولویتبنیـدی پروژهها و نیازهای واقعی مدارس باشد
برنامهریزی مالی ما باید مبتنی بر اولویتبنیـدی پروژهها و نیازهای واقعی مدارس باشدامروز, 12:07. نويسنده: monshi |
|
در نشستی راهبردی با حضور دکتر فرزاد شعبانی، مدیرکل آموزش و پرورش استان البرز، معاونین پشتیبانی وتوسعه مدیریت نواحی و شهرستانهای تابعه، راهکارهای ارتقای پشتیبانی آموزشی و تربیتی در مدارس استان را بررسی کردند. این نشست تخصصی با هدف واکاوی چالشهای موجود،تبیین برنامههای کلان و تقویت هماهنگی بینبخشی برای ارتقای کیفیت پشتیبانی از فرآیند تعلیم و تربیت در استان البرز برگزار شد. شعبانی در بخش دیگری از سخنان خود، امانتداری، شایستگی و وفاداری را از مولفههای مهم ارتقای سرمایه اجتماعی برشمرد . وی بهترین روش برای اجرای مدیریت صحیح و بهرهوری را ایجاد فضای دوستی، صمیمیت، تعامل و همفکری دانست .در ادامه نشست راهبردی معاون پشتیبانی و توسعه مدیریت ،دکتر فرزاد شعبانی با تأکید بر سه محور اساسی مدیریت مالی، امور رفاهی و پشتیبانی از املاک، خط مشی آینده این معاونت را ترسیم کرد.مدیرکل آموزش و پرورش استان البرز، اولویت نخست را مدیریت هوشمندانه و شفاف منابع مالی دانست و اعلام کرد: «ما موظفیم با دقیقترین شیوههای مدیریت هزینه، از هر ریال بودجه عمومی به بهترین شکل برای ارتقای کیفیت آموزشی در استان بهره ببریم. برنامهریزی مالی ما باید مبتنی بر اولویتبنیـدی پروژهها و نیازهای واقعی مدارس باشد».وی بر لزوم تقویت نظام درآمدی از طریق جذب مشارکتهای مردمی و همکاری با نهادهای مختلف در چارچوب قوانین تأکید کردند.دکتر شعبانی، توجه به معیشت و رفاه همکاران فرهنگی را یک وظیفه حتمی و انسانی خواند و افزود: «نیروی انسانی ما زمانی میتواند با انگیزه و تمرکز کامل در مسیر تعلیم و تربیت گام بردارد که از حداقلهای رفاهی و حمایتی برخوردار باشد. باید با خلاقیت و تلاش جمعی، در جهت بهبود وضعیت رفاهی همکاران در سراسر استان بکوشیم».شعبانی از مسئولان پشتیبانی خواست تا با ارائه طرحهای نوین، برنامهریزی برای ارائه خدمات رفاهی و حمایتی هدفمند را در دستور کار فوری خود قرار دهند. در بخش دیگری از نکات ارائه شده دکتر فرزاد شعبانی ، مدیرکل آموزش و پرورش البرز، مدیریت و بهرهوری از داراییهای منقول و غیرمنقول را یک فرصت استراتژیک برای توسعه فضاهای آموزشی عنوان کرد. شعبانی با اشاره به پروندههای متعدد املاک مدارس، دستور داد: «سنددار کردن و رسمیسازی املاک آموزشی با اولویت زمینهای نیمهکاره و فاقد سند، با همکاری دستگاههای ذیربط به ویژه دادگشتری کل استان و اداره کل ثبت اسناد واملاک ، با شتاب بیشتری پیگیری شود. حفظ، مرمت و بهینهسازی اموال موجود نیز از اهمیت ویژه ای با تأمین منابع جدید برخوردار است». وی در پایان خاطرنشان کرد: «این سه محور، مثلثی را تشکیل میدهند که تحقق آن، تحکیم بنیانهای پشتیبانی آموزش و پرورش استان البرز و در نهایت، ارتقای کیفیت فرآیند تعلیم و تربیت را در پی خواهد داشت». شایان ذکر است در این جلسه نصراله ناصرخیل معاون جدید پژوهش ،برنامه ریزی و توسعه منابع ،ضمن تقدیر از همکاران ،مدیران ومعاونین حوزه یادشده گزارشی مبسوط از اقدامات جاری اداره کل استان و شهرستانهای تابع ارائه و خواستار هماهنگی افزایی و اجرای برنامه های راهبردی منطبق با سند تحول بنیادین در سطح استان شد . بازگشت |