Logo

صفحه اصلي > فرهنگی > غربالگری روان شناختی دانش آموزان را در البرز با جدیت دنبال کنیم

غربالگری روان شناختی دانش آموزان را در البرز با جدیت دنبال کنیم


امروز, 15:19. نويسنده: monshi


مدیرکل آموزش و پرورش البرزگفت: طرح غربالگری روان شناختی دانش آموزان که در قالب برنامه ملی نماد در مدارس متوسطه و ابتدایی این استان انجام می شود را با جدیت دنبال کنیم زیرا اقدامات مداخله ای می تواند در پیشگیری از آسیب های اجتماعی نقش بسیار موثری داشته باشد.
" فرزاد شعبانی " در جلسه وبینار وزارتی برنامه ملی نظام مراقبت اجتماعی از دانش آموزان ( نماد) افزود: این برنامه با هدف اطلاع از وضعیت سلامت روان دانش‌آموزان برای خودآگاهی، اجرای اقدام‌های پیشگیرانه و رشدمدارانه در مدارس اجرا می‌شود که در طرح غربالگری، آسیب‌های روان‌شناختی، تشخیص، درمان و ارجاع به مراکز تخصصی مورد توجه قرار دارد.
وی افزود: این برنامه بر اساس سند تحول بنیادین آموزش‌ و پرورش و در برنامه ششم توسعه و قانون حمایت از اطفال و نوجوانان مکلف شده ایم که در راستای ارتقای سلامت روان دانش‌آموزان غربالگری را انجام دهیم.وی تصریح کرد: با توجه به سخت بودن حوزه آسیب‌های اجتماعی اولین نکته دغدغه‌مندی مربیان و مدیران مدارس در اجرای غربالگری است.
شعبانی با بیان اینکه برای غربالگری نیاز به پایشی از وضعیت موجود داریم و باید شناسایی به‌موقع داشته باشیم ، خاطرنشان کرد: ما بیشتر از همه با جنبه پیشگیرانه موارد را دنبال می‌کنیم.
وی یادآورشد: اگر بر اساس پرسش‌نامه دانش‌آموز در این مرحله در مقیاس‌های سلامت روان مسئله‌ای داشته باشد مشاور مدرسه رسیدگی کرده و خانواده دانش‌آموز را در جریان قرار می‌دهد و با ارجاع به مراکز مشاوره اقدامات لازم انجام می شود.وی با بیان اینکه برای غربالگری نیاز به پایشی از وضعیت موجود داریم و باید شناسایی به‌موقع داشته باشیم، اضافه کرد: ما بیشتر از همه با جنبه پیشگیرانه موارد را دنبال می‌کنیم.مدیرکل آموزش و پرورش البرز با تاکید به استفاده از ظرفیت دانش‌آموزان برای کمک کردن به خود دانش‌آموزان در راستای کاهش آسیب اجتماعی، افزود: هویت‌بخشی به دانش‌آموز، نقش دادن به آنها و افزایش عزت نفس تنها راه نجات دانش‌آموزان، جوانان و نوجوانان از آسیب‌های اجتماعی است..در این برنامه از بسته تربیتی - یادگیری معاونت پرورشی آموزش و پرورش استان البرز نیز رونمایی شد



بازگشت