Logo

صفحه اصلي > گفتگو > زیباسازی ارزش دادن به فرهنگ اصیل ایرانی است

زیباسازی ارزش دادن به فرهنگ اصیل ایرانی است


10 خرداد 1394. نويسنده: monshi
زیباسازی ارزش دادن به فرهنگ اصیل ایرانی است


اردشیر رستمی بازیگر سرشناس تلویزیون و عضو شورای سازمان زیباسازی شهرداری کرج با بیان اینکه زیباسازی شهری ارزش دادن به فرهنگ اصیل ایرانی است، خواستار تزئین ورودی های این کلانشهر با استفاده از نمادهایی آغشته به خاطرات ملی و مذهبی گذشته شد.
اردشیر رستمی که بازی در نقش استاد شهریار را در کارنامه هنری دارد و از بازیگران گزیده کار تلویزیون نیز به شمار می رود، در شورای سازمان زیباسازی شهرداری کرج نیز عضویت دارد و جوانی بسیار احساسی، خوش ذوق و هنرمند است که دست به دست دیگر کارشناسان برای زیباسازی بیش از پیش ایران کوچک پیش قدم شده است. او در گفتگویی کوتاه زنده کردن نقش اسلامی را یکی از عوامل موثر در توجه به فرهنگ اصیل ایرانی دانست و افزود: شهر باید از هر نظر وجهه تاریخی و فرهنگی خود را حفظ کند. این عضو شورای سازمان زیباسازی شهرداری کرج اضافه کرد: اجرای طرح های ایرانی در شهر نیازمند ایده های کارشناسی است که در صورت اجرایی شدن، چهره ای کاملا سنتی به شهر می بخشد و این موضوع موجب ایجاد آرامش برای نسل جدید همچنین یادآوری خاطرات گذشته و ایجاد احساس دلنشین برای افراد مسن تر می شود. بازیگر نقش شهریار در ادامه برطرف کردن نیازهای فیزیکی و روانی شهر را با فراهم کردن فضاهای شهری و بکارگیری مبلمان مناسب ممکن دانست و افزود: چهره شهر با رعایت قوانین و بکارگیری زیبایی نمادین، مردم را به آرامش دعوت می کند و ضروری است این امر سرلوحه کار مسئولان ذیربط قرار گیرد چرا که آرامش شهروندان است که تعادل شهر را بر هم نمی زند. این هنرمند در ادامه به نوپا بودن سازمان زیباسازی کرج اشاره کرد و گفت: با توجه به اینکه این سازمان عمر زیادی نداشته و تازه تاسیس است اما اقدامات مطلوب و بهینه ای را در راستای ایجاد زیباسازی شهری داشته که ساخت المانهای دائم و موقت، ساخت کتیبه ها و نورپردازی پلها و معابر، تابلوها، بلوارها و میادین از جمله آنهاست. وی با اشاره به اینکه استفاده از طرح های نوین همیشه کاربرد مناسب را ندارد، گفت: به کارگیری آجر در ساخت کتیبه ها به جای شیشه و پلاستیک، آلومینیوم و سیمان و... خاطرات کودکی را برای بسیاری از شهروندان تداعی می کند و این نشان دهنده آن است که رنگ و بوی قدیم به مزاج شهروندان بیشتر خوش آمده و سنت در مقابل طرح های نوین پیروزمندانه لبخند می زند. رستمی همچنین به نمادهای شهری و اهمیت دارا بودن هویت در هر شهر اشاره و تصریح کرد: هویت کلانهشر کرج مهاجر پذیر بودن آن است و علاوه بر ایجاد و نصب المان های خاص هر قوم در محله های مختلف، تلفیق رنگ فیروزه ای که نمادی از گذشته را روشن می کند به این هویت جان می بخشد. عضو شورای سازمان زیباسازی شهرداری کرج در خصوص نصب کتیبه در ورودی های این کلانشهر افزود: کتیبه های آجری با نقش ها و خطوط فیروزه ای که از مساجد الگو برداری شده در ورودی های شهر در حال نصب بوده که سه مورد از این کتیبه ها نصب و دو مورد در حال اجرایی شدن است.
وی در پایان اظهار امیدواری کرد: با اجرای طرح های مذکور و ترویج فرهنگ سنتی در سطح شهر، شاهد تعادل و یکپارچگی مبلمان شهری با شهروندان باشیم. رستمی همچنین در پایان از ریاست شورای سازمان، شهردار کرج علی ترکاشوند، هیئت مدیره و مدیرعامل اسبق و کنونی بعنوان افرادی که با همت و دانش بالا در احیای معنای زیباسازی و بکارگیری این معنا در هویت بخشیدن و ارتقاء سطح سیما و منظر شهر تلاشهای چشم گیری داشته اند، تقدیر کرد. یادآور می شود اردشیر رستمی در سال 1349 در تبریز دیده به جهان گشوده و در زمینه های مختلف هنری اعم از: کاریکاتور، تصویرسازی، مجسمه‌سازی، معماری، طراحی لباس، شعر و بازیگری فعالیت داشته و دارد که بازی در نقش استاد شهریار را می توان اوج فعالیت های هنری وی برشمرد. این هنرمند کشيدن نقاشي، کاريکاتور و آموختن گرافيک را به‌طور تجربي ياد گرفت تا جايي که مي‌گويد: در مطبوعات ايران در 120 نشريه طي سال‌ها فعاليتم، بيش از 12 هزار کاريکاتور و مقاله از من به چاپ رسيده است، از آثار منتشر شده رستمی در زمینه نقاشی، طراحی و تصویرگری می توان به کتاب های (12 جلد) شهروند خط صفر/ به شیوهٔ همهٔ مادرانم/ یاغیشلی نغمه/ تلنگر/ اردشیرنامه: طرح‌ها و نوشته ها/ پرنیان و آب: با لالایی تا سرزمین خواب و... اشاره کرد.
بازگشت