صفحه اصلي > گفتگو > کمبود نیروی راهداری و خودروهای امدادی از مشکلات جاده چالوس است
کمبود نیروی راهداری و خودروهای امدادی از مشکلات جاده چالوس است26 آذر 1394. نويسنده: monshi |
رئیس اداره راه و شهرسازی گچسر از دستگاههای قدیمی و مستهلک ، کمبود شدید نیروی راهداری و خودروهای امدادی و آتش نشانی در جاده چالوس سخن گفت. آرمان خاقانی در گفتگو با تصویرالبرز از بازنگری و اصلاح تابلوهای موجود ، رو کش آسفالت و گاردریل جاده چالوس خبر داد و با بیان اینکه این اداره در کیلومتر ۳۲ ری زمین قرار گرفته گفت محدوده استحفاظی اداره راه و شهرسازی گچسر از ابتدای پل بیلقان تا بعد از تونل کندوان است که ۷۴ کیلومتر راه اصلی و ۱۴۹ کیلومتر راه فرعی را شامل می شود و همکارانمان بصورت شبانه روزی در تلاش هستند شرایط جاده را در فصول مختلف سال برای عبور و مرور محلی و مسافران فراهم کنند. وی با بیان اینکه با پولی شدن جاده چالوس موافق نیستم افزود: پولی شدن جاده چالوس یکی از بزرگترین چالش هایی که ایجاد می کند سوءاستفاده افراد سودجو در تهیه کارت تردد است که خدمات اداره راه و شهرسازی و پلیس راه را با اختلال روبرو می کند و به شدت با این موضوع مخالف هستم و امیدوارم مسئولین تمهیدات دیگری را برای حل مشکلات جاده چالوس بیاندیشند. رئیس اداره راه و شهرسازی گچسر با بیان اینکه از بزرگترین مشکلات این مسیر نبود خودرو آتش نشانی کافی است گفت: در طول مسیری که ذکر کردم تنها یک خودروی آتش نشانی وجود دارد و این تهدید بزرگی است و باید این نکته هم اضافه کنم که تونل شماره پنج یکی از تونل هایی است که مستعد آتش سوزی است و بازسازی آن نیز مشکل است و نیازمند هزینه بالاست و هم اینکه مسیر اصلی تردد است و امکان بسته شدن این تونل وجود ندارد و خواستار این هستیم مسئولین استانی قبل از اینکه اتفاق تلخ و بحرانی بوجود بیاید حدالامکان در رروزهای پرتردد ، خودروهای امدادی و آتش نشانی کافی را در جاده مستقر نمایند و البته باید از حضورجمعیت هلال احمر در طول مسیر و همکاری آنان تشکر کنم. خاقانی به دستگاههای مستهلک راهداری هم اشاره کرد و گفت: جاده چالوس قدمت ۹۰ ساله دارد و تحمل فشار سنگین تردد با این حجم را ندارد و همچنین یکی از جاده های کشور است که مستعد بهمن،ریزش سنگ و سیل است و در سالها و حتی ماههای اخیر این موضوع را مشاهده کرده ایم و متاسفانه یکی از مشکلات راهداری دستگاههای مستهلک و نبود نیروی کافی است. طبق استاندارد در هر کیلومتر انتظار داریم یک راهدار وجود داشته باشد اما در حال حاضر ما تنها از ابتدا تا انتهای محور تنها ۳ کارگر راهدار داریم و به جرات می توان گفت مسیری که نیازمند ۵۰۰ نیروی کار است را با ۴۰ نفراداره می کنیم که کار بسیار دشواری است . هرچند در این راستا از نیروهای کارآمد و با تجربه بهره می بریم و این نقطه قوتی است که ضعف کمبود نیرو را پوشش داده است. وی با این عنوان که بخشداری، منابع طبیعی ، نیروی انتظامی و اداره آب همکاری خوبی با راهداری دارند گفت: فصل زمستان و بارش برف شرایط جاده را نامساعد می کند و از سوی دیگر نمک پاشی جاده نیز علاوه بر مشکلات زیست محیطی و تخریب آسفات که دارد متاسفانه دیده می شود برخی برای مصارف خانگی برده و استفاده می کنند و که این امر به طور حتم نیازمند فرهنگ سازی از سوی رسانه هاست و با فرهنگسازی و اطلاع رسانی می توان دانش رانندگان را افزایش داد و نکاتی همچون بستن زنجیر چرخ در روزهای برفی ، بستن کمربند ایمنی ، احتیاط در روزهای پرتردد و … را یادآوری کرد. بازگشت |