Logo

صفحه اصلي > گزارش > اکبری: مهار ترافیک باید به اولویت عمرانی شهرها تبدیل شود

اکبری: مهار ترافیک باید به اولویت عمرانی شهرها تبدیل شود


14 تیر 1396. نويسنده: monshi
اکبری: مهار ترافیک باید به اولویت عمرانی شهرها تبدیل شود


جمعی از منتخبین اولین دوره شورای اسلامی شهر فردیس با حضور در کارگاه های پروژه ملی مترو به بازدید از پیشرفت فیزیکی ساخت تونل ها و ایستگاه ها و مراحل انجام کار پرداختند و همچنین توضیحات لازم نیز از سوی مدیرعامل سازمان قطار شهری کرج و حومه به آنها ارائه شد.
داود وحیدی، حسین احمدوند، افراسیاب بیچرانلو، سید حسن افتخاریان، حمید یعقوبی، حسن سعیدی باشسیز، مجتبی قاسمی و ملیحه اکبری از اعضای شورای اسلامی شهر فردیس به دعوت سازمان قطار شهری کرج و حومه صبح روز چهارشنبه چهاردهم تیر ماه در این مجموعه حضور یافتند و با شرکت در صبحانه کاری در جریان اقدامات صورت گرفته و نیز برنامه های پیش روی سازمان نیز قرار گرفتند. وکلای مردم در شورای شهر فردیس همچنین برای اطلاع بیشتر از کم و کیف امور و مراحل حرکت کرج به سمت بهره مندی از ناوگان حمل و نقل ریلی درون شهری روانه کارگاه های عمرانی این پروژه ملی شدند و ضمن استماع توضیحات لازم از زبان علی اصغر همتی مدیرعامل سازمان قطار شهری کرج و حومه، به تماشای شهر تونلی در اعماق زمین نشستند. عضو شورای اسلامی شهر فردیس در حاشیه این بازدید با بیان اینکه ترافیک در اکثر شهرهای بزرگ کشور به چالشی جدی تبدیل شده و برنامه ریزان را به شدت نگران کرده است، گفت: ترافیک عامل هدر رفت سرمایه های ملی و منابع عظیم انرژی است و سلامت جسم و روح شهروندان را نیز به مخاطره انداخته است.
احداث خط 2 متروی کرج با 23 ایستگاه به طول 27 کیلومتر
ملیحه اکبری با تاکید بر اینکه احداث خط 2 متروی کرج به سمت ملارد و فردیس با 23 ایستگاه و 27 کیلومتر طول به تصویب شورای عالی ترافیک کشور رسیده است، عنوان کرد: طبق پیش بینی های صورت گرفته افزون بر 35 هزار نفر در هر ساعت با این خط ریلی جابه جا می شوند و بالغ بر میلیاردها ریال صرفه جویی مالی را نیز به همراه خواهد داشت؛ ضمن آنکه تاثیر محسوسی بر کاهش ترافیک و آلودگی هوا می گذارد.
وی تاثیرات مطلوب مترو در سه رده اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی را قابل مطالعه و ارزیابی توصیف کرد و اذعان داشت: در هر صورت متروی کرج یک پروژه ملی است که با مشارکت مالی مدیریت شهری این کلانشهر و دولت در حال احداث می باشد و باید پذیرفت در سالهای گذشته مشکلات تامین نقدینگی دامنگیر بسیاری از طرح های استانی و ملی شده بود و نباید کارهای عمرانی را به مباحث سیاسی گره زد؛ اگر نیت ما خدمت به مردم است موظف به رفع موانع هستیم نه دامن زدن به اختلافات و حاشیه های بیهوده. این مسئول شهری اضافه کرد: ان شاء الله رویکرد حمایتی دولت یازدهم در دولت جدید نیز تداوم خواهد داشت و شورای پنجم کرج در امتداد تلاشها و دغدغه مندی اعضای کنونی شورای اسلامی شهر کرج کمر به تکمیل این پروژه ملی خواهند بست و مدیریت شهری فردیس نیز از تمام ظرفیت های موجود برای نیل به این هدف مهم بهره می جوید و باید گفت که مترو نعمتی بالاتر از تصور و سودمند برای شهر و شهروندان است.
تکمیل مترو نماد رونق تولید ملی و اشتغالزایی است
اکبری در بخش دیگری از سخنانش از تکمیل پروژه های کلانی همچون مترو به عنوان نمادی از رونق تولید ملی و اشتغالزایی و همسو با مبانی سیاست های «اقتصاد مقاومتی» ابلاغی از سوی رهبر معظم انقلاب اسلامی یاد و عنوان کرد: البته باید مد نظر قرار داد که ساخت ایستگاه مترو با ساخت پارک و آسفالت ریزی خیابانها متفاوت است و نیاز به مشارکت مالی بانکها و شرکت های هلدینگ احساس می شود و باید با نگرش کلان مدیریتی عرصه را برای جلب مشارکت بخش خصوصی مهیا ساخت. وی در پایان از میزبانی شایسته سازمان قطار شهری کرج و حومه قدردانی کرد و ضمن خدا قوت به پرسنل و کارشناسان خدوم این مجموعه، گفت: به حمد الهی کرج در فصل کنونی از حضور مدیریت قوی و کارآمد دکتر ترکاشوند در جایگاه شهردار این کلانشهر بهره مند است و چهره هایی دلسوز چه در شورای کنونی و چه در شورای پنجم عضویت دارند و همه این ها بستر لازم برای خدمت رسانی جهادی به مردم شریف را شکل داده است.
بازگشت