صفحه اصلي > گزارش > اکبری: مهار ترافیک باید به اولویت عمرانی شهرها تبدیل شود
اکبری: مهار ترافیک باید به اولویت عمرانی شهرها تبدیل شود14 تیر 1396. نويسنده: monshi |
جمعی از منتخبین اولین دوره شورای اسلامی شهر فردیس با حضور در کارگاه های پروژه ملی مترو به بازدید از پیشرفت فیزیکی ساخت تونل ها و ایستگاه ها و مراحل انجام کار پرداختند و همچنین توضیحات لازم نیز از سوی مدیرعامل سازمان قطار شهری کرج و حومه به آنها ارائه شد. داود وحیدی، حسین احمدوند، افراسیاب بیچرانلو، سید حسن افتخاریان، حمید یعقوبی، حسن سعیدی باشسیز، مجتبی قاسمی و ملیحه اکبری از اعضای شورای اسلامی شهر فردیس به دعوت سازمان قطار شهری کرج و حومه صبح روز چهارشنبه چهاردهم تیر ماه در این مجموعه حضور یافتند و با شرکت در صبحانه کاری در جریان اقدامات صورت گرفته و نیز برنامه های پیش روی سازمان نیز قرار گرفتند. وکلای مردم در شورای شهر فردیس همچنین برای اطلاع بیشتر از کم و کیف امور و مراحل حرکت کرج به سمت بهره مندی از ناوگان حمل و نقل ریلی درون شهری روانه کارگاه های عمرانی این پروژه ملی شدند و ضمن استماع توضیحات لازم از زبان علی اصغر همتی مدیرعامل سازمان قطار شهری کرج و حومه، به تماشای شهر تونلی در اعماق زمین نشستند. عضو شورای اسلامی شهر فردیس در حاشیه این بازدید با بیان اینکه ترافیک در اکثر شهرهای بزرگ کشور به چالشی جدی تبدیل شده و برنامه ریزان را به شدت نگران کرده است، گفت: ترافیک عامل هدر رفت سرمایه های ملی و منابع عظیم انرژی است و سلامت جسم و روح شهروندان را نیز به مخاطره انداخته است. احداث خط 2 متروی کرج با 23 ایستگاه به طول 27 کیلومتر ملیحه اکبری با تاکید بر اینکه احداث خط 2 متروی کرج به سمت ملارد و فردیس با 23 ایستگاه و 27 کیلومتر طول به تصویب شورای عالی ترافیک کشور رسیده است، عنوان کرد: طبق پیش بینی های صورت گرفته افزون بر 35 هزار نفر در هر ساعت با این خط ریلی جابه جا می شوند و بالغ بر میلیاردها ریال صرفه جویی مالی را نیز به همراه خواهد داشت؛ ضمن آنکه تاثیر محسوسی بر کاهش ترافیک و آلودگی هوا می گذارد. وی تاثیرات مطلوب مترو در سه رده اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی را قابل مطالعه و ارزیابی توصیف کرد و اذعان داشت: در هر صورت متروی کرج یک پروژه ملی است که با مشارکت مالی مدیریت شهری این کلانشهر و دولت در حال احداث می باشد و باید پذیرفت در سالهای گذشته مشکلات تامین نقدینگی دامنگیر بسیاری از طرح های استانی و ملی شده بود و نباید کارهای عمرانی را به مباحث سیاسی گره زد؛ اگر نیت ما خدمت به مردم است موظف به رفع موانع هستیم نه دامن زدن به اختلافات و حاشیه های بیهوده. این مسئول شهری اضافه کرد: ان شاء الله رویکرد حمایتی دولت یازدهم در دولت جدید نیز تداوم خواهد داشت و شورای پنجم کرج در امتداد تلاشها و دغدغه مندی اعضای کنونی شورای اسلامی شهر کرج کمر به تکمیل این پروژه ملی خواهند بست و مدیریت شهری فردیس نیز از تمام ظرفیت های موجود برای نیل به این هدف مهم بهره می جوید و باید گفت که مترو نعمتی بالاتر از تصور و سودمند برای شهر و شهروندان است. تکمیل مترو نماد رونق تولید ملی و اشتغالزایی است اکبری در بخش دیگری از سخنانش از تکمیل پروژه های کلانی همچون مترو به عنوان نمادی از رونق تولید ملی و اشتغالزایی و همسو با مبانی سیاست های «اقتصاد مقاومتی» ابلاغی از سوی رهبر معظم انقلاب اسلامی یاد و عنوان کرد: البته باید مد نظر قرار داد که ساخت ایستگاه مترو با ساخت پارک و آسفالت ریزی خیابانها متفاوت است و نیاز به مشارکت مالی بانکها و شرکت های هلدینگ احساس می شود و باید با نگرش کلان مدیریتی عرصه را برای جلب مشارکت بخش خصوصی مهیا ساخت. وی در پایان از میزبانی شایسته سازمان قطار شهری کرج و حومه قدردانی کرد و ضمن خدا قوت به پرسنل و کارشناسان خدوم این مجموعه، گفت: به حمد الهی کرج در فصل کنونی از حضور مدیریت قوی و کارآمد دکتر ترکاشوند در جایگاه شهردار این کلانشهر بهره مند است و چهره هایی دلسوز چه در شورای کنونی و چه در شورای پنجم عضویت دارند و همه این ها بستر لازم برای خدمت رسانی جهادی به مردم شریف را شکل داده است. بازگشت |