Logo

صفحه اصلي > --- > اتوبوس های بالای 6 سال بیشتربه نقص فنی دچار می شوند

اتوبوس های بالای 6 سال بیشتربه نقص فنی دچار می شوند


17 شهریور 1390. نويسنده: Admin
اتوبوس های بالای 6 سال بیشتربه نقص فنی دچار می شوند

مدیر واحد فنی سازمان اتوبوسرانی کرج گفت: اتوبوسهایی که میانگین سنی آنها شش سال به بالا است بیشتر دچار نقص فنی می شوند.
محمد مرادی اظهار داشت: این نوع اتوبوسها بیشتر شامل اتوبوسهای شهاب دیزل و بنز 355 مدل 82 شمسی است.
وی حمایت‌های مالی را عامل مهمی برای توسعه و نوسازی ناوگان اتوبوسرانی کرج همچنین کاهش میانگین سنی این ناوگان خواند و با یادآوری خرید 200 دستگاه اتوبوس جدید آکیا افزود: در حال حاضر 50 دستگاه اتوبوس وارد چرخه حمل و نقل عمومی اتوبوسرانی کرج شده است که به واسطه آن معدل سنی ناوگان به حدود شش سال رسیده است.
مدیر واحد فنی سازمان اتوبوسرانی کرج تسهیل در امور جابه جایی شهروندان با وسایل حمل و نقل عمومی اتوبوس را مهم ارزیابی کرد و اظهارداشت: واحدهای فنی و تعمیراتی سیار سازمان اتوبوسرانی کرج با هدف رفع به موقع نواقص احتمالی اتوبوسها فعال در سطح شهر، ارائه خدمات می کنند.
مرادی با بیان اینکه واحدهای فنی و تعمیراتی سیار اتوبوسرانی کرج هنگام بروز مشکل و نقص فنی در اسرع وقت در صحنه حاضر می شوند، افزود: این واحدهای سیار هنگام خرابی اتوبوس در اولین فرصت به وسیله اعلام مرکز پیام به محلی که اتوبوس در آن دچار مشکل فنی شده است اعزام می شوند.
این مسئول ادامه داد: در صورت بروز اشکال جزئی این وسیله نقلیه عمومی در محل تعمیر و در غیر این صورت به تعمیرگاه سازمان اعزام می شود.
مرادی بیشترین ارتباط این واحد سیار جهت تعمیرات را با انبار مرکزی و تدارکات بیان کرد و گفت: کارهای اداری نیز از طریق کارشناس فنی و حمل و نقل اداره و رفع می شود.
وی تعمیرگاه سازمان اتوبوسرانی کرج را شامل بخش های مختلفی از جمله واحد سیار، تست چرخ و آپارات، سرویس کاری و نگهداری، مکانیکی، رادیاتور ساز، باطریسازی، آنالیزر روغن، قسمت تعمیرجلو بندی، صافکاری و نقاشی ذکر و عنوان کرد: درمجموع 39 نفر از کارشناسان فنی و کادر اداری در این مجموعه فعالیت می کنند.
مدیر واحد فنی سازمان اتوبوسرانی کرج درتشریح چگونگی تعمیر اتوبوسهای خراب، بیان کرد: در ابتدا این اتوبوسها توسط بازرسان فنی رویت و جهت رفع نواقص با توجه به علت مشکل به قسمت های مختلف تعمیرگاه ارجاع داده می شوند.
مرادی تاکید کرد: پس از رفع آخرین نقص فنی، اتوبوس تعمیرشده مجدداً برای بازدید نهایی به حوزه کارشناس فنی منتقل می شود و در پایان نیز به منظور فعالیت در خطوط شهری تحویل راننده می شود.
مرادی با اشاره به متقاضیان استفاده از وسایل حمل و نقل عمومی با محوریت اتوبوسرانی، عنوان کرد: سرویس دهی به قشر مصرف کننده این وسیله نقلیه باید با ابتکار عمل و خلاقیت همراه باشد تا ضمن کاهش هزینه های جانبی رضایتمندی شهروندان را همراه داشته باشد.
واحد فنی سازمان اتوبوسرانی کرج از نخستین روز تاسیس این سازمان در مهر ماه سال 1370 با مسئولیت محمد مرادی آغاز به کار کرده است.



منبع : خبرگزاري مهر
بازگشت