8 فروردین 1402
شماره خبر: 282296

اصلاح مدیریت تفکیک، تجمیع، حمل و امحای اصولی پسماند از اولویت مطالبات مردمی است

سپیدار‌آنلاین: گروه شهری


رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر گفت: اصلاح مدیریت تفکیک، تجمیع، حمل و امحای اصولی پسماند از اولویت مطالبات مردمی است.

جواد چپردار، به نمایندگی از کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری در جریان بازدید از روند تفکیک، حمل و تجمیع پسماند که با همراهی محمدرضا خسروی، رییس سازمان مدیریت پسماند شهرداری کرج صورت گرفت، به ممیزی نقاط ضعف و قوت عملکرد سازمان و پیمانکاران مربوطه در این حوزه از مطالبات مردم پرداخت.
عضو شورای شهر کرج، ضمن قدر دانی از زحمات همکاران خدوم شهرداری در پاکداشت معابر و مناطق ۱۰گانه کلان شهر کرج به ضرورت اصلاح مدیریت پسماند اشاره نمود و داشتن شهری تمیز و پاکیزه را از مطالبات به حق مردم دانست.
وی اظهار داشت، ممیزی تکالیف مدیریت سازمانی و تعهدات پیمانکاران باید به دقت بررسی و مورد توجه واقع شود. تشویق خدمات ارزشمند و تذکر به هنگام در نقصان تعهدات پیمانکاران به کارآمدی مدیریت شهری و رضایت‌مندی مردم منجر می‌شود که ضروری است استمرار روند مطلوب و تغییر رویه‌های غلط با فوریت در دستور کار سازمان مدیریت پسماند قرار گیرد.
چپردار، باز گردانی بخشی از تعهدات پیمانکاری به تکالیف‌امانی، بهره‌مندی از نیرو، تجهیزات و بکارگیری خودروهای سنگین بازسازی شده مدیریت شهری و ساماندهی مدیریتی و اصلاح اشکالات جاری را از اولویت‌های بودجه سال ۱۴۰۲ برشمرد.
وی افزود: بنا داریم در شش ماه اول سال جاری، دو خط کارخانه کمپوست با ظرفیت روزانه بالغ بر ۵۰۰ تن زباله را در مرکز حلقه دره راه‌اندازی نماییم. مدیریت تولید بیش از ۷۰۰تن زباله روزانه در کلان شهر کرج، شهرداری را مجاب به تکمیل، تجهیز و راه‌اندازی این دو خط از کارخانه کمپوست نموده است.
رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر بیان داشت که تشویق و آموزش مردم به تفکیک زباله به عهده سازمان مدیریت پسماند شهرداری بوده و تحقق تفکیک از منازل در سال جاری باید در اولویت برنامه‌ها باشد.
وی ادامه داد: شیوهای غلط پیمانکاری تفکیک در سنوات مدیریت شهری بسیار بدیهی بوده که استمرار آن کارآمدی لازم را ندارد و نقض پاکیزگی سیما و منظر شهری، آسیب‌های اجتماعی کودک کار و نابه سامانی چرخ دستی یا کول بری تفکیک باید با تدابیر شورای اسلامی، اهتمام مدیریت شهری و تمهیدات شورای تامین در سیما و منظر معابر و مناطق این شهر پایان یابد که این شورا برای تحقق آن از ابتدای سال جاری برنامه خواهد داشت.
چپردار اضافه کرد: ولیکن همانگونه که بارها عرض نموده ایم، اصلاح مدیریت پسماند وجوه و مقدماتی دارد که باید امکان تحقق آن مترتب برنامه، آموزش و تعالی فرهنگ باشد. تولید کنندگان زباله، پیمانکاران و سازمان مدیریت پسماند سه وجه این فرایند هستند که اجرای تکالیف هر کدام در موازات هم به اصلاح این مدیریت منجر خواهد شد.
به گفته چپردار در پایان مقرر شد تا مدیر سازمان پسماند گزارش عملکرد پیمانکاران پسماند را برای ممیزی نهایی، اصلاح قراردادها و تغییر شیوه های جاری تا پایان فروردین به کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری جهت اتخاذ تصمیمات نهایی ارسال کند.

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود