صفحه اصلي > شهری > تعمیق نگرش های اسلامی و فرهنگ انسانی یکی از رسالت های روابط عمومی است
تعمیق نگرش های اسلامی و فرهنگ انسانی یکی از رسالت های روابط عمومی است27 اردیبهشت 1393. نويسنده: monshi |
رئیس کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر، تعمیق نگرش های اسلامی و فرهنگ انسانی را یکی از رسالت های روابط عمومی عنوان کرد و اظهار داشت: بخش گسترده ای از جریان فرهنگسازی به عهده روابط عمومی ها است و.. پویایی این مجموعه می تواند تعمیق و گسترش بسیاری از باورها و دیدگاه های فرهنگی، اجتماعی و حتی مذهبی افراد را به همراه داشته باشد. سعید فیروزگاه به جریان شدید و گسترده ارتباطات در عصری موسوم به این نام اشاره کرد و افزود: در عصری که انواع تجهیزات و امکانات الکتریکی و مجازی برای گسترش ارتباطات و تهیه و انتقال فرهنگ و نگرش هایی که اغلب آنها برای تخریب فضای مذهبی، اخلاقی و انسانی دست به دست هم داده اند، هدایت این جریان بسیار دشوار و در عین حال حساس و حیاتی است. وی با تاکید بر این که ارتباطات، جریانی دوسویه و همه گیر است که نمی توان به هیچ روی از گسترش و بسط آن جلوگیری کرد یا حتی در مواردی آن را تحت کنترل در آورد، ادامه داد: اما می توان با مدیریت صحیح و به کارگیری اعتبارات، امکانات و عوامل انسانی مناسب و شایسته، این جریان را به سمتی سوق داد که در نهایت به اهداف مورد نظر نزدیک شده و از میان خیل عظیم داده ها، محصول مناسب را در اختیار جامعه هدف قرار دهد. روابط عمومی، مغز متفکر مجموعه ها فیروزگاه به کارگیری صحیح جریان خبری و بهره گیری مناسب از آن در قالب دستگاه ها و به صورت سازمانی را هنر و حاصل تلاش روابط عمومی ها دانست و اظهار داشت: روابط عمومی ها باید از توان تجزیه و تحلیل رویدادها و بررسی بازخورد اقدامات بهره مند بوده و به نوعی مغز متفکر و ایده پرداز یک مجموعه به شمار روند. فیروزگاه با تاکید بر اینکه کار مدیریت شهری تنها محدود به امور خدماتی نیست، اضافه کرد: رویکرد فرهنگی و اجتماعی باید ضمن پیوست مستمر به عملکرد خدماتی مجموعه، از طریق روابط عمومی پی ریزی شده و اطلاع رسانی شود. سعید فیروزگاه خاطرنشان کرد: تمامی آنچه در یک مجموعه خدماتی مانند شهرداری ارائه می شود در وهله نخست نیازمند فرهنگسازی ای مبتنی بر آگاهی و شناخت کامل نسبت به محیط فرهنگی، اجتماعی و حتی سیاسی جامعه است. عضو شورای اسلامی شهر کرج، بیان کرد: مسئولیت واکاوی شرایط محیطی و ارائه اطلاعات پایه و تخصصی در هر دستگاه را روابط عمومی ها به عهده دارند وباید زمینه مناسب برای این فرهنگسازی در جامعه فراهم شود. ساماندهی و جریان سازی اطلاع رسانی رئیس کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر همچنین به ماهیت اطلاع رسانی و جریان سازی خبری به عنوان یکی دیگر از رسالت های اساسی روابط عمومی ها نگریست و یادآور شد: ساماندهی جریان اطلاع رسانی و رفع نقاط تاریک ذهن مخاطبان نسبت به وظایف و عملکرد هر مجموعه، از طریق واحدی به نام روابط عمومی امکان پذیر است. وی افزود: از این حیث، روابط عمومی واحدی پویاست که می تواند با جریان سازی صحیح خبری و رسانه ای و تولید اخبار و بازگشت |