Logo

صفحه اصلي > شهری > طرح های قطار شهری کرج از منابع داخلی تامین اعتبار می شوند

طرح های قطار شهری کرج از منابع داخلی تامین اعتبار می شوند


9 تیر 1393. نويسنده: monshi
طرح های قطار شهری کرج از منابع داخلی تامین اعتبار می شوند


شهردار کرج با اشاره به مشکلات دولت در بخش تامین بودجه برای طرح های بزرگ عمرانی گفت: طرح های قطار شهری از محل منابع داخلی و با عزم اراده مردم و مسوولان به سرانجام خواهد رسید.
علی ترکاشوند اظهار داشت: برای تحقق این هدف از تمام ظرفیت های شهرستان کرج استفاده خواهیم کرد و دراین مسیر به حمایت و مشارکت مردم نیاز داریم. وی اضافه کرد: برای کلانشهر کرج شش خط قطار شهری تعریف شده که خط یک آن به بهره برداری رسیده و خط دو قطار شهری به طول ۲۷ کیلومتر بین کمالشهر کرج تا شهرستان شهریار استان تهران در دست ساخت است. ترکاشوند با اشاره به اینکه تاکنون ۱۴ کیلومتر از تونل خط دو قطار شهری کرج حفاری شده است، عنوان کرد: این پروژه اکنون با مشکل مالی مواجه است. شهردار کرج در ادامه به چهار خط دیگر قطار شهری کرج که خط سوم آن به صورت منوریل یا هوایی تعریف شده اشاره کرد و گفت: این مهم هنوز در سطح مطالعه باقی مانده که قرار است با مشارکت سرمایه گذاران بخش خصوصی اجرایی شوند. ترکاشوند با بیان اینکه مسیر خط 2 قطارشهری از کمال شهر در شمال غربی آغاز و پس از گذر از میدان دانشگاه، بلوار شهید بهشتی، چهار راه طالقانی، میدان هفت تیر، میدان امام حسین(ع)، میدان شهید سلطانی(ایستگاه متروی کرج واقع در خط1) به ملارد ختم می شود مسیر خط 4 قطار شهری را از میدان باغستان تا فرودگاه پیام اعلام کرد. شهردار کرج مسیر خط های 5 و 6 قطار شهری کرج را به ترتیب از بلوار آزادی (رجایی شهر) تقاطع شهید موذن تا محمد شهر بطول حدود 12 کیلومتر بصورت زیر زمینی و بلوار تربیت مربی به سمت شهید سلطانی بطول حدود 9 کیلو متر بصورت زیر زمینی عنوان کرد. وی در ادامه در خصوص مسیر خط 3 مونوریل کرج، اظهار داشت: این خط به طول 14.3 کیلومتر و دارای 11 ایستگاه است که از ایستگاه متروی کرج(خط 1) واقع در میدان شهید سلطانی آغاز و پس از گذر از میدان امام حسین(ع)، میدان جانبازان، بلوار جانبازان(چالوس) به سمت شمال و به تقاطع بلوار شهید مؤذن و باغستان می شود.
بازگشت