صفحه اصلي > شهری > سازمان اتوبوسرانی کرج پیشتاز عرصه خدمت رسانی
سازمان اتوبوسرانی کرج پیشتاز عرصه خدمت رسانی22 تیر 1393. نويسنده: monshi |
مدیر بخش خصوصی سازمان اتوبوسرانی کرج و حومه طی گفتگویی به تشریح وظایف و عملکرد این واحد پرداخت و افزود: این حوزه پیشتاز عرصه خدمت رسانی در حوزه حمل و نقل شهری است. محمد طالبی ضمن تبریک به مناسبت سالروز میلاد امام حسن مجتبی (ع) با بیان اینکه حوزه مدیریت بخش خصوصی از مهمترین واحدهای سازمان اتوبوسرانی است، گفت: سیاست کلی سازمان اتوبوسرانی بر مبنای واگذاری بخش عمده ای از خدمات به بخش خصوصی بوده و در این راستا وظایف سنگینی به عهده این واحد اعم از نظارت بر حسن اجرای قراردادها و پیمان نامه های سازمان با شرکت های خصوصی که از اهمیت بالایی برخوردار است، می باشد. وی افزود: بنابر دستور العمل سازمان، واگذاری بهترین خطوط به بخش خصوصی همواره در دستور کار قرار داشته و تمام مراحل اداری از جمله اخذ مجوز بهره برداران و مجوز رانندگان به عهده مدیریت بخش خصوصی است. طالبی با اشاره به فرآیند تشکیل پرونده در این واحد گفت: واگذاری اتوبوس از سازمان به بخش خصوصی و نقل و انتقالات بین شرکت ها زیر نظر این واحد انجام می پذیرد و برای این امر دو مرحله تشکیل پرونده های پرسنلی و اتوبوسی به جهت نظارت هر چه دقیق تر در نظر گرفته شده است. وی ادامه داد : در حال حاظر خطوط داخل شهر عمداتاً در اختیار شرکت به آوران و میلاد می باشد، همچنین شرکت صداقت سیر البرز و متحد نیز از دیگر طرف های قرارداد سازمان هستند که ارائه خدمات می کنند. طالبی عنوان کرد: از دیگر وظایف واحد بخش خصوصی ثبت تعرفه های روزانه و ماهیانه عملکرد رانندگان و اتوبوس ها است و این تعرفه ها گزارش عملکرد رانندگان و اتوبوس هاست که توسط عوامل کنترل (مدیریت امور انتظامی) تهیه و جهت ثبت و ارزیابی به سازمان ارجاع داده می شود. ثبت روزانه بیش از 400 برگ تعرفه مدیر بخش خصوصی سازمان اتوبوسرانی کرج و حومه از ثبت روزانه 485 برگ تعرفه از طریق این حوزه خبرداد و افزود: این رقم در طول سال به بیش از 177 هزار برگ تعرفه می رسد. طالبی هدف از ثبت و ارزیابی تعرفه ها را بررسی بازدهی پرسنل و تجهیزات سازمان اتوبوسرانی در طول بازه های زمانی ذکر کرد. وی افزود: همچنین ارائه هرگونه خدمات به شرکت های طرف قرارداد اعم از اعطاء یارانه های نقدی و غیر نقدی، نقل و انتقالات با توجه به گزارشات واصله و نتایج بررسی تعرفه ها صورت می پذیرد. طالبی گفت: لیست جابجایی خطوط و گردش خطوط بین شرکت های طرف قراداد از وظایف دیگر این واحد است همچنین تعطیل کاری و ارائه خدمات ویژه همچون اعزام اتوبوس ها به ماموریت از جمله نماز جمعه و مناسبت های ملی و مذهبی است. این مقام مسئول افزود: مدیر بخش خصوصی دبیر کمیته برنامه ریزی و بخش خصوصی است و رسالت اصلی این کمیته رسیدگی به درخواست ها و تخلفاتی است که در قانون و دستورالعمل سازمان پیش بینی نشده و به گونه ای خارج از حوزه قانون مدون سازمان است. این کمیته از 10 عضو تشکیل شده که شامل معاونین سازمان ، حراست و قائم مقام می باشد. وی ادامه داد: تمام درخواست ها و نامه های مذبور در کمیته به طور مجزا بررسی می شود و بعد از تصمیم گیری به تصویب رسیده و به واحدها ابلاغ می گردند، نظارت بر حسن اجرای مصوبات کمیته بر عهده این واحد است. طالبی یادآور شد: مدیریت بخش خصوصی تحت نظر معاونت بهره برداری سازمان فعالیت می کند. بازگشت |