Logo

صفحه اصلي > شهری > بدون توجه به زیرساخت های حمل و نقل، کرج بسامان نمی شود

بدون توجه به زیرساخت های حمل و نقل، کرج بسامان نمی شود


29 شهریور 1393. نويسنده: monshi
بدون توجه به زیرساخت های حمل و نقل، کرج بسامان نمی شود


عضو کمیسیون حمل و نقل و ترافیک شورای اسلامی شهر کرج گفت : بدون توجه به زیر ساخت های حمل و نقل و ترافیک، این کلانشهر بسامان نمی شود.
'مریم قهرمانی افزود: اکنون قطار شهری مهم ترین نیاز کلانشهر کرج است که طرح های آن نیمه کاره مانده است. وی ادامه داد: در گام نخست اگر وضعیت طرح های قطار شهری به سرانجام برسد ، به طور قطع بخش عمده ترافیک کاهش خواهد یافت. عضو شورای شهر کرج تاکید کرد: باید در یک مقطع زمانی یک تا سه ساله با چشم پوشی از عمده پروژه های دیگر، اعتبارات را صرف اتمام طرح های قطار شهری کرد. وی ادامه داد: بر این اساس تمام منابع دریافتی از سوی دولت و درآمدهای مدیریت شهری باید به قطار شهری اختصاص یابد تا این طرح بزرگ به پایان برسد. این عضو شورا افزود: عملیات اجرایی بخش عمده طرح های قطار شهری از حدود 12 سال پیش در کرج آغاز شده که هنوز کمتر از 30 درصد آن ها اجرا شده است. وی تاکید کرد: اگر به جای شروع همزمان مطالعه و احداث پنج خط ، اعتبارات فقط به خط دو قطار شهری اختصاص می یافت اکنون با مشکل مالی و کندی در تکمیل این طرح مواجه نبودیم. وی با اشاره به عدم مدیریت صحیح پروژه های شهری در گذشته ، خاطرنشان کرد: در صورت ادامه این روند نمی توان انتظار داشت که طرح های قطار شهری در زمان مقرر به نتیجه برسد. قهرمانی ، گام دوم برای ساماندهی شهر کرج را بهبود وضعیت تاکسیرانی و اتوبوسرانی دانست و گفت : اکنون حدود 12 هزار دستگاه تاکسی در کرج تردد می کنند که فعالیت آنها نابسامان است. وی ، نامناسب بودن بیشتر ایستگاه های اتوبوس را از دیگر مشکلات برشمرد و افزود: چنین وضعیتی شایسته مردم کرج نیست. عضو شورای شهر کرج با اشاره به کاستی های این شهر در بخش های مختلف اظهار کرد: کرج نام کلانشهر را به یدک می کشد درحالیکه از کمترین زیر ساخت های حمل و نقل و ترافیک برخوردار است. قهرمانی افزود: باید برای این کلانشهر پروژه های متعدد خدمات حمل و نقل تعریف کرد. این عضو شورا یاد آور شد: برخی مواقع تاکسی ها به علت نامناسب بودن مکان ایستگاهها سبب گره ترافیکی در شهر می شوند که این امر نیازمند بازنگری و تغییرمکان است. وی بر تدوین و اجرای طرح جامع ترافیکی در کرج تاکید کرد و افزود: مردم باید با کمترین هزینه و کاهش اتلاف وقت جابه جا شوند. قطار شهری کرج در سال 77 با بهره برداری از خط صادقیه - کرج کلید خورد که در سال 80 خط دو ریلی کرج به طول حدود 30 کیلومتر با 27 ایستگاه از کمالشهر کرج تا شهریار آغاز شد که تاکنون 14 کیلومتر از تونل این خط حفاری شده است. همزمان نیز مطالعه پنج خط دیگر در این کلانشهرشروع شد که بخش عمده این خطوط هنوز در حد مطالعه باقی مانده اند. کلانشهر کرج نیز دارای حدود 12 هزار دستگاه تاکسی و یکهزار و 200 دستگاه اتوبوس است.
بازگشت