Logo

صفحه اصلي > شهری > بازنگری در خطوط جدید تاکسیرانی و اتوبوسرانی به دنبال احداث تقاطع های غیر همسطح

بازنگری در خطوط جدید تاکسیرانی و اتوبوسرانی به دنبال احداث تقاطع های غیر همسطح


30 شهریور 1393. نويسنده: monshi
بازنگری در خطوط جدید تاکسیرانی و اتوبوسرانی به دنبال احداث تقاطع های غیر همسطح


نایب رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل و ترافیک شورای شهر کرج خواستار بازنگری در خطوط تاکسیرانی و اتوبوسرانی به دنبال احداث تقاطع های غیر همسطح و ایجاد مسیرهای جدید دسترسی شد.
مریم قهرمانی در حاشیه گشایش تقاطع غیر همسطح شهدای دانش آموزگفت: با آنکه طی دو سال اخیر تعدادی پل زیرگذر و روگذر در کلانشهر کرج به بهره برداری رسیده اما تحرکی در سازمان های مرتبط با ناوگان حمل و نقل عمومی برای بازنگری در خطوط تاکسیرانی و اتوبوسرانی و بررسی چگونگی ارایه خدمت رسانی به مسافرین درون شهری در محورهای مواصلاتی ایجاد شده مشاهده نمی شود.
فعالیت برخی خطوط در سطح شهر منطبق بر عرضه و تقاضا نیست
عضو پارلمان شهری کرج با تاکید بر اینکه فعالیت برخی خطوط تاکسیرانی و اتوبوسرانی در سطح شهر منطبق بر عرضه و تقاضا نیست، گفت: برای مثال، برخی خطوط تاکسیرانی ظرفیتِ فعالیت 50 تاکسی را دارند و جابه جایی مسافرین در آنها با مشکلات عدیده ای همراه است اما تنها با 20 تاکسی سرویس دهی می کنند و بالعکس، در برخی خطوط شاهد تراکم تاکسی ها و تعدادِ کم مسافر می باشیم که نیازمند بازنگری و انجام امکان سنجی جدید است. قهرمانی بیان کرد: اینکه دولت با محدودیت منابع مالی و کمبود نقدینگی برای کمک به خرید اتوبوس های جدید مواجه است، حقیقتی غیر قابل انکار می باشد اما آیا امکانِ مدیریت اتوبوس های موجود و تقسیم بندی صحیح آنها بر اساس تراکم مسافر در خطوط مختلف وجود ندارد؟ براستی آیا شعارها و عملکردمان در زمینه دعوت مردم به استفاده از ناوگان حمل و نقل عمومی با هم همخوانی لازم را دارند؟ به گفته وی، اکنون محل استقرار خطوط تاکسیرانی و اتوبوسرانی، تعداد خودروهای فعال در آنها و همچنین مسیر حرکت شان نیازمند بازنگری اساسی است و از آنجا که مسئولیتِ این مهم از عهده شورای ترافیک شهرستان به کمیته ساماندهی خطوط منتقل شده، جا دارد تعدادی جلسه با همین دستور کار تشکیل شود و به بررسی آرایش جدید راههای مواصلاتی شهر و عملکرد متناسبِ با آن بپردازد. قهرمانی همچنین به تجمع مسافرین گذری در حاشیه اتوبان کرج – قزوین اشاره و خاطر نشان کرد: در صورتی که قرار بر پیاده و سوار شدن مسافرین از کنار اتوبان و ایجاد سد معبر و مخدوش کردن سیمای بصری شهر باشد، چرا یکی از بهترین و گران ترین اراضی کرج در اختیار پایانه مسافربری قرار گرفته است و گاهی انسان به فکر فرو می رود که چرا برای بهره برداری صحیح از امکاناتِ موجود، مدیریت علم محور و برنامه ریزی در کارها وجود ندارد.
بازگشت