Logo

صفحه اصلي > شهری > تقاطع شهدای ارتش موجب روانی ترافیک در مناطق 3 و 10 کرج می شود

تقاطع شهدای ارتش موجب روانی ترافیک در مناطق 3 و 10 کرج می شود


3 آبان 1393. نويسنده: monshi
تقاطع شهدای ارتش موجب روانی ترافیک در مناطق 3 و 10 کرج می شود


عضو کمیسیون عمران و حمل و نقل و ترافیک شورای شهر کرج اظهار داشت: بهره برداری از تقاطع غیر همسطح شهدای ارتش در جاده ملارد موجب روانی ترافیک در مناطق 3 و 10 کرج می شود.
فاطمه آجرلو ادامه داد: معضل ترافیک اکنون بخش اعظم بودجه عمرانی شهرداری کلانشهر کرج را به خود اختصاص داده و متاسفانه به دلیل رشد ناموزون شهر در گذشته و عدم گنجایش معابر برای حجم زیاد ترددها، شاهد ایجاد راهبندان های کیلومتری در شریان های ارتباطی و راههای مواصلاتی هستیم که احداث تقاطع ها گزینه ای جهت روان سازی رفت و آمدها و نظم بخشی به تردد وسایط نقلیه است. عضو پارلمان شهری کرج با تاکید بر اینکه جاده ملارد (واقع در جاده ملارد) به عنوان گلوگاه ارتباطی کرج به فردیس و تهران و بالعکس دارای بیشترین ترافیک در سطح استان است، گفت: پل فردیس سند زنده ای از هدر رفت انرژی، هزینه و زمان است که ترافیک صبحگاهی و عصرگاهی پشت این گذرگاه به کیلومترها می رسد و به عنوان یک بُغض زیست محیطی گلوی شهر و شهروندان را می فشارد. وی با اشاره به هزینه 450 میلیارد ریالی هزینه ساخت تقاطع غیر همسطح شهدای ارتش ( 25 میلیارد ریال هزینه اجرا و 20 میلیارد ریال هزینه انجام تملکات پروژه)، این پل را یکی از طرح های استاندارد، دارای پیوست های فنی و زیست محیطی و مطابق با دغدغه های نمایندگان مردم دانست و بیان داشت: بهره برداری پیش از موعد از پروژه مذکور، رضایت خاطر شهروندان را به دنبال داشت و امروز مردم و مسئولان ارشد استان به این جمع بندی رسیده اند که کلانشهر کرج به کارگاه بزرگ عمرانی تبدیل شده است و در مقاطع کوتاه زمانی، شاهد افزوده شدن امکانات جدید رفاهی و شهری به فضاهای موجود هستیم. آجرلو در ادامه به مشکلات درآمدی شهرداریها به دنبال کاهش آمار صدور پروانه ساخت و رکود اقتصادی جامعه اشاره کرد و ادامه داد: در شرایطی که در بسیاری از کلانشهرها شاهد توقف یا کُندی پیشرفت پروژه ها و عدم تزریق مناسب نقدینگی به طرح ها هستیم اما با تدبیر شورای اسلامی شهر، مجوز استفاده از تسهیلات بانکی به شهرداری کلانشهر کرج داده شده است تا روند انجام کارها روی زمین نماند و مشکلات درآمدی فضای خدمت به شهروندان را تحت تاثیر قرار ندهد. عضو کمیسیون عمران پارلمان شهری در بخش دیگری از سخنانش به تشریح برخی از مشخصات فنی این تقاطع پرداخت و طول رمپ های شمالی و جنوبی این تقاطع را به ترتیب 165 و 125 متر عنوان کرد. این پروژه با بهره گیری از تسهیلات بانکی به ثمر نشست و برغم کاهش چشمگیر درآمدهای شهرداری ها اما با تدبیر شورای اسلامی و شهرداری کرج نه تنها انجام این پروژه روی زمین نماند بلکه 2 ماه زودتر از موعد به شهروندان هدیه شد... آجرلو اظهار داشت: نوع این سازه بتنی بوده و تعداد 22 ستون در بدنه آن به کار رفته است. همچنین تعداد باندهای عبوری این سازه سه خط است که برای ساخت آن از 12 هزار متر مکعب بتن و یک هزار و 400 متر مربع فینسینگ استفاده شده است. وی، آسفالت مصرف شده در عرشه این تقاطع را چهار هزار تن بیان کرد و از به کار رفتن یک هزار تن میلگرد در بدنه آن خبر داد. آجرلو، میزان شن و ماسه مصرفی در این طرح را یک میلیون و 387 هزار و 604 تن و میزان سیمان به کار رفته در ساخت تقاطع غیرهمسطح شهدای ارتش را 282 هزار و 662 تن عنوان کرد. یادآوری می شود این تقاطع غیر همسطح 2 ماه زودتر از موعد مقرر به بهره برداری می رسد و برای انجام عملیات عمرانی و تملکات لازم بالغ بر 450 میلیارد ریال هزینه شده است. بعد از بهره برداری پیش از موعد از تقاطع غیر همسطح شهدای دانش آموز در آغاز فصل پاییز، این دومین پروژه کلان عمرانی است که در نیمه دوم سال و پیش از موعد به بهره برداری می رسد. با بهره برداری از این تقاطع، بخشی از ترافیک و راهبندان های طولانی محور مواصلاتی جاده ملارد روان سازی می شود و دسترسی ساکنین مناطق 3 و 10 کرج به مارلیک و سرآسیاب تسهیل می گردد. این پروژه با بهره گیری از تسهیلات بانکی به ثمر نشست و برغم کاهش چشمگیر درآمدهای شهرداری ها اما با تدبیر شورای اسلامی و شهرداری کرج نه تنها انجام این پروژه روی زمین نماند بلکه 2 ماه زودتر از موعد به شهروندان هدیه شد.

بازگشت