Logo

صفحه اصلي > شهری > روابط عمومی ها پرچم دار «برندسازی شهری» باشند

روابط عمومی ها پرچم دار «برندسازی شهری» باشند


20 آذر 1393. نويسنده: monshi
روابط عمومی ها پرچم دار «برندسازی شهری» باشند


سرپرست روابط عمومی و بین الملل شهرداری کرج گفت: دغدغه فعلی شهرداری کرج تعریف برند شهری مناسب برای این کلانشهر است تا با ایجاد علقه عاطفی میان شهروندان و ساختارهای شهر، سرمایه های اجتماعی منطقه را افزایش دهیم.
نخستین جلسه شورای هماهنگی مدیران روابط عمومی شهرداری های استان البرز به میزبانی روابط عمومی و امور بین الملل شهرداری کرج برگزار شد و مدیران واحد ارتباطات به بیان دیدگاه های خود برای ارتقای ساختار روابط عمومی ها پرداختند. سرپرست روابط عمومی شهرداری کرج طی سخنان خود در این نشست با اشاره به اهمیت برندسازی در حوزه شهری، این موضوع را به عنوان یکی از مهمترین دغدغه ها و ماموریت های روابط عمومی در شهرداری ارزیابی کرد و اظهار داشت: تحقیقات جامع و کاربردی در این زمینه آغاز شده که طی آن تعداد 16 هزار کلمه پیوست شده با نام کرج، در موتورهای جستجو مورد ارزیابی و بررسی قرار گرفته است. احمد خیری با بیان اینکه در ذهن شهروندان و رهگذران به عنوان مخاطبان ما، تلقی واحدی از یک فضای شهری به نام کرج موجود نیست و این آشفتگی در فضای تبلیغات و اطلاع رسانی شهری نیز به فراخور به چشم می آید، عنوان کرد: تبلیغات در کرج حرفه ای نیست و رویکرد واحدی از این عرصه به تناسب نیازهای شهری و خصوصیات منطقه وجود ندارد. وی با اشاره به ایجاد کمیته تبلیغات و اطلاع رسانی شهری اظهار امیدواری کرد: با همکاری شهرداری های استان شاهد یکپارچگی در تبلیغات شهری در آینده نزدیک خواهیم بود.
سند ارزشی روابط عمومی ها تنظیم شد
وی، روابط عمومی را دستاورد بزرگ قرن 21 خواند و با بیان اینکه استانداردهای روابط عمومی ها در مدیریت شهری نیازمند بازنگری است، تدوین سند ارزشی روابط عمومی ها و تعریف استانداردهای مورد نیاز برای این حوزه را از جمله برنامه های مجموعه روابط عمومی و بین الملل شهرداری کرج خواند. این مسئول از ضرورت مهندسی مجدد سازمان تفصیلی روابط عمومی در شهرداری ها خبر داد و یادآور شد: در آینده نزدیک با دعوت از مدیران ارتباطات تمامی کلانشهرها و شهرداری های مرکز استان ها و صاحبنظران موضوع مورد بررسی تخصصی قرار خواهد گرفت. خیری اذعان داشت: برای رسیدن به این منظور ایجاد یک شبکه دانشی در حوزه ارتباطات مورد مطالعه و برنامه ریزی قرار گرفته است.
این مسئول مهمترین بحث برندسازی شهری را ایجاد سرمایه های اجتماعی عنوان کرد که با توجه به نبود گویش مشترک و یکپارچگی جمعیت در کرج، مورد کم توجهی قرار گرفته است.
اهتمام ویژه شهرداری کرج برای شکل گیری حوزه دیپلماسی شهری
وی با اشاره به ایجاد واحد بین الملل شهرداری کرج یادآور شد: ایجاد ارتباطات پایدار در حوزه دیپلماسی شهری با کشورها از طریق گسترش ارتباطات با سفرای آنها و بسترسازی ارتباطات دو سویه بین المللی یکی از رویکردهای حوزه بین الملل شهرداری کرج است. سرپرست روابط عمومی و بین الملل شهرداری کرج، این رویکرد را به منظور افزایش تعاملات و همکاری های بین المللی نظیر همکاری های اقتصادی، اجتماعی، درمانی از طریق خواهرخواندگی ها و انعقاد تفاهم نامه های همکاری عنوان کرد و از راه اندازی صفحه انگلیسی اخبار شهری کرج در پایگاه اطلاع رسانی شهرداری این کلانشهر خبر داد. خیری، یکپارچه سازی نظام رسانه ای در شهرداری کرج و برگزاری مستمر جلسات شورای هماهنگی روابط عمومی های مدیریت شهری کرج، ایجاد کمیته های فنی، طراحی کمپین های تخصصی، ایجاد روزنامه الکترونیکی ایران کوچک، دو زبانه کردن پرتال شهرداری، ایجاد مجله شهروندی، راه اندازی سامانه ارتباطات الکترونیکی مردم با شهردار، تهیه بانک های اطلاعاتی جامع، ایجاد وحدت رویه در اقدامات حوزه تبلیغات، یکپارچه سازی سامانه پیامکی و ایفای نقش ملی در کلانشهرها را بخشی از اقدامات چند ماهه حوزه روابط عمومی و بین الملل شهرداری کرج عنوان کرد. توافق برای تشکیل جلسات ماهانه و منظم، اشتراک گذاری امکانات و منابع، انتقال تجربیات و افزایش تعاملات بین شهرهای استان از اهم مصوبات این نشست بود که ضمن آن، مدیران روابط عمومی شهرداری های استان از بخش های مختلف روابط عمومی از جمله پایگاه خبری مدیریت شهری کرج بازدید کردند.
بازگشت