صفحه اصلي > شهری > ارتقای جایگاه "واحدهای روابط عمومی" به "مرکز ارتباطات" نیازمند عزم ملی است
ارتقای جایگاه "واحدهای روابط عمومی" به "مرکز ارتباطات" نیازمند عزم ملی است29 بهمن 1393. نويسنده: monshi |
معاون روابط عمومی مرکز ارتباطات و امور بین الملل شهرداری پایتخت عنوان کرد: پیگیری برای ارتقای ساختار روابط عمومی به ارتباطات از سوی مدیران روابط عمومی کافی نیست؛ برای تحقق این هدف لازم است به طور جدی به این موضوع پرداخت. آرش ظفری در بیست و دومین نشست کمیته ارتباطات و بین الملل کلانشهرهای کشور با اشاره به سه محور مهم قابل طرح در این دوره از نشست شامل "بررسی ساختار و وظایف روابط عمومی و ارتقاء آن به ارتباطات"، "بررسی راهکارهای تقویت ارتباط با صدا و سیما" و "بررسی پروژه شبکه ارتباط شهروندی"، عنوان کرد: قطعا برگزاری نشست های کارشناسی با حضور نهادهایی که تحقق مطالبات روابط عمومی کلانشهرها در گرو همکاری ویژه آنان است، بستر ساز رفع مشکلات و موانع پیش رو است و افق های روشنی را رقم خواهد زد. این مسئول در ادامه با اشاره به درخواست های متعدد روابط عمومی ها در خصوص برگزاری نشست تخصصی با مسئولان سازمان صدا و سیما، با تاکید بر اینکه پیش از انجام این مهم لازم است درخواستها و انتظارات کلانشهرها تجمیع و مشخص شود، گفت: اصرار بر انجام این موضوع به این علت است که صدا و سیما همچنین کلانشهرهای کشور با توجه به موقعیت جغرافیایی، سیاست های خاص کاری خود را دارند که باید در اعمال آن کوشا باشند. وی، اظهارداشت: با توجه به این مهم لازم است، انتظارات و اولویت های خاص همچنین انتظارات مشترک برای پیگیری امور مشخص شود، تحقق این مهم در گارگروه و میز گرد روز جاری بیست و دومین نشست کمیته ارتباطات و بین الملل کلانشهرهای کشور امری ضروری است. وی با تاکید بر اینکه در خصوص بررسی مسائل مربوط به تقویت ارتباط با صدا و سیما کلانشهرها نباید در مقایسه با یکدیگر قرار گیرند، گفت هر کلانشهری با توجه به شرایط و سیاستها باید اولویت ها و درخواستهای خود را با صدا و سیما مطرح کند. معاون روابط عمومی مرکز ارتباطات و امور بین الملل شهرداری تهران همچنین به موضوع شبکه ارتباطات شهروندی اشاره کرد و گفت: این موضوع نیز از جمله محورهای مهم این نشست است که در خصوص آن بطور کارشناسی بحث و گفتگو می شود. ظفری در خصوص بحث مهم بررسی ساختار و وظایف روابط عمومی و ارتقاء آن به "مرکز ارتباطات" در پاسخ به پرسش مدیران روابط عمومی مبنی بر اینکه سازمان شهرداری ها بر انجام این مهم اصرار ندارد، با بیان اینکه سازمان شهرداری ها نگاهی مثبت به این موضوع دارد، عنوان کرد: متاسفانه پیگیری روابط عمومی ها در خصوص انجام این موضوع به قد کافی نبوده است و لازم است با جدیت بیشتری موضوع را پیگیری کرد. وی با عنوان اینکه تغییر ساختار روابط عمومی ها در کلانشهرها بدعتی است که شهرداری تهران آن را ایجاد کرد، گفت: ارتقای اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل شهرداری تهران به مرکز ارتباطات حاصل این پیگیری بود. اما مساله مهمتر که در این میان وجود دارد؛ این است که هنوز بسیاری از مدیران شهری به اهمیت و جایگاه مدیران روابط عمومی در بدنه سازمانی خود و خروجی کار این واحد در ارتباطات برون سازمانی واقف نیستند. در این زمینه نیاز است به یک تعامل و انسجام فکری و به تبع آن به راهکارهای ایجاد تغییرات ساختاری، تغییرات اجتماعی در نگاه مدیران درون سازمانی نسبت به روابط عمومی ها برسیم. ظفری در تشریح اقدامات صورت گرفته در خصوص ارتقاء جایگاه روابط عمومی در سازمان بزرگی مانند شهرداری تهران اظهارداشت: اولین گامی که در این راستا برداشته شد، این بود که اداره کل روابط عمومی را به مرکز ارتباطات تبدیل کنیم. البته باید به این مساله نیز اشاره کنم که هنوز این تغییر ساختاری در شهرداری تهران یک ساله نشده است. به همین خاطر تغییر نگاه در مدیران شاغل در بدنه شهرداری تهران یکباره با تغییر نام اداره کل روابط عمومی به مرکز ارتباطات و امور بین الملل شهرداری تهران ایجاد نمی شود. وی ادامه داد: بی شک عملکرد مرکز ارتباطات می تواند نقطه شروع در تغییر رفتار مدیران شهری شود. امیدواریم که مدیران شهری به حوزه ارتباطات و روابط عمومی ها نگاه ویژه ای داشته باشند. از سوی دیگر وقتی وضعیت روابط عمومی ها در کلانشهرهای کشور را بررسی می کنیم، می بینیم که در برخی از شهرها روابط عمومی ها در حد سرپرست روابط عمومی هاست. ما تلاش داریم تا جایگاه روابط عمومی در کلانشهرهای کشور را در گام اول در حد اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل شهرداری تهران گسترش دهیم. ظفری، افزود: هر چند برخی به این ارتقا نگاه هزینه ای دارند اما اعتقاد ما بر این است که علم روابط عمومی در حال پیشرفت است و رفتارها و نیازها تغییر کرده است و روابط عمومی به عنوان یک نهاد اجتماعی و انسانی باید تغییر کند. نگاه توسعه ای به مدیر ارتباطات وروابط عمومی ها تغییر و تحولات در شهر را تسریع می دهد. وی در خصوص ارتقای علمی کارکنان و مدیران روابط عمومی ها نیز با بیان اینکه، یکی از کارهایی که مرکز ارتباطات و امور بین الملل شهرداری تهران به صورت جدی پیگیری می کند، سرمایه گذاری در حوزه آموزش و منابع انسانی است، عنوان کرد: اینکار باعث ایجاد تحولات زیادی در شهرداری می شود. بازگشت |