Logo

صفحه اصلي > شهری > سازمانها و ادارات نیازمند روابط عمومی علمی و دانشی هستند

سازمانها و ادارات نیازمند روابط عمومی علمی و دانشی هستند


30 بهمن 1393. نويسنده: monshi
سازمانها و ادارات نیازمند روابط عمومی علمی و دانشی هستند


شهردار کرج، عنوان کرد: سازمانها و ادارات نیازمند بهره گیری از ساختار روابط عمومی علمی و دانشی هستند؛ روابط عمومی ها نیز برای پاسخ به این نیاز باید فعالیت های خود را مبتنی بر تحقیق انجام دهند.
علی ترکاشوند با ارزیابی مثبت از برپایی بیست و دومین نشست روابط عمومی کلانشهر های کشور که امسال به میزبانی کرج برگزار شد، عنوان کرد: برپایی نشست های تخصصی زمینه را برای عمق دهی به مسائل مربوط به روابط عمومی ها فراهم می کند؛ به تبع این مهم می توان به ساز و کارهای اصولی و کارآمد در خصوص نحوه عملکرد این حوزه حساس و پر اهمیت دست یافت. وی با تاکید بر اینکه " كوشش آگاهانه و برنامه ‌ريزی شده " باید محور و راس فعالیت روابط عمومی ها باشد، اظهارداشت: روابط عمومی ها مجموعه هایی مردم دار هستند که در مسئولیت های مختلف ایفای نقش می کنند؛ ايجاد ارتباط حضوری و چهره به چهره با مردم و مسئولان از جمله وظایف روابط عمومی هاست؛ همچنین این مجموعه ها نقش بسزایی در تكميل فرآيند اطلاع رسانی به مردم ایفا می کنند. ترکاشوند با تاکید بر ضرورت ايجاد ارتباط دوسويه بین مردم و مسئولان، بسط و توسعه این ارتباط از سوی مجموعه روابط عمومی را ضروری خواند و گفت: " ارتباط مردمي " ايده‌آل، بايد به اهداف مورد نظر سازمانها، ادارات و مجموعه نهادهای خدمات رسان و مردمی جامه عمل بپوشاند. وی، آموزش كاركنان روابط عمومي و بهسازي توان علمي - تخصصي آنان را مهم ارزیابی کرد و با بیان اینکه تحقق این مهم يكي از امور بسيار ضروري در روابط عمومی هاست، گفت: باید با بکارگیری شيوه‌هاي مختلف كوشيد تا كاركنان روابط عمومي پيوسته با آخرين مطالب علمي روز در زمينه‌های روابط عمومي و ارتباطات آشنا شوند؛ از جمله این راهکارها می تواند اشترك نشريات تخصصي روابط عمومي، برگزاری سخنرانيهاي تخصصي، برگزاري همايش آموزشی و ... باشد.
مقایسه موقعیت روابط عمومی ها نسبت به گذشته
شهردار کرج در مقایسه موقعیت روابط عمومی ها در دوره کنونی نسبت به گذشته با اشاره به مبحث مهم و کلیدی " مدیریت تغییر" در شاکله و ساختار مجموعه روابط عمومی‌ها، عنوان کرد: پرداختن به این موضوع همچنین تغییر نگرش عامه به عملکرد روابط عمومی ها و کاربردی شدن فعالیت این مجموعه مهم موجب شده تا روابط‌ عمومی‌ها امروزه موقعیت بهتری نسبت به گذشته در سازمان‌ها داشته باشند. ترکاشوند با اشاره به اهمیت موضوع محتوا در روابط عمومی ها با بیان اینکه تغییر در "محتوا " بسیار حائز اهمیت است، بکارگیری شیوه‌های جدید در ارائه محتوای پیام بر اساس نوع مخاطب و گوناگونی نوع رسانه‌ها را مهم ارزیابی کرد و افزود: روابط‌عمومی بخش مهمی از یک سازمان است که وظایفی همچون اطلاع ‌رسانی، اطلاع‌ یابی، پاسخگویی، شناخت افکار عمومی، شناخت و تجزیه و تحلیل نقاط قوت و ضعف ها و فرصتها و محدودیتها را بر عهده دارد و با توجه به اینکه گذر زمان موجب تغییر در توقع ها همچنین شاخص های مختلف خدمت رسانی می شود باید توجه داشت هر اقدامی که از سوی این مجموعه انجام می شود مبتنی بر دانش روز باشد. ترکاشوند اظهارداشت: عمق بخشيدن و به روز رسانی معلومات تخصصی كارشناسان حوزه روابط عمومی علاوه بر ارتقاء دانش شغلی افراد زمینه را برای انگيزش كافی پرسنل به منظور ارائه خدمات بهینه و کارآمد از سوی سازمان، اداره و نهادهای خدمات رسان مردمی آماده می کند.

بازگشت