Logo

صفحه اصلي > شهری > پیش بینی اماکنی جهت تجمع کارگران فصلی با هدف ساماندهی بصری شهر

پیش بینی اماکنی جهت تجمع کارگران فصلی با هدف ساماندهی بصری شهر


26 فروردین 1394. نويسنده: monshi
پیش بینی اماکنی جهت تجمع کارگران فصلی با هدف ساماندهی بصری شهر


نایب رئیس شورای اسلامی شهر کرج خواستار پیش بینی اماکنی جهت تجمع کارگران فصلی با هدف ساماندهی بصری شد و از حضور پراکنده این قشر زحمتکش در خیابانهای سطح شهر انتقاد کرد.
محمدعلی بخشی با بیان اینکه کارگران ساختمانی از اقشار زحمتکش جامعه هستند، اظهار کرد: بیشتر مردم به خدمت این افراد نیاز دارند اما با این وجود هیچگونه اطلاعات مدونی درباره آنها، محل تجمع یا سکونت و سوابق و مهارت‌های این افراد وجود ندارد. وی افزود: اگر هم در شهر در مناطق مختلف تجمع می‌کنند، در ساعتی از روز برای جذب و بکار‌گیری آنها به کار به دلیل نا‌مشخص بودن مکان یا کافی نبودن، منجر به ازدحام و ترافیک و یا خطرات جانی برای آنها می‌شود. این مسئول اظهار کرد: تجمع کارگران در گوشه و کنار شهر منظر خوبی برای شهر ندارد؛ چراکه این امر باعث ایجاد اختلال در امنیت شغلی و شأن تخصصی آنها و برخی مشکلات شهری می‌شود. بخشی با اشاره به این که موضوع تعیین مکان‌های مشخص برای تجمع کارگران فصلی در نقاط مختلف شهر و داشتن کارت مهارت معتبر برای آنها امری ضروری است، ادامه داد: تحقق این موضوع ضمن افزایش اعتماد عمومی بین مردم و این قشر پر‌تلاش می‌تواند گام مهمی در پیگیری از آسیب‌های احتمالی اجتماعی باشد. نایب رئیس شورای اسلامی شهر کرج تاکید کرد: ساماندهی این امور می‌تواند به سالم‌سازی محیط کار تلاش‌گران عرصه کار که از دسترنج خود روزگار می‌گذرانند، کمک ‌کند. وی در بخش دیگری از صحبت‌های خود به ضرورت تکریم ارباب رجوع از سوی کارمندان شهرداری اشاره و اظهار کرد: برقراری ارتباط مؤثر با مردم چند گام دارد که باید مورد توجه کارکنان و مسئولان شهرداری باشد و نخستین قدم آن، گوش دادن مؤثر است. این مسئول با بیان اینکه عدم پیش‌داوری و صداقت از دیگر محورهای ارتباط و تعامل مناسب کارمندان با مراجعان است، تصریح کرد: نباید این احساس به مردم القا شود که مسئول از مردم جدا است بنابراین کارمندانی که به مردم خدمات‌رسانی می‌کنند باید تعامل خود را با آنان حفظ کرده و با حفظ آرامش و در کمال احترام به آنان خدمات‌رسانی کنند. وی در پایان گفت: لازم است که حتی اگر انجام یک تقاضا به لحاظ قانونی ممکن نیست، به جای اجبار، اقناع در دستور کار قرار گرفته و دلایل مخالفت به‌ طور شفاف به ارباب‌رجوع توضیح داده شود تا زمینه نارضایتی آن ها فراهم نشود.
بازگشت