صفحه اصلي > شهری > «دولت الکترونیک» ابعاد خدمت رسانی مدیریت شهری را وسعت می بخشد
«دولت الکترونیک» ابعاد خدمت رسانی مدیریت شهری را وسعت می بخشد7 خرداد 1394. نويسنده: monshi |
قائم مقام شهردار کرج عنوان کرد: «دولت الکترونیک» ابعاد خدمت رسانی مدیریت شهری را وسعت می بخشد و باید با برون سپاری وظایف و امور خدماتی به بخش خصوصی، جایگاه نظارتی شهرداری را ارتقاء بخشیم. محمدرضا رضاپور با بیان اینکه دولت الکترونیک زمینه را برای فراهم آوردن شریط مطلوب خدمات رسانی بدون محدودیت زمانی فراهم می آورد، عنوان کرد: تحقق این مهم به ویژه طی دوره اخیر به جد در دستور کار دولت و به تبع آن دستگاه های ارائه دهنده خدمات قرار گرفت. وی، انجام امور مختلف شهری بصورت ایده آل، ارتقاء و اثر بخشی خدمت رسانی و... را از خروجی های مثبت تحقق دولت الکترونیک خواند و افزود: جاری کردن رویکردهای این مهم در ساختار و سیستم خدمت رسانی، نقش بسزایی در پویایی و ارتقاء عملکرد این سیستم ها ایفا می کند، از علت های تحقق این امر نیز گسترده شدن دامنه خدمت رسانی می باشد. رضاپور با اشاره به گستردگی شهرها به ویژه کلانشهرها، بیان کرد: به واسطه گستردگی شهرها فاکتورهایی همچون جمعیت، ورود تکنولوژی های جدید و به تبع آن شکل گیری مطالبات جدید، تنوع خواسته ها و انتظارات شهروندی در بطن جامعه شهری ایجاد می شود. وی ادامه داد: به واسطه بروز این آیتم ها مدیریت بر شهر و مهمتر از آن مدیریت بر نحوه خدمت رسانی حساسیت بیشتری می یابد؛ مجموعه های خدمت رسان با توجه به این مهم باید نوع جدیدی از مدیریت بر شهر و شهروندان را سرلوحه خدمت رسانی خود قرار دهند. این مسئول، عنوان کرد: تحقق همه جانبه دولت الکترونیک را می توان به عنوان مدیریت هوشمند و کارآ معرفی کرد؛ خروجی انجام این مهم در کلانشهری چون کرج با ویژگیهای جمعیتی و افزایش پیامدهای ناشی از آن که ترافیک شهری نمونه ای از آن است، بسیار آشکار و بدیهی است. قائم مقام شهردار کرج در پایان بر ضرورت راه اندازی و بهره گیری از دولت الکترونیک تاکید کرد و افزود: با شکل گیری دولت الکترونیک و پرورش شهروند الکترونیک می توان ارائه مطلوب و هوشمند خدمات را تضمین کرد. بازگشت |