Logo

صفحه اصلي > شهری > نیاز اصلی پروژه مترو در شرایط کنونی تخصیص ردیف اعتباری ویژه است

نیاز اصلی پروژه مترو در شرایط کنونی تخصیص ردیف اعتباری ویژه است


24 خرداد 1394. نويسنده: monshi
نیاز اصلی پروژه مترو در شرایط کنونی تخصیص ردیف اعتباری ویژه است


مدیرعامل سازمان قطار شهری کرج و حومه اظهار داشت: نیاز اصلی پروژه ترافیکی مترو در شرایط کنونی تخصیص ردیف اعتباری ویژه است و انتظار می رود در سال همدلی و همزبانی شاهد حمایت بیشتر مدیریت شهری و دولت از این طرح کلان باشیم.
علی اصغر همتی در حاشیه امضای تفاهم نامه راه اندازی خط 4 قطار شهری با کنسرسیوم شرکت پیماب و نورینکو بین الملل (چین) که ظهر روز گذشته در محل دفتر معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری البرز انجام شد، بیان کرد: قطار شهری کرج اکنون روی ریل کار و تلاش در حال حرکت است و با توجه به پیشرفت فیزیکی 30 درصدی این پروژه، حدود 11 کیلومتر از تونل های حفاری شده آماده ریل گذاری می باشند که از این میزان، 6.5 کیلومتر نیز آماده بهره برداری است. وی خاطر نشان کرد: بر اساس طرح ارایه شده از سوی سازمان که مبتنی بر نگاه علمی و واقع نگری است، آمادگی بهره برداری از 6 ایستگاه در خط 2 متروی کرج در صورت تزریق اعتباری بالغ بر 550 میلیارد تومان وجود دارد که قول های مساعدی جهت تزریق نقدینگی از محل فروش اراضی سرمایه ای داده شده اما مزایده زمین های مذکور در انتظار اخذ مجوزهای قانونی از مراجع ذیصلاح است. این مسئول گفت: مقرر شده در سال جاری رقمی در حدود 200 میلیارد تومان از سوی دولت و شهرداری کرج به پروژه مترو تزریق شود که با تخصیص بودجه مذکور، روند خریداری تجهیزات و ناوگان شتاب بیشتری به خود می گیرد. متاسفانه با آغاز تحریم های اقتصادی و افزایش 3 برابری نرخ ارزهای رایج (دلار و یورو) از سال 91 به بعد، هزینه های اجرای طرح نیز به بیش از 300 درصد افزایش یافته و مشکلات و چالش های بسیاری را برای مجریان پدید آورده است که بروز چنین مسایلی، ضرورت شتاب بخشی به اجرای طرح را صد چندان می نماید. به گفته مدیرعامل سازمان قطار شهری کرج و حومه، ناوگان حمل و نقل ریلی به عنوان گزینه ای سازگار با محیط زیست، بسیاری از مشکلات ترافیکی و آلودگی هوا را تعدیل می کند و با ظرفیت جابه جایی روزانه دهها هزار مسافر درون شهری، تا حد زیادی فشارها بر ناوگان اتوبوسرانی و تاکسیرانی را می کاهد و در شرایط کنونی که ترافیک حتی از مرز بحران نیز گذر کرده، همه گزینه ها به سمت تسریع در راه اندازی مترو ختم می شود و این پروژه اکنون تنها به اعتبار و بودجه ویژه نیاز دارد و در بحث دانش فنی و اجرایی هیچ مشکل و محدویتی وجود ندارد... همتی با اشاره به امضای تفاهم نامه راه اندازی خط چهار قطارشهری کرج با هیات چینی، آن را بسترساز تحولی بزرگ در ناوگان حمل و نقل عمومی دانست و گفت: خط چهار قطارشهری کرج از بلوار امام خمینی (ره) در منطقه باغستان و بلوار شهید موذن درشمال غربی کرج آغاز و تا فرودگاه پیام واقع در جنوب غربی این کلانشهر ادامه می یابد. این مدیرعامل افزود: طول این خط 18 کیلومتر است که اجرای پروژه قطارشهری آن را شرکت پیماب به همراه شریک چینی این شرکت، شرکت (نورینکو) که اکنون خطوط سه و چهار مترو تهران را اجرا می کند، بر عهده گرفته اند.

بازگشت