صفحه اصلي > شهری > مترو در دو راهی سرنوشت ساز و تاریخی «تعیین تکلیف» قرار گرفته است
مترو در دو راهی سرنوشت ساز و تاریخی «تعیین تکلیف» قرار گرفته است12 مرداد 1394. نويسنده: monshi |
عضو شورای اسلامی شهر کرج اظهار داشت: پروژه ملی مترو در دو راهی سرنوشت ساز و تاریخی «تعیین تکلیف» قرار گرفته است. فاطمه آجرلو ادامه داد: اکنون گزینه های مختلفی جهت تکمیل خط 2 متروی کرج روی میز گفتگوها قرار گرفته است که در صورت عملیاتی شدن آنها، قطعا این پروژه ملی دیگر با مشکل کمبود نقدینگی و منابع مالی مواجه نخواهد بود. عضو پارلمان شهری کرج افزود: هفته گذشته در جلسه ای با حضور مسئولان ملی و استانی، فرصت ها و تهدیدهای پیش روی پروژه مترو و نحوه ادامه همکاری سازمان قطار شهری کرج و حومه با پیمانکار طرح (شرکت سابیر) به بحث و تبادل نظر کارشناسی گذاشته و مقرر شد جلسات تکمیلی به منظور جمع بندی نهایی مباحث برگزار شود. وی با بیان اینکه با تصویب شورای اسلامی شهر کرج و حمایت قاطع استانداری البرز، بخش اعظم پرداخت مطالبات شرکت سابیر به صورت تهاتری و غیرنقدی خواهد بود، عنوان کرد: مدیریت شهری در راستای پیاده سازی مبانی و سیاست های اقتصاد مقاومتی در اقتصاد شهری و ایجاد ارزش افزوده برای دارایی های موجود، چند قطعه زمین را جهت بارگذاری تراکم و تغییر کاربری به کمیسیون ماده پنج استان معرفی کرد و پس از جلب توافق مسئولان، در نظر دارد آنها را در ازای بخشی از مطالبات شرکت سابیر به این مجموعه واگذار نماید. آجرلو گفت: شرکت سابیر با درک صحیح از شرایط کنونی اقتصاد کشور که با مشکلات ناشی از تحریم ها دست و پنجه نرم می کند، باید به این باور دست یابد که شهرداری کرج با وجود محدودیت های مالی قادر به پرداخت نقدی صورت وضعیت ها نیست و چنانچه اراده مسئولان شرکت مذکور تداوم همکاریها با سازمان قطار شهری است، باید به وضع موجود تمکین کنند و همراهی و همکاری لازم را داشته باشند. به گفته وی، همچنین مسئولان کشوری موافقت اولیه خود را با انتشار بیش از 500 میلیارد تومان اوراق مشارکت جهت ورود بخش خصوصی به حوزه حمل و نقل ریلی درون شهری کرج اعلام کرده اند که در صورت به ثمر رسیدن آن، منابع مالی لازم جهت تزریق نقدینگی به خطوط 2 و 5 مترو تامین می شود. نماینده مردم کرج در پارلمان شهری خاطر نشان کرد: سازمان قطار شهری سال گذشته توافقی را با شرکت بین المللی چینی (سیتیک) به امضاء رسانده بود که بر مبنای آن امکان گشایش خط اعتباری از سوی بانک مرکزی جمهوری اسلامی به منظور دریافت هزار میلیارد تومان فاینانس فراهم گردید اما به دلیل وجود مشکلات اقتصادی و تحریم ها، شرایط مناسب جهت جذب این وام خارجی محقق نشد اما در جلسه مذکور، مسئولان ارشد ملی و استانی با تمدید مهلت زمان دریافت آن تا پایان سال 94 موافقت کردند. این مسئول شهری در پایان سخنانش بیان کرد: حاضرین در این نشست حساس و راهبردی همچنین تاکید کردند که سازمان قطار شهری کرج و حومه به منظور نظارت بهتر بر روند احداث خطوط مترو می تواند برای راه اندازی ایستگاه ها از توان و مشارکت شرکت های توانمند بخش خصوصی بهره مند گردند و از ظرفیت کارشناسی، مالی و فنی آنها به منظور توسعه شبکه حمل و نقل ریلی درون شهری در مرکز البرز استفاده لازم را برد. بازگشت |