Logo

صفحه اصلي > شهری > تعالی انسانی و اخلاقی شهروندان بخشی از نقشه راه مدیریت شهری است

تعالی انسانی و اخلاقی شهروندان بخشی از نقشه راه مدیریت شهری است


27 مرداد 1394. نويسنده: monshi
تعالی انسانی و اخلاقی شهروندان بخشی از نقشه راه مدیریت شهری است


قائم مقام شهردار کلانشهر کرج اظهار داشت: تعالی انسانی و اخلاقی شهر و شهروندان بخشی از نقشه راه مدیریت شهری است و به موازات اجرای طرح های عمرانی و خدماتی، توجه ویژه ای نسبت به فعالیت های فرهنگی و اجتماعی وجود دارد.
محمدرضا رضاپور با بیان اینکه مدیریت شهری در هر زمینه و موضوعی که مرتبط با تعالی زندگی شهروندی و تقویت رفاه حال همشهریان باشد، ورود جدی خواهد داشت، گفت: اکنون بسیاری از هزینه کردها و اقداماتی که از سوی شورای اسلامی شهر و شهرداری کرج صورت می گیرد، شاید به صورت مستقیم در شرح وظایف مدیریت شهری نگنجد اما از آنجا که خروجی آنها بر بهبود زندگی شهروندی نقش بسزایی دارد، نسبت به حمایت مادی و معنوی از اقدامات دیگر نهادها اقدام می کنیم. وی ادامه داد: شهرها در کشور انقلابی و اسلامی ایران باید هویتی فرهنگی و دینی به خود بگیرند و زمینه های تعالی اخلاقی و انسانی نیز باید برای شهروندان مهیا باشد که بخشی از ایجاد زیر ساخت های فرهنگی و اجتماعی بر دوش مدیریت شهری است و تلاش می کنیم با استفاده از تجربه های موفق و بهره مندی از نظرات کارشناسان و نخبگان نسبت به انجام رسالت های خویش اقدام کنیم. این مدیر با اشاره به نقش شهرها به عنوان يك سيستم پویا و فعال که تامین اهداف انسانی را در همه عرصه های جامعه مدنی عهده دار است، عنوان کرد: بی شک آنچه پویایی شهر را در پروسه زمان رقم می زند، تداوم و استمرار در امر خدمت رسانی به مردم و تامین اهداف و خواسته های آنهاست. رضاپور با اشاره به قدمت مجموعه شهرداریها در امر خدمت رسانی، بیان کرد: آنچه باید شهرداری بر انجام آن تمرکز داشته باشد، استفاده از فرصتهای موجود به منظور انجام وظایف و تعهدات خود در قبال شهر و شهروندان است. قائم مقام شهردار کرج با بیان اینکه تامین رفاه اجتماعی، امری ضروری است که طبق قانون در حیطه وظایف مدیریت شهری است، عنوان کرد: "اداره امور شهر" مبتنی بر جاری ساختن عوامل و مولفه های مختلفی صورت می گیرد که از مهمترین آنها تحقق خواسته های شهروندی با مدیریت راهبردی است. وی، بهره گیری از ایده های شهروندی را مهم ارزیابی کرد و با تاکید بر ضرورت فراهم آوردن زمینه های تجیمع و بهره گیری از این ایده ها، افزود: تحقق این مهم ضمن آنکه مدیریت شهری را در غنای خدمت رسانی یاری می کند، زمینه را برای توسعه همه جانبه و پایدار مبتنی بر مشارکت شهروندی فراهم می آورد. این مسئول ارشد شهری در ادامه بر ضرورت کیفی سازی خدمات رسانی توسط شهرداری به عنوان بزرگترین سیستم خدمت رسان شهری تاکید کرد و گفت: تلاش برای افزایش کیفیت خدمات باید در اولویت برنامه های شهرداری باشد؛ شورای اسلامی شهر نیز بر انجام این مهم تاکید دارد. وی با اشاره به روند رو به رشد جمعیت در کلانشهر کرج، پیامدهای ناشی از آن را یادآور شد عنوان کرد: مدیریت شهری باید با تدبیر و اندیشه خود را برای خدمت رسانی به شهر و شهروندان در پروسه های مختلف زمانی آماده کند؛ این خدمت رسانی باید متغیرهای زمان را به نحو مطلوبی پوشش دهد. قائم مقام شهردار کرج در پایان تاکید کرد: مدیریت شهری موظف است با شناخت پتانسيلها و امکانات موجود و قرار دادن آنها در مدار صحیح بهره برداری که انتفاع شهر و تامین خواسته های مردمی نهایت آن است، نسبت به داشتن شهری ایده ال تلاش کند.

بازگشت