Logo

صفحه اصلي > شهری > نیاز رسانه ها به مکانی برای ارایه محصولات شان مرتفع گردد

نیاز رسانه ها به مکانی برای ارایه محصولات شان مرتفع گردد


25 آبان 1394. نويسنده: monshi
نیاز رسانه ها به مکانی برای ارایه محصولات شان مرتفع گردد


عضو شورای اسلامی کلانشهر کرج با بیان اینکه رسانه های جمعی برای عرضه محصولات فرهنگی نیاز به مکان های ویژه دارند، گفت: تاکنون سهم رسانه ها از امکانات فرهنگی مانند دکه های مطبوعاتی در کرج داده نشده است.
میرابراهیم صدیق اظهار داشت: امروز بسیاری از دکه های مطبوعاتی کرج به جای کار فرهنگی به مکان عرضه سیگار و تنقلات تبدیل شده اند. وی ادامه داد: مدیریت شهری اعم از شورا و شهرداری و اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی باید راهکار اساسی را برای فعالیت دکه های مطبوعاتی ارایه دهند. عضو شورای کلانشهر کرج گفت: اختصاص دکه های مطبوعاتی به رسانه های جمعی علاوه بر درآمد زایی و کمک به پیشبرد برنامه های فرهنگی، در تقویت جایگاه و پایگاه رسانه ای تاثیر گذار است. صدیق تاکید کرد: واگذاری بخشی از این دکه ها به مطبوعات در واقع رقابت سالم رسانه ای را تقویت می کند.
وی اظهار داشت: متاسفانه فعالیت برخی دکه های مطبوعاتی نه تنها فرهنگی نیست بلکه با معضلات و مشکلاتی همراه بوده که نظارت جدی بر آنها ضروری است. عضو شورای اسلامی شهرکرج گفت: البته این مشکلات متاثر از بی توجهی مسئولان شهری و فرهنگی به فعالیت های صنفی و حرفه ای است. این استاد دانشگاه افزود: رسانه ها، بازوان فرهنگ، اندیشه و خرد جمعی هستند و باید به جایگاه آنها توجه ویژه داشت. صدیق با بیان اینکه رسانه درتنویر افکار عمومی ،فرهنگ سازی و ارتقای بینش و آگاهی اجتماعی نقش اساسی و ارزنده دارد، تصریح کرد: توجه مسئولان به این مقوله ها می تواند دایره آگاهی بخشی را در جامعه گسترده کند. وی افزود: برخی به جایگاه و اهمیت رسانه بی توجه هستند در حالیکه با نگاه ویژه به کارکرد رسانه، می توان بسیاری از آسیب ها و معضلات اجتماعی را کاهش داد.
عضو شورای اسلامی شهر کرج اظهار داشت: رسانه دارای کارکرد های مختلف و فراگیر بوده که از جمله این کارکردها، آموزش عمومی و ارتقای سطح آگاهی درجامعه است. وی تاکید کرد: مدیریت شهری و مسئولان فرهنگی می توانند با تقویت جایگاه رسانه و پرداختن سهم آن از امکانات عمومی و شهری، بستر را برای جهش فکری، فرهنگی، علمی، دینی، اقتصادی و سازندگی مردم فراهم کنند. صدیق گفت: رسانه پویا و با نشاط در جامعه امید بخش و محرک فکر و اندیشه والا است و هر رسانه می تواند به یک دانشگاه عمومی تبدیل شود.
بازگشت