Logo

صفحه اصلي > شهری > حضور سازمان پاركهای كرج در دوازدهمین كنفرانس بین المللی روابط عمومی ایران

حضور سازمان پاركهای كرج در دوازدهمین كنفرانس بین المللی روابط عمومی ایران


7 دی 1394. نويسنده: monshi
حضور سازمان پاركهای كرج در دوازدهمین كنفرانس بین المللی روابط عمومی ایران


دوازدهمین کنفرانس بین‌المللی روابط عمومی ایران در روز 6 دی ماه، با حضور بیش از 600 نفر و با موضوع "آینده‌پژوهشی روابط عمومی با تأکید بر ایران 1404 "در مرکز همایش‌های بین المللی هتل المپیک برگزار شد.
دوازدهمین کنفرانس بین‌المللی روابط عمومی ایران در روز 6 دی ماه، با حضور بیش از 600 نفر و با موضوع "آینده‌پژوهشی روابط عمومی با تأکید بر ایران1404 "در مرکز همایش‌های بین المللی هتل المپیک برگزار شد. در آئین افتتاحیه این کنفرانس که حجت الاسلام شهیدی معاون رییس جمهور و رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران، آشنا مشاور رئیس جمهور،‌ دکتر محمد مهدی مظاهری مشاور عالی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و جمعی از مدیران ارشد و کارشناسان حوزه ارتباطات و روابط عمومی حضور داشتند،‌ پیامهای وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و رئیس انجمن بین المللی روابط عمومی(IPRA) که خطاب به این کنفرانس صادر شده بود،قرائت شد. حجت‌ الاسلام سید محمدعلی شهیدی محلاتی نماینده ولی فقیه در بنیاد شهید و امور ایثارگران در مراسم افتتاحیه دوازدهمین کنفرانس بین المللی روابط عمومی ایران در جمع حدود 600 نفر از مدیران کارشناسان و متخصصان حوزه روابط عمومی و ارتباطات اظهار داشت: آگاهی روابط عمومی‌ها به مسائل، واسط بودن آن‌ها بین جامعه و نظام، ایجاد آرامش، مخابره اصطلاحات درست، ایجاد اعتماد عمومی و ترویج اخلاقی اسلامی از جمله مولفه‌ها و نقش‌هایی است که باید در زمینه رشد و توسعه اخلاقی جامعه، روابط‌ عمومی‌ها به آن اهتمام ورزند. در بخش دیگر این مراسم محمد مهدی مظاهری مشاور عالی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به اهمیت توجه به روابط عمومی و ارتباطات گفت: متأسفانه تاکنون روابط عمومی‌ها مورد توجه جدی قرار نگرفته‌اند و به همین دلیل نیز توسعه ارتباطی و اطلاعاتی نداشته‌اند، این در حالی است که روابط عمومی‌ها تأثیر زیادی بر جامعه دارند و جزو عناصر اصلی حوزه اطلاع رسانی و ارتباطات محسوب می‌شوند. وی ضمن بیان این موضوع که داشتن برنامه و استراتژی شرط موفقیت کارها است، خاطرنشان کرد: روابط عمومی در کشور ما نیاز به پویایی، برنامه‌ریزی و نگرش استراتژیک دارد، بر این اساس از منظر مدیریت استراتژیک هر سازمان باید مأموریت خود را تعریف کند و در راستای این مأموریت اهدافش را مشخص و برای تحقق آن استراتژی خاصی را در نظر بگیرد. مدیر روابط عمومی لازم است که در سازمان و نه در زیرمجموعه بلکه خود یک مجموعه باشد و در کنار رییس سازمان با پتانسیل‌های لازم، امکانات رسانه‌ای و یک تیم کاری، انواع خدماتی که لازم است را انجام بدهد. همچنین در بخش دیگر این مراسم مهدی باقریان، دبیرکل کنفرانس بین المللی روابط عمومی ایران و رییس انجمن متخصصان روابط عمومی با تشکر و قدرشناسی از شرکت کنندگان و حامیان این کنفرانس در سخنانی یادآور شد:‌ این کنفرانس در دوازدهمین دوره برگزاری خود تلاش کرده است یکی از مسائل و نیازهای روز حوزه روابط عمومی و ارتباطات را که عبارت از آینده پژوهی و توجه به آینده است مورد توجه قراردهد این در حالیست که مطالعات آینده و آینده‌پژوهشی در دین مبین اسلام به ویژه قرآن کریم نیز جایگاه ویژه‌ای دارد و تاریخ کشور ایران سراسر از تدبیر و برنامه ریزی برای ترسیم آمادگی و روبرو شدن با آینده است. وی خاطرنشان کرد: متأسفانه در حوزه روابط عمومی، آینده‌پژوهشی هنوز جایگاه چندانی ندارد با این حال اعتقاد داریم آینده‌پژوهشی دارای منشأیی مشابه در روابط عمومی است و آن نقشی است که متخصصان روابط عمومی از طریق آموزش، پژوهش و برنامه‌ریزی و یکپارچه‌سازی فعالیت‌ها و برنامه‌های آینده‌نگارانه می‌توانند ایفا کنند.رئیس انجمن متخصصان روابط عمومی در ادامه پیام آمبل سانجز دی هالتر رئیس انجمن بین المللی روابط عمومی (2015) را به دوازدهمین کنفرانس بین المللی روابط عمومی ایران قرائت کرد. در بخشی از این پیام آمده است: روابط عمومی در تمام جنبه های شخصی، فردی و اجتماعی نقش ایفا می کند و در سال جاری همه ما از مجموع حوادث غم انگیزی که در کشورهای مختلف رخ می دهد متاثریم. همچنین آمبل سانجز دی هالتر در بخش دیگری از این پیام افزوده شده است: اساس کار یک روابط عمومی موفق صداقت در برابر مسئولیت اجتماعی است که منجر به ایجاد شهرت و اعتبار برای سازمان می گردد. انجمن بین المللی روابط عمومی مفتخر است باردیگر با کنفرانس بین المللی روابط عمومی ایران مشارکت نماید.
پس از پایان مراسم رسمی افتتاحیه کنفرانس، پنل تخصصی دوازدهمین کنفرانس بین المللی روابط عمومی با ریاست دکتر حسن بشیر استاد ارتباطات و بین الملل و دبیر کمیته علمی کنفرانس برگزار شد.
در این پنل تخصصی ابتدا دکتر سعید خزایی؛‌دکترای آینده پژوهی(فرانسه) مقاله خود را با عنوان "آینده پژوهی،‌استراتژی و شبکه سازی" ارائه کرد. درادامه دکتر سعید رضا عاملی؛ استاد گروه ارتباطات دانشگاه تهران و عضو شورای عالی فضای مجازی در خصوص "آینده روابط عمومی پایدار: تغییر در کیفیت مسئولیت اجتماعی و اینترنت همه چیزها" سخن گفت و در پایان این پنل دکتر احمد پاکتچی؛ استاد دانشگاه امام صادق(ع) مقاله ای را با "عنوان فهم روابط عمومی در چارچوب رویکرد فرهنگی به مسئولیت اجتماعی" برای حاضران ارائه کرد. در نوبت بعد از ظهر کنفرانس نیز میزگرد تخصصی دوم کنفرانس در محل سالن اصلی برگزاری مراسم برگزار شد. در این پنل نیز دکتر تنگ کو آدریان اسماعیل؛ عضو هیئت مدیره موسسه روابط عمومی مالزی نتایج مطالعه موردی خود را با موضوع "مسئولیت اجتماعی درمالزی" ارائه کرد و در ادامه دکتر سعید شهباز مرادی؛‌دکترای مدیریت منابع انسانی مقاله ای را با عنوان "مدل شایستگی متولیان حوزه روابط عمومی در پاسخ به الزامات سازمان های آینده با رویکرد آینده پژوهی" ارائه کرد. درادامه نیز مهندس سید محمد مدنی؛ برگزیده اولین رویداد ارائه فن آفرینی شیخ بهایی(با معرفی محصول اولین BaaSایرانی) مطلبی را باعنوان" آینده پژوهی چرخه تولید محتوای دیجیتال با تاکید بر ایران1404" ارائه و در پایان نیز دکتر علی اکبر جلالی؛ عضو هئیت علمی دانشگاه علم و صنعت در خصوص "جایگاه آینده پژوهی روابط عمومی و مسئولیت اجتماعی در فضای مجازی" برای حاضران سخنرانی کرد. در این کنفرانس که با مشارکت انجمن جهانی کارگزاران مسلمان روابط عمومی، انجمن بین المللی روابط عمومی (ایپرا)، انجمن متخصصان روابط عمومی، دانشگاه ها، وزارتخانه ها و نهادهای مختلف کشور برگزار شد، ضمن تقدیر از برترین های حوزه روابط عمومی در سیزدهمین دوره جوایز طلایی روابط عمومی ایران از فعالان و برترین های این حوزه تقدیر شد. لازم به ذکر است که مدیر و کارشناسان روابط عمومی سازمان پارکها و فضای سبز شهرداری کرج نیز در این همایش حضور یافتند و از نکات ارائه شده در حوزه روابط عمومی و آینده پژوهشی بهره بردند.

بازگشت