Logo

صفحه اصلي > شهری > کارکرد روابط عمومی سنجش و ارزیابی دیدگاه جامعه است

کارکرد روابط عمومی سنجش و ارزیابی دیدگاه جامعه است


27 اردیبهشت 1395. نويسنده: monshi
کارکرد روابط عمومی سنجش و ارزیابی دیدگاه جامعه است


معاون مالی و اقتصادی شهرداری کرج، گفت: باید پذیرفت کارکرد حوزه روابط عمومی علاوه بر آنچه در اذهان عمومی مطرح است، اعمال مديريتي است که ديدگاه جامعه را مورد سنجش و ارزشيابي قرار مي‌دهد و ..
از طریق آن عملکرد سازمان خود را با نظرات به حق و واقعی جامعه شهروندی منطبق و با قرار دادن مصلحت جمعی راه را برای سازمان متبوع خود در راستای ارتقاء سطح خدمت رسانی هموار می کند.
فرج الله ایلیات با اشاره به روز بیست و هفتم اردیبهشت و نامگذاری آن به عنوان روز روابط عمومی و ارتباطات، گفت: بر این اساس در تجزیه و تحلیل تخصصی از روابط عمومي می‌توان گفت، برای حیات فعال و پویا این ساختار باید قائل به مديريت تخصصی، دانشی و ارزشی با عملکردي آگاهانه بود؛ این موضوع بررسی پروژه شبکه ارتباطات شهروندی با محور روابط عمومی را به عنوان یک موضوع مهم شکل می‌دهد و نیز موجب می‌شود؛ سياست‌گذاری‌های کلانی به منظور انعکاس اهداف سازمان و برقراري ارتباط ميان مردم و گسترده‌تر از آن با رسانه‌ها و دیگر سازمان و نهادها فعال جامعه شکل گیرد. وی، گفت: براساس آیين‌نامه نحوه فعاليت، وظايف و اختيارات روابط‌عمومی دستگاه‌هاي اجرايي، اجراي سياست‌هاي اطلاع‌رساني دولت، همکاري با رسانه‌‌هاي جمعي جهت انعکاس مناسب عملکرد‌هاي بخش‌هاي مختلف، پاسخگويي به ابهام‌ها و اطلاع‌رساني درخصوص آن دستگاه، تهيه و اجراي طرح‌‌هاي تبليغاتي سازمان، اجراي مناسب مراسم و مناسبت‌ها، ايجاد حسن رابطه بين کارکنان و مسوولان دستگاه مربوط ازطريق برگزاري جلسات داخلي، نظارت بر انتشارات و نشريات دستگاه، مديريت پايگاه‌هاي اطلاع رساني الکترونيک و افکارسنجي عمومي است. معاون مالی و اقتصادی شهرداری کرج، افزود: در سال‌های اخیر با توجه به گسترش رسانه‌ها و افزایش سطح سواد و تحصیلات مردم، شاهد افزایش مطالبات شهروندان از شهرداری‌ها هستیم و تحقق این مطالبات نیازمند اطلاع‌رسانی در خصوص قابلیت‌ها و نقاط قوت شهرداری‌ها و آموزش شهروندی است كه بخش عمده آن از طریق روابط عمومی شهرداری‌ها صورت می‌پذیرد. ایلیات اظهارداشت: فراهم آوردن زمينه‌هاي لازم جهت ایجاد پل ارتباطي و مشاوره‌اي در راستاي جلوگيري از بروز مشكلات و معضلات شهري و شهرسازي ايجاد شده ناشی از عدم آگاهی مردم از قوانين و مقررات از وظایف یک رسانه و به تبع آن روابط عمومی ها است. وی ادامه داد: هدف اصلی روابط‌عمومی و بین‌الملل در مجموعه شهرداری باید انجام مجموعه‌اي از اقدامات و تلاش‌هاي آگاهانه، ‏سنجيده و برنامه‌ريزي شده به منظور جلب مشاركت عمومي، ‏استقراء و كسب تفاهم متقابل بين شهرداری و گروه‌هاي مورد ارتباط آن و انعکاس اخبار و گزارش‌های شهرداری که سعی دارد با تکیه بر دانش، فن، ‏هنر و تخصص كه داراي اصول فلسفي خاصي باشد.

بازگشت