صفحه اصلي > شهری > پویایی روابط عمومی استفاده از پتانسیلهای تخصصی منابع انسانی است
پویایی روابط عمومی استفاده از پتانسیلهای تخصصی منابع انسانی است27 اردیبهشت 1395. نويسنده: monshi |
شهردار کرج گفت: پویایی حوزه روابط عمومی با استفاده از پتانسیلهای تخصصی منابع انسانی است تا به واسطه آن شناخت از مردم و درک خواستههای آنها صورت پذیرد. علی ترکاشوند ضمن تبریک روز روابط عمومی و ارتباطات، عنوان کرد: تدوین الگوی ایدهآل برای فعالیت روابط عمومیها همچنین توجه و لحاظ کردن موضوع مهم ضرورت استفاده از ظرفیت افراد حرفهای و توانمند در ساختار روابط عمومی از جمله نکات بسیار ضروری است که کارگزاران برای ارتقاء ساختار روابط عمومیها به آن نیاز دارند. وی، افزود: طبق نظریه کارشناسان این علوم، چالشهای روابط عمومی در ایران در بخش تشکیلات، اعتبارات، آموزش، نحوه عمل، نیروی انسانی، نبود تشکلهای حرفهای کافی و... خلاصه شده است. ترکاشوند با بیان پیشنهاداتی برای عبور از چالشهای روابط عمومی، تصریح کرد: برای عبور از این چالشها پیشنهادات مختلفی نیز بیان میشود که قانونمند کردن مسوولیتها و حرکت به سمت حرفهای بودن در حوزه روابط عمومی از مهمترین آنها است. وی ادامه داد: آنچه امروز روابط عمومیهای سازمانها، نهادها و دستگاههای فعال در جامعه مدنی صرف نظر از نوع مسوولیتها اعم از خدماتی، نظارتی، اجرایی و... به آن نیاز دارند، پویایی حوزه روابط عمومی با استفاده از پتانسیلهای تخصصی منابع انسانی است تا به واسطه آن شناخت از مردم و درک خواستههای آنها صورت پذیرد. ترکاشوند با بیان اینکه در هر حوزهای نبود تفکر و تلاش آسیب و تهدیدی جدی برای سازمان و خدماترسانی توسط آن محسوب میشود، اضافه کرد: از دیگر بحرانهایی که روابط عمومیها را در بر میگیرد، دچار شدن به روزمرگی و گره خوردن با کارهای عادی و جاری است. در توضیح تاثیر این چالش در روابط عمومیها می توان گفت، این امر باعث میشود روابط عمومیها از برنامهریزیهای کلان و استراتژیک غافل شوند و کارکرد اصلی و مهم آنها مغفول بماند. شهردار کرج با بیان اینکه جايگاه و نقش يک روابط عمومي کارآمد در توسعه هر سازمان با اهداف و شرح وظايف خاص آن سازمان مقوله اساسي و مورد توجه متخصصان ارتباطات بوده است، ادامه داد: همه سازمانها و ادارات به يک واحد روابط عمومي منسجم، پویا و قدرتمند و مهمتر از همه به روابط عمومی دانشی نیازمندند تا با تجمیع افکار عمومي نسبت به شکلگيري و جهتگيري افکار عمومي با هدف آگاهی رساندن از فعاليتهاي سازمان اقدام کنند؛ رسیدن به این مهم کارآمدی حوزه روابط عمومی را مشخص میکند. ترکاشوند ادامه داد: روابط عمومي در ديدگاه بسياري از متخصصان "تلاش آگاهانه برنامهريزي شده و مستمر براي ايجاد و حفظ حسن تفاهم ميان يک سازمان و عموم افراد جامعه است؛ خواه آنکه اين افراد مخاطب خاص آن سازمان باشند يا اين که افکار عمومي تلقي شوند که به عنوان بخشي از اتفاقات و پوياييهاي جامعه اخبار مربوط به آن سازمان را دنبال ميکنند". بازگشت |