صفحه اصلي > شهری > افتتاح پل حامی در شرایط رکود اقتصادی صحنه ای از تحقق «اقتصاد مقاومتی» است
افتتاح پل حامی در شرایط رکود اقتصادی صحنه ای از تحقق «اقتصاد مقاومتی» است3 مرداد 1395. نويسنده: monshi |
رئیس شورای اسلامی شهر کرج دقایقی قبل گفت: افتتاح پل حامی در شرایط رکود اقتصادی صحنه ای از تحقق «اقتصاد مقاومتی» است و مرکز البرز در سال 95 شاهد جهاد عمرانی در جلوه اقدام و عمل خواهد بود. مهندس محمود دادگو دقایقی قبل در آیین افتتاحیه پل مکمل حامی واقع در منطقه 11 این کلانشهر که با حضور جمع کثیری از مسئولان استانی، شهرستانی و شهری و شهروندان به ویژه خانواده های معظم شهداء، جانبازان و آزادگان زیر بار ترافیک رفت، طی سخنانی تصریح کرد: در صورتی که در برابر ناملایمت های اقتصادی دست روی دست گذاشته و خلاقیت و نوآوری پیشه نمی کردیم، امروز خبری از افتتاح پروژه های عمرانی نبود و شهر غرق در رکود بود. این مسئول ارشد شهری بیان داشت: برخی اصرار داشتند که سیاست دریافت تسهیلات بانکی جهت پیشبرد پروژه های عمرانی و خدماتی کار صحیحی نیست و نباید خود را زیرِ دین و قرض بانکها ببریم اما این سیاستی است که امروزه در دستور کار شهرداری شهرهای پیشرفته جهان قرار گرفته و نتایج خوبی را به نیز به دنبال داشته است و همانطور که شاهدیم به واسطه این نگاه، اکنون کرج به کارگاه بزرگ عمرانی و سازندگی تبدیل شده است. وی با بیان اینکه ترافیک کرج، این باغشهر سالهای گذشته را به شهری آلوده و درگیر با چالش های زیست محیطی تبدیل کرده و چاره ای جز هزینه کرد برای روان سازی ترافیک نداریم، عنوان کرد: امروز اولویت نخست کلانشهرها و مراکز استانهای کشور مقابله با ترافیک و تبعات آن است و در همین ارتباط کرج یکی از شهرهای پیشرو به شمار می رود و همانطور که استحضار دارید تقاطعات غیرهمسطح یکی پس از دیگری مورد بهره برداری و گشایش قرار می گیرند. دادگو با اشاره به استقرار کارگاه های عمرانی پروژه هزار میلیارد تومانی احداث بزرگراه شمالی و کمربندی جنوبی، از آن به عنوان بزرگ ترین سازه ترافیکی پس از مترو یاد و اظهار کرد: با ساخت این بزرگراه که در چند فاز جداگانه تکمیل می شود، رفت و آمد خودروهای گذری به داخل شبکه معابر کرج کاهش می یابد و با کاهش ترافیک و آلودگی هوا، شهرمان نفس تازه خواهد کرد. رئیس پارلمان محلی کرج همچنین از دستگاه قضا و مسئولان ارشد استانی برای تسریع در تعیین تکلیف شرکت سابیر (پیمانکار مترو) تقاضای استمداد کرد و افزود: این شرکت طی سالهای اخیر از عمل به تعهدات قانونی خود سر باز زد و همچنین به پیشنهادهای خوب و فنی ارائه شده از سوی مدیریت شهری کرج نیز اعتنایی نکرد و قرار نیست که سرنوشت شهر معطل خواستن یا نخواستن یک پیمانکار شود. شهردار اسبق کلانشهر کرج اضافه کرد: امیدوارم روزی فرا برسد که پروژه های کلان عمرانی و خدماتی با مشارکت پیمانکاران بین المللی تکمیل و به بهره برداری برسند؛ البته این به معنای تضعیف تولید ملی نیست بلکه استفاده از تجارب موفق جهانی برای دستیابی به توسعه پایدار و همه جانبه است و خوشحالم که امروز روابط خارجی دولت با کشورهای جهان رو به توسعه قرار گرفته است. وی با تاکید بر اینکه تمام بخش های شهرداری کلانشهر کرج باید قائل به «اقتصاد مقاومتی» بوده و به دنبال صرفه جویی در هزینه ها باشند و برای پیاده سازی مبانی علمی و استفاده از روش های کارآمد برای اداره شهر تلاش کنند، خاطر نشان کرد: استفاده از روش های سنتی برای اداره امور شهری منافع حقیقی شهر و شهروندان را تضمین نمی کند و اکنون غیر کارشناسی بودن آن برای همگان آشکار و مبرهن شده است. دادگو با اشاره به ساخت پل مکمل حامی با اعتبار 200 میلیارد ریالی، گفت: این پروژه از جمله طرح هایی بود که به دلیل وجود چندین معارض ملکی به صورت نیمه کاره باقی مانده بود و تسریع در تکمیل آن انتظار به حقی از جانب مردم شریف بود که از سوی دوره چهارم مدیریت شهری کرج پاسخ داده شد و با صرف حدود 14 میلیارد تومان به منظور تملک معارضین و تخریب آنها، امروز شاهد بهره برداری از آن می باشیم که توضیحات فنی را همکاران مربوطه ارائه خواهند داد. وی در پایان اظهار امیدواری کرد که با قرار گرفتن پل مکمل حامی زیر بار ترافیک، شاهد تسهیل ترافیک در هسته مرکزی کلانشهر کرج باشیم و تردد خودروها به سمت جاده چالوس و بالعکس با روانی بهتری صورت پذیرد و گره های کور ترافیکی میدان اصلی شهر نیز گشوده شوند. بازگشت |