صفحه اصلي > شهری > متولی توزیع تبلیغات در شهرداری کرج مشخص نیست
متولی توزیع تبلیغات در شهرداری کرج مشخص نیست15 تیر 1398. نويسنده: monshi |
عضو شورای شهر کرج گفت: متاسفانه متولی امر توزیع مناقصه، آگهی و تبلیغات در شهرداری کرج مشخص نیست. رحیم خستو در جلسه علنی شورای شهر کرج در نطق پیش از دستور خود به مشکلات رسانه و روابط عمومیها اشاره کرد و گفت: رسانهها نقش ویژهای در نظارت و سلامت سیستم اداری، سیاسی و مدیریتی دارند. به گفته وی رسانهای مستقل است که قادر باشد برای ادامه چرخه اقتصادی خود تبلیغات و آگهی کسب کند. عضو شورای شهر کرج با اشاره به اینکه هرگونه وابستگی رسانهها به نهادها و دستگاهها از استقلال آنها کم میکند، گفت: اما این واقعیت را نمیتوان نادیده گرفت که وضعیت اقتصادی کشور به گونهای رقم خورده که رسانهها از وضعیت ضعیفی برخوردار هستند. خستو با بیان اینکه طبق قانون ناچار به حمایت از رسانهها هستیم، گفت: برای ارتقای سطح مدیریت شهری باید زمینه تقویت رسانهها فراهم شود. وی در بخش دیگری به قاچاق، گرانی کاغذ و تحریمها اشاره کرد و گفت: بسیاری از مدیران سواد رسانهای و نوع تعامل با رسانهها را بلد نیستند و در نهایت ضعف رسانهها باعث ایجاد آشفته بازار شده است به طوری که حد و مرزی برای حمله یا نقد وجود ندارد. رئیس کمیسیون هنر و ارتباطات شورای شهر کرج با تاکید بر اینکه وظیفه داریم به رسانهها کمک کنیم، گفت: برخی از خبرنگاران به دلیل شکایت برخی از مدیران درگیر پیچ و خم دادگاه هستند، بسیاری از مدیران حاشیه امن ندارند و به راحتی مورد حمله یا اتهام قرار میگیرند، اگر زمینه استقلال مطبوعات رقم بخورد شاهد عمر طولانیتر مدیریتها و رعایت شان مدیران خواهیم بود. خستو در بخش دیگری تاکید کرد: تجربه نشان داده برخی در کرج تلاش کردند و امیدوار بودند به واسطه رسانهها حریف را از دور خارج کنند در حالی که خودشان از دور خارج شدند، اما مدیرانی که با رسانه ها تعامل درستی داشتند به نوعی عمر مدیریتشان طولانی تر و ماندگارتر بوده است.وی با اشاره به اینکه باید بپذریم رسانه بخش انکار نشدنی جامعه و حوزه مدیریت هستند، گفت: جامعه بدون رسانه مثل مسابقه دربی بدون تماشاگر است که روح و بازتابی ندارد.عضو شورای شهر کرج با بیان اینکه شعار شورای پنجم شفافیت، اطلاع رسانی درست و فرهنگ سازی است، گفت: میتوانیم با وجود رسانهها بخشی از سیاستهای خود را تحقق ببخشیم.خستو در بخش دیگری گفت: متاسفانه در شهرداری کرج متولی امر توزیع مناقصه، آگهی و تبلیغات مشخص نیست، مسئولیت با بخش از ساختار مدیریتی است و منابع مالی در اختیار دیگری است به عنوان مثال امور پیمانها متن آگاهی را تنظیم و به روابط عمومی ارائه میکند و روابط عمومی که وظیفه تعامل با رسانهها را دار باید اقدام به انتشار کند. روابط عمومی شهرداری تقویت شود وی با تاکید بر اینکه به عنوان رئیس کمیسیون هنر و ارتباطات از بهمن ماه سال گذشته پیگیر نحوه توزیع مناقصه، آگهی و تبلیغات شهرداری کرج بودهام، گفت: با گذشت ماه ها هنوز این اطلاعات به طور کامل به دست بنده نرسیده است تا بتوانیم به شهروندان و دیگر اعضای شورای شهر پاسخ دهم. به گفته عضو شورای شهر کرج اگر ساختار روابط عمومی تقویت شود میتواند پاسخگو باشد و مدیر روابط عمومی نمیتواند بگوید منابع مالی در اختیار من نیست. خستو در ادامه اضافه کرد: نکته دیگری که باید اینجا عرض کنم مربوط به حق نشر مطالب از سوی برخی خبرنگاران است به طوری که برخی اذعان میکنند برای گرفتن حق نشر درگیر پیچ و خم شهرداری میشوند و چه بسا با آنها برخوردهای تحقیرآمیزی میشود به طوری که برخی از خبرنگاران وارد این چرخه نمیشوند.وی از شهردار کرج خواست به واسطه معاون مالی و اقتصادی و روابط عمومی کارگزاری برای دریافت حق نشر خبرنگاران تعریف شود، در صورت تحقق این مهم حاشیه امنی برای شهردار به وجود می آید که درگیر دستورات شخصی نشود. بازگشت |