صفحه اصلي > شهری > شهرداری در ساخت پارکینگها ضوابط سختگیرانه ندارد
شهرداری در ساخت پارکینگها ضوابط سختگیرانه ندارد1 آبان 1399. نويسنده: monshi |
دبیر دوم و رئیس کمیسیون عمران، ترافیک و حمل و نقل شهری شورای اسلامی شهر کرج گفت: همواره یکی از مسائلی که از پرونده های کوچک مسکونی گرفته تا پروژه های بزرگ با آن درگیر هستیم، موضوع پارکینگ و کسری پارکینگ است در این راستا شهرداری در ساخت پارکینگها ضوابط سختگیرانه ندارد و بایستی در مجتمع های اقامتی و تفریحی بر اساس متر مربع محاسبه شود. مهدی حاجی قاسمی طی سخنانی در دویست و هفدهمین جلسه رسمی شورای اسلامی شهر کرج در خصوص طرح موضوعی گردشگری اراضی چمن اظهار داشت: یکی از دغدغه ها و موضوعات مهم مورد پیگری شورای شهر بحث ایجاد و افزایش پارکینگ در محدوده گردشگری اراضی چمن است که در طرح تفصیلی دو برابر میزان اولیه دیده شده است، اگر اعداد و ارقام را نگاه کنید برای یک مجتمع اقامتی 2 پارکینگ مورد قبول نیست حداقل ضوابط پارکینگ در مجتمع های تفریحی اقامتی دیده شود.دبیر دوم شورای اسلامی شهر کرج با اشاره به ضوابط و تعاریف مربوط به احداث پارکینگ مجتمع های اقامتی تفریحی، تصریح کرد: بر همین اساس در کمیسیون شهرسازی، معماری و بافت های فرسوده شورای شهر کرج الزام ساخت پارکینگ ارائه و پیشنهاد شده است اگر توجه شود در مجتمع اقامتی به ازای هر صد مترمربع دو عدد پارکینگ در این طرح تعبیه شده است آیا واقعا در یک مجتمع اقامتی دویست متری که بخواهد خدمات بدهد داشتن چهار پارکینگ کافی است؟ این تعداد پارکینگ به اندازه کارکنان مجتمع اقامتی است و با توجه به جمعیت این مجتمع ها بر مبنای استانداردها بررسی شود و بر اساس مشاور طرح پارکینگ عمومی نیز تعبیه شده است اما پارکینگ های عمومی تا بخواهد احداث شود زمانبر است.حاجی قاسمی با بیان اینکه این طرح نخستین طرح ساخت مجتمع اقامتی است که قرار است توسط دوره پنجم شورای شهر بررسی شود، عنوان کرد: فضای پارکینگ مورد نیاز را ضابطه طرح تفصیلی بر اساس تعداد واحد مجاز تعیین مینماید بر این اساس پیشنهاد می کنم به ازای هر صد متر مربع چهار پارکینگ برای این مجتمع ها در نظرگرفته شود. رئیس کمیسیون عمران و ترافیک شهری شورای اسلامی شهر کرج با انتقاد از این موضوع که اگر طرح های تفصیلی شهرداری کارایی داشت الان این اتفاق ها نمی افتاد، گفت: اکنون در کلانشهرکرج ضریب خودرو دو برابر سایر کلانشهر ها است یعنی به ازای هر دو نفر یک خودرو وجود دارد اگر استانداردها را مقایسه کنیم هم تراکم جمعیت را در نظر بگیریم و هم ضریب خودروها را مقایسه کنیم که بیشتر است و واقع بینانه نیست. بازگشت |