Logo

صفحه اصلي > شهری > مطالعه احداث خط ویژه اتوبوس تندرو در مرحله پایانی قرار دارد

مطالعه احداث خط ویژه اتوبوس تندرو در مرحله پایانی قرار دارد


22 اردیبهشت 1401. نويسنده: monshi


معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری کرج از مراحل پایانی مطالعات احداث خط ویژه اتوبوس تندرو به منظور بهره‌وری شهروندان از این سامانه و کاهش ترافیک خبر داد.
فرزین فرشاد در بازدیدی که به همراه محسن امیدوار حسینی رییس سازمان حمل و نقل و بار و مسافر و دیگر مسئولین مربوطه از مراحل احداث پروژه خط ویژه اتوبوس تندرو داشت، اظهار کرد:‌ طی سال‌های گذشته به واسطه افزایش جمعیت و تعداد خودروها، شاهد ایجاد ترافیک سنگین در بسیاری از معابر و خیابان‌های شهر هستیم.وی با اشاره به اینکه در این شرایط، با هدف ترغیب شهروندان به استفاده از وسایل حمل و نقل عمومی، ضرورت احداث و راه اندازی خطوط ویژه اتوبوس تندرو در این شهر احساس می‌شد، توضیح داد: با برگزاری جلسات متعدد و استفاده از نظرکارشناسان، ایجاد خط ویژه اتوبوس تندرو در خیابان شهید بهشتی و بلوار شهید چمران در دستور کار معاونت حمل و نقل قرار گرفت.وی افزود:‌ با اجرای این طرح شاهد دسترسی آسان شهروندان به سیستم حمل و نقل عمومی، کاهش ترافیک و همچنین سهولت در تردد وسایل نقلیه امدادی و انتظامی در خیابان‌ شهید بهشتی خواهیم بود.این مسئول گفت: توسعه خطوط اتوبوسرانی همگام با ارتقای سطح خدمات رسانی دنبال می شود تا بتوانیم شاهد افزایش رضایتمندی شهروندان باشیم.فرشاد افزود: با بررسی صورت گرفته، خط ویژه اتوبوس از پایانه شهید سلطانی تا پایانه میدان دانشگاه (حصارک) امتداد می‌یابد و در این مسیر بالغ بر ۱۹ ایستگاه جهت سرویس به شهروندان در این محدوده در نظر گرفته شده است.وی تصریح کرد: این مسیرها با گذر از خیابان‌های اصلی و پرتردد و با فراهم کردن دسترسی به بیشتر مناطق شهر، امکان بهره‌برداری را به حداکثر می‌رساند.فرشاد گفت: از ویژگی‌های سیستم خط ویژه می‌توان در بهره گیری از خط عبور اختصاصی، ایستگاه‌های دارای امکانات رفاهی مناسب، دسترسی مناسب به محل ایستگاه‌ها، استفاده از اتوبوس‌های کف پایین و هم تراز سکو و بنابراین امکان سوار و پیاده شدن راحت تر و سریعتر، حداقل فاصله بین اتوبوس و ایستگاه جهت رفاه حال معلولین اشاره کردمعاون حمل ونقل و ترافیک شهرداری کرج بهره‌گیری از سیستم‌های هوشمند حمل و نقلی در بخش‌های مختلف را از دیگر ویژگی های "خط ویژه" دانست و افزود: از مواردی مانند، پرداخت کرایه بصورت الکترونیکی و ترجیحا در بدو ورود به ایستگاه، تعیین موقعیت لحظه‌ای اتوبوس‌ها با استفاده از GPS، تخصیص هوشمندانه اتوبوس‌ها به مسیرها و در نتیجه کاهش ازدحام مسافران در ایستگاه‌ها و افزایش بهره وری اتوبوس‌ها، اطلاع رسانی زنده به مسافرین در رابطه با زمان رسیدن اتوبوس‌ها به هر ایستگاه و الویت دهی عبور اتوبوس‌ها از تقاطعات چراغدار هوشمند در بخش‌های مختلف "خط ویژه" استفاده خواهد شد.فرشاد در رابطه با وضعیت خطوط اتوبوسرانی پس از اجرای طرح گفت: در بعضی مسیرها تغییری نداریم و بعضی مسیرها حذف وبعضی از مسیرها نیز اصلاح و در مواردی هم خطوط جدید تغذیه کننده خطوط "خط ویژه" ایجاد خواهد شد.


بازگشت