صفحه اصلي > شهری > پاسخگویی به مردم حق مسلم شهروندان و وظیفه ذاتی مسئولان است
پاسخگویی به مردم حق مسلم شهروندان و وظیفه ذاتی مسئولان استامروز, 15:12. نويسنده: monshi |
عضو شورای اسلامی شهرمحمدشهر تأکید کرد که رسانهها صدای مردماند و مسئولان باید شفاف و بدون سانسور عملکرد خود را به اطلاع شهروندان برسانند؛ مطالبهگری مردم نشانه شهر پویا و مسئولیتپذیری شهروندان است. محمد احمدوند، عضو شورای اسلامی شهر محمدشهر، در تازه ترین اظهارات خود درباره ضرورت پاسخگویی مسئولان گفت: اخیراً برخی گروههای فضای مجازی درخواست پاسخگویی مسئولان را دارند که این مطالبهگری به حق است و پاسخ به آن جز وظایف ذاتی هر مدیر و مسئول میباشد. وی با اشاره به مشکلات متعدد شهری در حوزههای معابر، بوستانها، برق، آب، فاضلاب، بهداشت و درمان، نانواییها و بازار افزود: «شهروندان با درج اعتراض در فضای مجازی، تماس با سامانه ۱۳۷ و پیگیری مستقیم با مسئولین ذیربط، خواستار رفع این مشکلات و رساندن صدای خود به مسئولان بالاتر هستند که این حق مسلم آنان است. این مطالبهگری نشاندهنده یک شهر پویا و شهروندانی دلسوز و مسئولیتپذیر است.احمدوند در ادامه تأکید کرد: مسئولان نیز باید ضمن پاسخگویی به مردم، با جدیت برای رفع مشکلات اقدام کنند و در حداقل انتظار، پاسخگوی رسانههای شهر در خصوص اقدامات و عملکرد خود باشند. هرچند خدمات انجام شده توسط مسئولین شهری قابل توجه است و اغلب شهروندان آن را میپذیرند، اما برخی کاستیها وجود دارد که بخشی طبیعی و بخشی ناشی از ضعف مدیریتی است.وی افزود: هزینههای شهری در همه بخشها، چه عمرانی و چه جاری، بسیار بالا رفته و درآمد شهرداریها محدود است، اما با مدیریت صحیح، بهرهگیری از مهندسی ارزش و کاهش هزینههای اضافی میتوان بر بخشی از مشکلات غلبه کرد. یکی از دلایل کندی پیشرفت پروژهها نیز مشکلات مالی است. محمد احمدوند در پایان با تأکید بر شفافیت و پاسخگویی گفت: مردم حق مطالبه دارند و رسانهها صدای آنان هستند. مدیران باید عملکرد خود را شفاف بیان کنند و از فرصت خدمترسانی به بهترین شکل استفاده کنند. نبود شفافیت و عدم توجه به حدود وظایف و مسئولیتها، دلیل گریزان بودن برخی مسئولان از پاسخگویی است؛ اگر مسئولان مطابق قانون و بدون نقاب فعالیت کنند، هرگز از پاسخگویی واهمه نخواهند داشت. بازگشت |