صفحه اصلي > شهری > لزوم تجهیز تاكسي ها به سیستم های هوشمند
لزوم تجهیز تاكسي ها به سیستم های هوشمند17 خرداد 1391. نويسنده: monshi |
سپیدار آنلاین: مدیر عامل سازمان نظارت بر تاکسیرانی کرج با تاکید بر لزوم تجهیز تاكسي هاي شهري به سیستم های هوشمند عنوان کرد: این مهم به جد مد نظر اعضای شرکت کننده در بیست وسومین همایش تخصصی معاونین حمل و نقل و ترافیک کلانشهر های کشور قرار گرفت. کریم افشار با بیان این مطلب افزود: بر اساس نتایج بدست آمده از برگزاری کارگروه تخصصی مدیرعاملان و نمایندگان سازمان های تاکسیرانی کشور حاضر در بیست و سومین نشست، پيشنهاد شد در بخش هوشمند سازي سيستم تاكسيراني كلانشهرهاي كشور به صورت يكپارچه و هماهنگ با سياستگذاري هاي واحد در اسرع وقت اقدام شود. نایب رئیس هیئت مدیره اتحادیه تاکسیرانی شهری عنوان کرد: بر این اساس کلانشهر ها نسبت به تجهيز تاكسي به سيستم هاي هوشمند اقدام می کنند. افشار با اشاره به هزينه سنگين طرح فوق، عنوان کرد: طبق ارائه پیشنهادات از سوی مسئولان و مدیرعاملان حاضر در کارگروه، اجرای این طرح نیاز به حمايت های دولت دارد. ضرورت تجديد نظر در خصوص آئين نامه اجرايي سازمانهاي تاكسيراني مدیر عامل سازمان نظارت بر تاکسیرانی کرج بحث ضرورت تجديد نظر در خصوص آئين نامه اجرايي سازمانهاي تاكسيراني را یادآور شد و گفت: با توجه به ضرورت تجديد نظر در قوانين و مقررات آئين نامه تاكسيراني پيشنهاد شد وزارت كشور و اتحاديه تاكسيراني هاي شهري كشور آئين نامه اجرايي سازمان تاكسيراني را مجدداً مورد بررسي و تجديد نظر قرار دهند. افشار ادامه داد: آئين نامه تأسيس شركت هاي تاكسيراني خصوصي كه در حال حاضر فرآيند تصويب را در وزارت كشور دنبال مي کنند، باید در اسرع وقت پیگیری شود. وی، قانون توسعه حمل و نقل عمومي را یادآور شد و بیان کرد: با توجه به توسعه حمل و نقل عمومي و طبق ماده 32 قانون اخير مصوب شده راهنمايي و رانندگي، اعضاء کارگروه تأكيد كردند كه تمام آژانس هاي تاكسي سرويس زير نظر سازمان تاكسيراني اداره و خودروهاي شخصي فعال شوند. افشار افزود: در بخش آژانس ها پیشنهاد شد، این نوع وسیله حمل و نقل جمع آوري و به جاي آنها بصورت يكپارچه از خودروهاي تاكسي استفاده شود. وی ادامه داد: برداشتن محدوديت قانوني بيمه تأمين اجتماعي افراد بالاي 50 سال و برخورداري تاكسيرانان از مزاياي درماني و بازنشستگي و طرح بيمه از دیگر پیشنهادات ارئه شده در کارگاه تخصصی سازمان های تاکسیرانی کلانشهر های کشور بوده است. افشار، پرداخت غرامت ايام بيكاري و از كار افتادگي تاكسيرانان و تلقي شدن شغل رانندگي تاكسي بعنوان يكي از مشاغل سخت و زيان آور را از دیگر درخواست های اعضای کارگروه ذکر کرد. مدیر عامل سازمان نظارت بر تاکسیرانی کرج دستورالعمل نحوه تبليغات روي سقف تاكسي ها را یادآورشد و گفت: اعضاي كارگروه پيشنهاد دادند این نحوه تبلیغات به بدنه تاكسي نيز تسري يابد و موانع موجود در اجرايي شدن اين مصوبه نيز برداشته شود. افشار اظهارداشت: با توجه به حساسيت مسأله فني خودروهاي دوگانه سوز شامل CNG و LPG پيشنهاد شد به منظور رسيدگي به امورات فني خودروها و تأمين ايمني و سلامت راننده و مسافرين به صورت سالانه معاينه فني توسط مراجع ذيربط صادر شود. وی در خصوص نظرات مطرح شده اعضای حاضر در کارگروه مدیر عاملان سازمان های تاکسیرانی کلانشهر های کشور مبنی بر نحو برخورد با مسافربرهای شخصی بیان کرد: پیشنهاد شد دراین خصوص با مسافر برهاي شخصي، برخورد شديد و قاطع از طريق مراجع قانوني وجود داشته باشد. لزوم حمایت دولت از سازمان های تاکسیرانی کشور افشار بیان کرد: با توجه به اينكه بخش اعظم حمل و نقل عمومي شهر توسط تاكسيراني صورت مي گيرد، دولت سبد حمايتي از اين بخش داشته باشد تا احساس امنيت در اين بخش ، جهت رقابت با مسافربرهاي شخصي بوجود آيد. وی با بیان اینکه، با اجراي فاز دوم هدفمند كردن يارانه ها، قيمت حاملهاي انرژي در بخش تاكسيراني تغيير نداشته باشد، افزود: در این کارگروه تاکید شد، خودروهاي با كيفيت، متناسب با استانداردهاي تاكسي در جهت اين ناوگان در نظر گرفته شود. مدیر عامل سازمان نظارت بر تاکسیرانی کرج گفت: پیشنهاد شد، پس از طي شدن مراحل قانوني، بر اساس نرخ تورم در ابتداي هر سال كرايه ها افزايش پيدا كند. افشار با تاکید بر بحث ارائه تسهيلات به تاكسي ها اظهارداشت: با توجه به مشكلات ايجاد شده در بخش نوسازي خودروهاي تاكسي، پيشنهاد شد روند اجرايي نوسازي كه در حال حاضر در ستاد مديريت حمل و نقل و سوخت كشور انجام مي شود به اتحاديه تاكسيراني هاي شهري كشور واگذار شود. وی ادامه داد:در اینصورت اتحاديه مذكور نسبت به امر فوق اقدام می کند. افشار بیان کرد: با توجه به ضرورت حمايت از مالكين تاكسي ها پيشنهاد شد قيمت تاكسي در بخش توسعه و نوسازي با يكديگر متفاوت باشد و قيمت تمام شده در بخش نوسازي داراي سبد حمايتي و كمتر از توسعه باشد ضمن آنکه در بخش تسهيلات بانكي درصد سود در بخش نوسازي پايين تر از توسعه ناوگان باشد. منبع: پایگاه خبری مدیریت شهری کرج بازگشت |