3 آذر 1401
شماره خبر: 276283

مشکل انشعاب آب، برق و گاز خانه های محلات کم برخوردار استان حل شد

سپیدار‌آنلاین: گروه سیاسی




نماینده عالی دولت در استان البرز گفت: با پیگیری های جدی و احصا راهکارهای قانونی اکنون می توانیم به تمامی سکونتگاه هایی که از سنوات قبل ایجاد شده اند بویژه در محله های کم برخوردارانشعابات موقت آب، برق و گاز اختصاص دهیم.
مجتبی عبداللهی در جلسه قرارگاه اجتماعی استان در سالن شهدای دولت استاندار برگزار شد، با بیان اینکه کسب رضایتمندی مردم برای ما بعنوان کارگزاران نظام یک وظیفه است، افزود: با پیگیری های جدی و احصا راهکارهای قانونی اکنون می توانیم به تمامی سکونتگاه هایی که از سنوات قبل ایجاد شده اند بویژه در محله های کم برخوردارانشعابات موقت آب، برق و گاز اختصاص دهیم.
*** آب و برق هیچ محله کم برخورداری در استان البرز قطع نشود
وی ادامه داد: برابر مصوبه ستاد حفظ بیت المال، اراضی خارج از بافت شهری و روستایی که تغییر کاربری از زراعی و باغی به ویلا و مسکونی داشته اند، مشمول این انشعابات نمی شوند.عبداللهی با تاکید بر اینکه آب و برق هیچ محله کم برخورداری در استان البرز قطع نشود، گفت: این انشعابات موقت که به منظور خدمت رسانی به مردم است، برای مالکان حقی مبنی بر دریافت پایان کار خارخ از ضوابط شهرداری ها، ایجاد نمی کند و بر این اساس از مالکان، تعهد محضری دریافت خواهد شد.وی افزود: شهرداری ها باید برای ساخت و سازهای آینده، سازو کار های مشخصی با نظارت و کنترل دقیق داشته باشند تا چنین مشکلاتی را شاهد نباشیم.
مدیران مربوطه برای حل مشکلات احصا شده محله شیخ اباد اقدام کنند
استاندار البرز در رابطه با گزارش محله شیخ آباد، گفت: با توجه به گزارش ارائه شده از سوی مدیر این محله باید مدیران دستگاه های اجرایی و خدمات رسان در حوزه های مختلف وارد عمل شوند و موانع را برطرف کنند.وی با ارائه پیشنهادی در خصوص احیای فرهنگ وقف، افزود: این فرهنگ غنی باید احیا و ترویج شود، طرحی در خصوص وقف وقت می تواند پزشکان، وکلا و سایر افراد علاقمند به اقدامات خیرخواهانه و اجتماعی را به سمت محله های 66 گانه کم برخوردار استان هدایت کند.
پزشکان با نذر وقت راهی محله های کم برخوردار می شوند
عبداللهی گفت: یکی از معضلات محله های کم برخوردار و افراد کم بضاعت، عدم دسترسی به پزشک است، از این رو قرارگاه اجتماعی با همکاری دانشگاه علوم پزشکی استان باید نسبت به تهیه یک طرح با هدف حضور پزشکان در محله های هدف اقدام کنند.وی با گلایه از وضعیت نظافت در شهرهای استان، شهرداران را خطاب قرار داد و افزود: باید سیما و منظر شهرها به صورت منظم و مستمر نظافت و زیباسازی شوند، همچنین ضرورت دارد که مکانی متمرکز برای تخلیه خاک و نخاله استان جانمایی شود.
ایجاد آرامستان در شهرستان فردیس به صورت ویژه دنبال شود
استاندار البرز گفت: ایجاد آرامستان های محلی نیز از سوی شهرداری ها به جد مورد توجه قرار گیرد، شهرستان فردیس فاقد چنین امکانی است که باید پیش بینی لازم صورت گیرد.
وی با تاکید بر ضرورت ایجاد نشاط در استان بویژه در محله های کم برخوردار، افزود: آموزش و پرورش باید روزهای تعطیل، مدارسی را در این محله ها برای ورزش، مسابقات و اجتماعات محلی بویژه برای بانوان اختصاص دهد.
مشوق های ویژه برای اجرای نهضت ساخت اماکن ورزشی در نظر گرفته می شود
عبداللهی با اشاره به کمبود فضاهای ورزش در استان، گفت: نهضت ساخت اماکن ورزشی در استان راه اندازی شده و باید با اعطای مشوق های ویژه از خیرین برای ساخت سالن های ورزشی چند منظوره بویژه در محله های 66 گانه هدف، بهره برداری کرد.وی افزود: فرمانداران با همراهی مدیران محله های خود باید در نشست های جداگانه نسبت به ارائه گزارش از اقدامات صورت گرفته و روند تحقق برنامه ها اقدام کنند.
فرصت های متعدد شغلی استان در محله های کم برخوردار تشریح شود
استاندار البرز گفت: با توجه به راه اندازی نهضت ساخت 200 مدرسه در استان، مدیران محله ها باید از اقدامات صورت گرفته در محله های خود پیرامون این موضوع گزارش دهند.
وی در خصوص تقاضای اشتغال در محله ها، افزود: فرصت های شغلی فراوانی در استان وجود دارد ولی معرفی درستی از ظرفیت ها صورت نگرفته است، بنابراین مدیرکل کار، تعاون
و رفاه اجتماعی باید بر اقناع افکار عمومی در محله ها حضور یابد.
فرمانداران و شهرداران نسبت به راه اندازی گرمخانه ها،مسئول هستند
عبداللهی گفت: با توجه به اینکه در روزهای سرد سال قرار داریم، فرمانداران و شهرداران موظف به راه اندازی گرمخانه ها و اسکان افراد بی خانمان هستند و هر گونه کوتاهی در این زمینه با برخورد قاطع مواجه خواهد شد.
مهمترین برنامه ام در استان، تحقق اهداف قرارگاه اجتماعی است
وی با اشاره به عملکرد بانک ها در خصوص اعطای وام های ازدواج و فرزندآوری، افزود: بانک ها همراهی خوبی را داشته اند ولی درصدد هستیم که این امر را ارتقا دهیم.
استاندار البرز گفت: مهمترین برنامه ام در استان، تحقق اهداف قرارگاه اجتماعی است و مدیران و اعضای این قرارگاه باید عنایت و اهتمام ویژه ای در این راستا داشته باشند.
از مطالبات و نیازهای مردم با خبر هستیم و برای حل انها تلاش می کنیموی افزود: ما از مشکلات و مطالبات مردمی اگاه هستیم بنابراین باید با تلاش شبانه روزی و اقدامات عاجل برای حل انها اقدام کنیم.
مردم ولی نعمتان ما هستند و ما وظیفه ای جز کسب رضایتمندی مردم نداریم
عبداللهی گفت: مردم ولی نعمتان ما هستند و ما وظیفه ای جز کسب رضایتمندی آنها نداریم چراکه باید با جد و جهد در رفع مشکلات و تبدیل نقاط ضعف به قوت، حرکت کنیم.

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود