Logo

صفحه اصلي > سیاسی > معاون استاندار البرز: دستگاه های اجرایی به کمک آموزش و پرورش بیایند

معاون استاندار البرز: دستگاه های اجرایی به کمک آموزش و پرورش بیایند


29 مرداد 1396. نويسنده: monshi
معاون استاندار البرز: دستگاه های اجرایی به کمک آموزش و پرورش بیایند


معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری البرز با اشاره به اجرایی شدن ' طرح نماد' در استان از دستگاه های اجرایی و فرهنگی خواست، آموزش و پرورش را در اجرای این طرح گسترده کمک و همراهی کنند.
فتح اله حقیقی در نشست هم اندیشی نظام مراقبت اجتماعی دانش آموزان با عنوان ' طرح نماد' که در سالن امام علی (ع ) کرج برگزار شد،افزود: این طرح درسال تحصیلی 96 -95 به صورت پایلوت در مداس البرز اجرا شد که ضرورت دارد همه دستگاه های اجرایی استان در گسترش دامنه آن با آموزش و پرورش همکاری کنند. وی از طرح نماد به عنوان یک برنامه مهم آگاهی بخشی و خدمات دهی به دانش آموزان و خانواده ها در زمینه پیشگیری از آسیب های اجتماعی نام برد و خاطرنشان کرد: دستگاه های اجرایی باید در این بخش از موازی کاری پرهیز کرده و طرح با محوریت آموزش و پرورش اجرا شود. معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری البرز یادآور شد: در مورد مسائل اجتماعی به ویژه جوانان باید میدانی عمل کرد. حقیقی تصریح کرد: مسائل اجتماعی از دغدغه های مهم جامعه است که همه دستگاه ها به ویژه دستگاه های اجرایی باید به آن بپردازند. وی در ادامه به آموزش کلیت طرح نماد به تمام البرز در سال تحصیلی 97-96 اشاره کرد و گفت: به این طرح مهم در استان نباید نگاه کاغذی و دستورالعملی داشت بلکه 9 دستگاه عضو طرح ، طبق وظایف تعریف شده در گسترش طرح نماد سهیم باشند. معاون استاندار البرزافزود: ثبت اسام دانش آموزان در سامانه طرح نماد نیز با کندی انجام می شود که باید به ثبت آن سرعت داده شود.
وی یادآور شد: کاهش آسیب های اجتماعی فقط با آموزش قابل پیشگیری است لذا نماد از طرح های مهم و تاثیر گذار در حیطه آموزش مسائل اجتماعی است که باید در آن همه دستگاه ها به کمک آموزش و پرورش بیایند. معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان البرز نیز در این نشست گفت : سند ائتلاف نظام مراقبت اجتماعی دانش آموزان توسط 9 دستگاه ، نشان دهنده اهمیت بحث پیشگیری‌های رشد مدار است . وی اظهار کرد: همگان به این موضوع اذعان دارند که بیشترین هنجارمندی و یادگیری، در دوران کودکی رخ می‌دهد و اگر سرمایه‌گذاری خوبی در این زمینه صورت پذیرد، در آینده در بحث پیشگیری از آسیب‌ها موفقیت حاصل خواهد شد. جوهری با اشاره به حضور 9 دستگاه در اجرای این طرح مهم در آموزش و پرورش گفت: تاکنون طرح‌ها و اقدامات پیشگیرانه بسیاری از طریق هر کدام از دستگاه‌های ذیربط و با همکاری آموزش و پرورش در مدارس صورت پذیرفته که نتایج مورد انتظار را نداشته است. وی افزود: این سند به دنبال این است که اقدامات جزیره‌ای دستگاه‌ها را در این خصوص به صورت یکپارچه درآورده و با قدرت در بحث پیشگیری از آسیب‌ها وارد شود.

بازگشت