صفحه اصلي > سیاسی > خدمت به ارباب رجوع باید در چهارچوب توقعات قانونی و شرعی باشد
خدمت به ارباب رجوع باید در چهارچوب توقعات قانونی و شرعی باشد7 شهریور 1396. نويسنده: monshi |
یکی از کارمندان برتر شهرستان نظرآباد گفت: رعایت نظم و انضباط، تکریم کامل ارباب رجوع و مسوولیت پذیری سه خصوصیتی است که در طول دوران خدمتم همواره سعی کردهام به این سه مورد توجهی ویژه داشته باشم. جهانگیر راحمی که در هفته دولت سال جاری از کارمندان نمونه شهرستان نظرآباد معرفی شده است فعالیت خود را از سال 84 در شهرداری نظرآباد آغاز کرده و عضو کانون مداحان این شهرستان نیز است. راحمی در گفتوگو با خبرنگار فارس بمناسبت هفته دولت و روز کارمند در خصوص شاخصههای اصلی کارمندی نمونه اظهار داشت: به عقیده بنده توکل برخدا، علاقه به خدمت و کار صادقانه، تخصص و خدمت کارشناسانه، خوش خلقی، وقت شناسی، قانون مداری، رعایت نظم و انضباط و...از اصلیترین خصوصیات اخلاقی کارمندی نمونه و موفق است که بنده نیز همواره تلاش کردهام تا تمام خصوصیات نامبرده را در کار و خدمت خود گنجانده و در راستای آنها عمل کنم. وی در ادامه در تشریح واژه ارباب رجوع و خدماتی که یک کارمند میتواند به این عزیزان داشته باشد عنوان کرد: از آنجایی که مراجعین یکسان نبوده و از اقشار مختلف جامعهاند از نظر خصایص انسانی و اخلاقی نیز با یکدیگر متفاوتاند و به همین دلیل کارکنان ادارات نیز باید از سعه صدر، حلم و بردباری، عطوفت و مهربانی و... برخوردار باشند تا بتوانند با ارباب رجوع برخورد توأم با احترام و عطوفت و در خور شأن و مقام آنان نمایند و نکته ای که بسیار حائز اهمیت است این میباشد که خدمت به ارباب رجوع باید در چهارچوب توقعات قانونی و شرعی باشد. این کارمند نمونه نظرآبادی در پایان یادآور شد: اگر هر کارمند بر اساس تخصص و علاقهاش مسولیتی را بر عهده بگیرد یقیناً رضایت شغلی خواهد داشت و بنده نیز همواره سعی نمودهام براساس تخصص و علاقهام به شهروندان خدمت کنم که این مهم علاوه بر خدمت به خلق الله و سعادتمندی در دنیا و آخرت، رضایت شغلی و رغبت به خدمت را نیز در بر خواهد داشت. بازگشت |