صفحه اصلي > سیاسی > آماده ایجاد و اجرای پایلوت کشوری رشته و کدرشته هوش مصنوعی هستیم
آماده ایجاد و اجرای پایلوت کشوری رشته و کدرشته هوش مصنوعی هستیمامروز, 09:45. نويسنده: monshi |
همزمان با هفته دولت، مراسم افتتاح مرکز یادگیری محلی سوادآموزی سردار شهید سلیمانی با حضور دکتر فولادوند معاون محترم وزیر آموزش و پرورش و رئیس محترم سازمان سوادآموزی کشور، دکتر شعبانی مدیرکل آموزش و پرورش استان البرز و جمعی از مسئولان شهرستان برگزار شد. در این مراسم، دکتر شمیرانی با تبریک هفته دولت و قدردانی از حمایتهای مقام معظم رهبری مدظلهالعالی و تأکید ایشان بر حفظ اتحاد ملی و پشتیبانی از دولت، به تحولات بنیادین در حوزه آموزش و پرورش اشاره کرد و گفت: امروز دیگر سواد تنها به معنای خواندن و نوشتن نیست؛ مفهوم سواد تغییر کرده و به مهارتآموزی گره خورده است. اگر میخواهیم در آموزش و پرورش تحول ایجاد کنیم، باید به تربیت نیروی انسانی ماهر، خلاق و مجهز به دانش روز توجه کنیم. این مسیر از نهضت مدرسهسازی و استفاده از ظرفیتهای قانونی مانند بند (خ) ماده ۲۰ عبور میکند. وی با اشاره به اقدامات عمرانی و حمایتی در شهرستان نظرآباد افزود: در چند ماه گذشته، زمینهایی به ارزش بیش از هزار میلیارد ریال به آموزش و پرورش جهت ساخت فضای آموزشی اختصاص یافته است. این نشاندهنده عزم جدی مسئولان با کمک گرفتن از تمام ظرفیت های موجود برای سرمایهگذاری در آینده فرزندان این مرز و بوم است. هر هزینهای در آموزش و پرورش، در واقع سرمایهگذاری برای توسعه پایدار کشور است.دکتر شمیرانی همچنین از آمادگی شهرستان نظرآباد برای اجرای پایلوت کشوری رشته و کدرشته هوش مصنوعی خبر داد و گفت: نظرآباد با برخورداری از زیرساختهای مناسب، ظرفیت علمی بالا و حمایت مسئولان، آماده است تا به عنوان پایگاه ملی در تربیت دانشآموزان و دانشجویان در حوزه هوش مصنوعی ایفای نقش کند. این گام، همراستا با سیاستهای کلان کشور در زمینه اقتصاد دیجیتال و تحول فناوری است.فرماندار همچنین به آغاز سال تحصیلی جدید اشاره کرد و بر موارد زیر تأکید نمود:نظارت دقیق بر شهریه مدارس غیردولتی و جلوگیری از تخلفات ،حمایت از دانشآموزان تحت پوشش نهادهای حمایتی ، ایجاد نمایشگاههای فصلی برای تأمین پوشاک، لوازمالتحریر و نیازهای آموزشی خانوادهها بصورت جدی پیگیری داشته باشید شایان ذکر است دکتر فولادوند معاون آموزش و پرورش نیز با اشاره به اهمیت مراکز یادگیری محلی، این مراکز را بستری برای ارتقاء سطح مهارتهای زندگی، شغلی و اجتماعی دانست و گفت: سواد در عصر جدید، یعنی توانایی حل مسئله، یادگیری مستمر و مشارکت مؤثر در جامعه. مراکز یادگیری محلی باید به کانونهای مهارتآموزی و توانمندسازی تبدیل شوند. بازگشت |