Logo

صفحه اصلي > یادداشت > روابط عمومی ها؛ پلی از جنس «همدلی و همزبانی» برای تحقق شعار ملی سال

روابط عمومی ها؛ پلی از جنس «همدلی و همزبانی» برای تحقق شعار ملی سال


17 اردیبهشت 1394. نويسنده: monshi
 روابط عمومی ها؛ پلی از جنس «همدلی و همزبانی» برای تحقق شعار ملی سال


رهبر معظم انقلاب اسلامی به عنوان دیده بان حکیم و دلسوز کشور در پیام نوروزی خود سال 94 را با عنوان «دولت و ملت، همدلی و همزبانی» نامگذاری کردند و خواستار جهت گیری اقشار مختلف مردم و مسئولان برای چنگ زدن به..
ریسمان نجات بخش وحدت، تعاون و همکاری به منظور حرکت شتابان نظام اسلامی به سمت فتح قله های رفیع پیشرفت و توسعه همه جانبه شدند؛ مطالبه ای که قطعا روابط عمومی ها در تحقق آن قادر به ایفای نقش اساسی و ارزنده خواهند بود. تعاریف زیادی از واژه «روابط عمومی» که ارتقای آن به «ارتباطات» در دستور کار روابط عمومی شهرداری کلانشهرهای کشور قرار گرفته است، وجود دارد اما عمده آنها بر اینکه این واحد به عنوان «پل ارتباطی مردم و مسئولان» شناخته می شود، دلالت دارند و به عنوان قلب تپنده سازمانها به دنبال شناخت نقاط ضعف و قوت و تبدیل تهدیدها به فرصت ها می باشند. رسالتی که جز با برقراری ارتباط سازنده با اقشار مختلف مردم قابل اجرا نیست و تا زمانی که گستره اثربخشی و اقدامات روابط عمومی ها، لایه های درونی جامعه و اقشار مختلف مردم را در بر نگیرد، قطعا قادر به اطلاع رسانی سازنده و تنویر افکار عمومی به معنی واقعی کلمه نخواهند بود. ایجاد فاصله و تفرقه اندازی بین ملت و دولت به عنوان دو رکن و قطب اصلی نظام اسلامی که از بدو تشکیل انقلاب اسلامی از سوی دشمنان و بدخواهان نظام به دو صورت سخت و نرم پیگیری می شود، تهدید بزرگی است که رهبر فرزانه انقلاب اسلامی با رصد آن، بر هوشیاری همگان به منظور شکست هر چه بیشتر توطئه ها و جنگ نرم تاکید کرده و خواهان حرکت بر مدار «همدلی و همزبانی» شده اند. دو موضوعی که اشاعه آن در جامعه از کارکردها و وظایف مسلم روابط عمومی ها می باشد و از این رو، همکاران در روابط عمومی های سراسر کشور بویژه در شهرداریها نقش کلیدی در تحقق منویات و رهنمودهای مقام معظم رهبری ایفا می کنند.
روابط عمومی ها با تکیه بر دیدگاه قرآنی و اسلامی و با استفاده از مبانی هویت دینی و فرهنگی باید در جهت تقویت روابط بین مسئولان و مردم بکوشند و با شناسایی آنچه موجب ایجاد فاصله بین آنها می شود، به دفع آنها بپردازند و با استفاده از ابزار، امکانات و اعتباراتی که در اختیار دارند، به سمت تجلی «همدلی و همزبانی» در نظام اسلامی حرکت کنند و در این مسیر اقشار مردم را نیز با خود همراه کنند. قطعا این همدلی بر خروجی دیگر بخش های فرهنگی، اقتصادی، سیاسی، ورزشی، اجتماعی و... نیز تاثیر مثبت می گذارد و افزایش اثربخشی، رشد اقتصادی و فرهنگی و توسعه همه جانبه میهن اسلامی را نیز به همراه خواهد داشت. حرکت به سمت «روابط عمومی الکترونیک» و استفاده از تجهیزات نوین که متاسفانه تهاجم فرهنگی از طریق جنگ سایبری در فضای نرم پیشرفت قابل ملاحظه ای داشته است، یکی از الزامات مدیران بویژه در روابط عمومی شهرداری کلانشهرها می باشد و با تزریق روحیه تخصص و تعهد، مجهز شدن به دانش ها و فناوری های نوین، بروز کردن سطح دانش و معلومات کارکنان، استانداردسازی فرایندهای روابط عمومی، تدوین سند ارزشی روابط عمومی ها، تقویت ارتباطات با بدنه جامعه و... می توان نسبت به آنچه در سطح حرفه ای از روابط عمومی ها انتظار می رود، جامه عمل پوشاند و همچنین روابط مردم و مسئولان را نیز از سطح کنونی نیز مستحکم تر ساخت. روابط عمومی و امور بین الملل شهرداری کرج در شرایط کنونی با استفاده از امکاناتی نظیر پایگاه خبری مدیریت شهری، رادیو اینترنتی مدیریت شهری، روزنامه الکترونیک، صفحه انگلیسی پرتال، مجله شهروندی، سامانه های صدای مردم و 137، در مسیر تحقق «همدلی و همزبانی» بین مردم و مسئولان گام برداشته و روزانه به بیش از 20 هزار شهروند به صورت مستقیم و به بیش از دو میلیون نفر به صورت غیر مستقیم خوراک فرهنگی ارایه می کند که به حمد الهی و با تلاش ویژه همکاران در بخش های مختلف شاهد آثار و برکات آن می باشیم و رضایت نسبتی مسئولان شهری نیز حاصل شده است.
وحید آقا شریفی
مدیر روابط عمومی و امور بین الملل شهرداری کلانشهر کرج

بازگشت