صفحه اصلي > یادداشت > حلول ماه مبارک رمضان و بهار قرآن در زمزم عبودیت و عرفان
حلول ماه مبارک رمضان و بهار قرآن در زمزم عبودیت و عرفان25 خرداد 1394. نويسنده: monshi |
در آستانه فرارسیدن ماه مبارک رمضان، مشاور شهردار و مدیرهسته گزینش شهرداری کرج با نگارش یادداشتی، ضمن تبریک حلول بهار قرآن در زمزم عبودیت و عرفان، به بیان گوشه هایی از عظمت این ماه عظیم پرداخته است. حلول ماه مبارک رمضان و بهار قرآن در زمزم عبودیت و عرفان مبارک باد. السَّلَامُ عَلَیْکَ مِنْ شَهْرٍ لَا تُنَافِسُهُ الْأَیَّامُ سلام بر ماهی که هیچ ماهی دارای رقابت با آن (رمضان) را ندارد. رمضان یعنی: 1- باران پاییزی که خاصیت آن شستشوی طبیعت است. 2- آتش زدن که خاصیت آن سوزاندن که گناه را می شوید. رمضان یعنی: شهر الله الاکبر، شهر الصیام، شهر الطهور - شَهْرُ رَمَضَانَ الَّذِيَ أُنزِلَ فِيهِ الْقُرْآنُ در حدیث قدسی وارد شده است: الصوم لی و انا یجزی به: خدای متعال می فرماید: روزه برای من است و پاداش آن را می دهم. روزه چه ویژگی دارد که خداوند می فرماید روزه برای من است و پاداشش را من می دهم. روزه انواع و اقسام دارد: 1- روزه جسم است، نمی خورد و نمی آشامد و... پاداش آن (جَنَّاتٍ تَجْرِي مِن تَحْتِهَا الأَنْهَارُ) 2- روزه دیگری داریم که از نوع اول بالاتر و برتر است، روزه خواص است و پاداش آن بالاتر است (فَادْخُلی فی عِبادی وَ ادْخُلی جَنَّتی) در زمره بندگان من و جنت من داخل شوید. ماه مبارک رمضان ضیافت الله است یعنی میهمانی خدا لکن در میهمانی دنیایی چنین نیست، میزبان خودش را با میهمان تطبیق می دهد. یطعم و لا یطعم – خداوند می خوراند و نمی خورد. یرزق و لا یرزق - روزی می دهد و از کسی روزی نمی گیرد. ما میهمان خدا هستیم باید این صفت خدا را داشته باشیم قبل از اینکه خودمان بخوریم به دیگران بدهیم و این صفت شایسته را در خودمان زنده کنیم. عباس ميــري بازگشت |