25 خرداد 1394
شماره خبر: 143844

حلول ماه مبارک رمضان و بهار قرآن در زمزم عبودیت و عرفان

سپیدار‌آنلاین: گروه یادداشت

حلول ماه مبارک رمضان و بهار قرآن در زمزم عبودیت و عرفان


در آستانه فرارسیدن ماه مبارک رمضان، مشاور شهردار و مدیرهسته گزینش شهرداری کرج با نگارش یادداشتی، ضمن تبریک حلول بهار قرآن در زمزم عبودیت و عرفان، به بیان گوشه هایی از عظمت این ماه عظیم پرداخته است.
حلول ماه مبارک رمضان و بهار قرآن در زمزم عبودیت و عرفان مبارک باد. السَّلَامُ عَلَیْکَ مِنْ شَهْرٍ لَا تُنَافِسُهُ الْأَیَّامُ سلام بر ماهی که هیچ ماهی دارای رقابت با آن (رمضان) را ندارد.
رمضان یعنی:
1- باران پاییزی که خاصیت آن شستشوی طبیعت است.
2- آتش زدن که خاصیت آن سوزاندن که گناه را می شوید.
رمضان یعنی:
شهر الله الاکبر، شهر الصیام، شهر الطهور - شَهْرُ رَمَضَانَ الَّذِيَ أُنزِلَ فِيهِ الْقُرْآنُ
در حدیث قدسی وارد شده است:
الصوم لی و انا یجزی به: خدای متعال می فرماید: روزه برای من است و پاداش آن را می دهم.
روزه چه ویژگی دارد که خداوند می فرماید روزه برای من است و پاداشش را من می دهم.
روزه انواع و اقسام دارد:
1- روزه جسم است، نمی خورد و نمی آشامد و... پاداش آن (جَنَّاتٍ تَجْرِي مِن تَحْتِهَا الأَنْهَارُ)
2- روزه دیگری داریم که از نوع اول بالاتر و برتر است، روزه خواص است و پاداش آن بالاتر است (فَادْخُلی‏ فی‏ عِبادی وَ ادْخُلی‏ جَنَّتی) در زمره بندگان من و جنت من داخل شوید.
ماه مبارک رمضان ضیافت الله است یعنی میهمانی خدا لکن در میهمانی دنیایی چنین نیست، میزبان خودش را با میهمان تطبیق می دهد.
یطعم و لا یطعم – خداوند می خوراند و نمی خورد.
یرزق و لا یرزق - روزی می دهد و از کسی روزی نمی گیرد.
ما میهمان خدا هستیم باید این صفت خدا را داشته باشیم قبل از اینکه خودمان بخوریم به دیگران بدهیم و این صفت شایسته را در خودمان زنده کنیم.

عباس ميــري

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود