9 بهمن 1392
شماره خبر: 115069

بنیاد نخبگان با شناخت و حمایت دستگاهها قد می کشد

سپیدار‌آنلاین: گروه اجتماعی

بنیاد نخبگان با شناخت و حمایت دستگاهها قد می کشد


رئیس بنیاد نخبگان استان البرز بر ضرورت همکاری و حمایت دستگاه ها و نهادهای فعال استان با این بنیاد تاکید کرد و گفت: رشد همه جانبه بنیاد نخبگان در گرو شناخت و اعتقاد مجموعه دستگاه های شهری به خروجی و عملکرد علمی این بنیاد است.
جهان پناه در نشست با اعضای کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر کرج با بیان این مطلب، افزود: تحقق اهداف بنیاد علمی نخبگان که بکارگیری استعدادهای علمی جهت ساماندهی مسائل و موضوعات کشور، مهمترین علت شکل گیری آن است، به نوعی انگیزه های ماندن و تعهد پذیری نخبگان در خاک کشور و خدمت رسانی به مردم را به نحو مطلوبی تقویت می کند. وی با اشاره به جایگاه و اهمیت کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر، این کمیسیون را در رسیدن بنیاد به اهداف خود حائز اهمیت دانست و گفت: با توجه به اینکه، کمیسیون در مسائل کلان فرهنگی، اجتماعی استان ورود می کند، می تواند عاملی برای رسیدن بنیاد نخبگان به هدف های تعیین شده که استفاده از استعدادهای برتر در عرصه های تحقیقاتی و پژوهشی شهر از مهمترین آن است، باشد.
وی با عنوان اینکه، نخبگان با توجه به خلاقیت اقدام به رفع معضلات فرهنگی و اجتماعی می کنند، اظهارامیدواری کرد: حضور نخبگان در استان و ورود آنها به بدنه شهر، علاوه بر حرکت در جهت تکنولوژی و شکوفایی استان بر مسائل فرهنگی شهر نیز تاثیر گذار باشد
نخبگان در جایگاه خاص خود قرار گیرند
رئیس بنیاد علمی نخبگان استان البرز تاکید کرد: نخبگان در کشور باید در جایگاه خاص و ویژه ای که برای آنها تعریف شده است قرار گیرند تا بتوانند ضمن شکوفایی استعداد ها ، عملکردی موفق داشته باشند. جهان پناه با مطرح کردن بحث " فرار مغزها " این پدیده را خاص بسیاری از کشورها اعم از کشورهای کمتر توسعه یافته و کشورهای پیشرفته دانست و گفت: برای پیشگیری از این مهم نیاز به پرداختن به مباحثی است که از طریق آن نخبگان و استعداد های علمی بتوانند به جایگاه خاص و خود در کشور دست یابند. این مسئول ادامه داد: موضوع عنوان شده به صورت خرد و کلان مطرح می شود و در استان البرز نیز بنیاد نخبگان به دنبال فراهم آوردن زمینه های موثر برای حضور ظرفیت های عملی در جایگاه های مناسب است.
اهمیت حضور نخبگان در فعالیت های اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی
رئیس بنیاد علمی نخبگان استان البرز در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به نقش نیروهای انسانی در فعالیت های اجتماعی، اقتصادی، فرهنگی و ... با عنوان اینکه، ظرفیت های خلاق و علمی در رشد و شکوفایی عرصه های مطرح شده که ضامن بقاء جامعه هستند، نقش بسزایی دارند، گفت: نقش نیروی تفکر و اندیشه، خلاقیّت و نوآوری، بویژه تخصص در رشته های علمی در عصر حاضر از اهمیت بالایی برخوردار است. جهان پناه، سرمایه های انسانی را در رشد فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی جامعه، موثر دانست و گفت: بکارگیری نیروهای ماهر و غنی انسانی، تأثیرات روشنی را امور مختلف شهری می گذارد.
320 نخبه عضو بنیاد نخبگان استان البرز هستند
رئیس بنیاد علمی نخبگان استان البرز از عضویت 320 نخبه در این بنیاد خبرداد و در تشریح تعيين سياست‌ها و برنامه‌ها و خط مشي فعاليت‌هاي بنياد، عنوان کرد: این اعضا از توانمندي های علمي، پژوهشي و اجرايي در امور مربوط به نخبگان بهره می باشند. جهان پناه افزود: نخبگان همچنین داراي سوابق علمي و اجرايي درخشانی هستند که با توجه به این سوابق می توانند در خصوص رفع نيازهاي علمي جامعه بکوشند. وی با اشاره به شناسایی استعدادهای برتر عنوان کرد: این استعدادها در زمینه های علمی، فرهنگی اجتماعی و مطالب قرآنی به عنوان برتر و نخبه شناخته شده اند.
جهان پناه اظهارداشت: این استعداد های برتر از طریق آزمون سراسری انتخاب می شوند که شامل نفرات اول تا 150 علوم ریاضی، یک تا 100 علوم تجربی و علوم انسانی و نفرات اول تا چهلم رشته هنر می باشند. وی اضافه کرد: نفرات اول تا سوم به عنوان برترین های المپیادهای دانش آموزی طبق تایید آموزش و پرورش، نفرات اول تا سوم المپیادهای دانشجویی با تایید وزارت علوم و دانشجویانی که در مرحله کارشناسی ارشد و دکتری معدل بالایی دارند و در زمینه تحصیلی خود دو مقاله داشته باشند نیز عضو بنیاد علمی نخبگان هستند. جهان پناه ادامه داد: علاوه بر این مخترعین به نام که در جشنواره بنیاد نخبگان شرکت کرده اند و اختراع شان نیز به تصویب رسیده باشد، به عنوان عضو بنیاد هستند، علاوه بر این اساتید برجسته ای که کار جهانی کرده اند، همچنین مسئولین تاثیرگذار نیز در دایره انتخاب استعدادهای برتر هستند.
بنیاد نخبگان نوپا است
رئیس بنیاد نخبگان استان البرز با بیان اینکه، بنیاد نخبگان همزمان با شکل گیری استان البرز شکل گرفت، به نوپایی این بنیاد اشاره کرد و افزود: پیشرفت و گسترش برنامه های

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود