28 شهریور 1403
شماره خبر: 310735

رفع نگرانی والدین بابت کمبود شیرخشک آپتامیل در البرز

سپیدار‌آنلاین: گروه اجتماعی



رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان گفت: نگرانی خانواده‌ها از کمبود شیرخشک آپتامیل به پایان رسید.
شهرام صیادی اعلام کرد: وقفه در تولید به خاطر تعمیرات سالیانه خطوط تولید، علت اصلی کمبود شیر خشک آپتامیل بوده است. خوشبختانه در یک ماه اخیر این مشکل برطرف شده و تولید شیرخشک از سر گرفته شده است. وی عنوان کرد: برنامه توزیع این محصول نیز بر اساس برنامه‌ای که از سوی سازمان غذا و دارو تعیین شده، در حال انجام است. اداره‌کل مربوطه هر هفته برنامه توزیع را در اختیار دانشگاه‌ها قرار داده و به شرکت مربوطه اعلام می کند. خوشبختانه با پایدار شدن روند تولید و توزیع، از هفته جاری عرضه شیرخشک آپتامیل با سرعت بیشتری انجام می‌گردد.
رئیس دانشگاه علوم‌پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان البرز در ادامه سخنانش افزود: جبران وقفه تولید زمان‌بر است و پس از تولید نیز شیرخشک باید از نظر کیفیت بررسی و آزمایش شود. به همین دلیل، ممکن است مدتی طول بکشد تا شیرخشک به طور کامل در دسترس شهروندان قرار گیرد. با این حال، تمام تلاش ما بر این است که این فرآیند در سریع‌ترین زمان ممکن انجام شود.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان همچنین به موضوع توزیع عادلانه شیرخشک اشاره کرد و گفت: برای اطمینان از دسترسی همه شهروندان به شیرخشک، دانشگاه علوم‌پزشکی استان هیچ داروخانه خاصی را برای توزیع این محصول انتخاب نکرده است. بلکه سهمیه هر داروخانه بر اساس نیاز منطقه و جمعیت آن تعیین می‌شود. صیادی با تأکید بر اینکه در حال حاضر کمبودی برای توزیع شیرخشک وجود ندارد، از شهروندان خواست تا متناسب با نیاز خود شیرخشک تهیه کنند و از خرید بیش از حد خودداری کنند. خانواده‌ها می توانند طبق اعلام سازمان غذا و دارو در صورت کمبود یکی از برندهای رگولار، از برندهای دیگر استفاده کنند و تفاوت محسوسی بین فرمولاسیون آن‌ها وجود ندارد.

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود