21 اسفند 1391
شماره خبر: 22211

ضرورت احیای مضاعف مساجد

سپیدار‌آنلاین: گروه فرهنگی

ضرورت احیای مضاعف مساجد


سپیدارآنلاین: مدیرکل تبلیغات اسلامی البرز با بیان اینکه در حال حاضر حق مساجد آنگونه که باید ادا نمی شود و ظرفیت های بی نظیر این فضای عبادی و عرفانی مهجور مانده بر ضرورت احیای مضاعف مساجد تاکید کرد.
حجت الاسلام سید عباس مسعودی بر ضرورت احیای مضاعف نقش مساجد در جامعه تاکید کرد و گفت: متاسفانه ظرفیت های بی نظیر مساجد در جامعه مهجور مانده و حق این فضای عبادی و عرفانی آنگونه که باید ادا نشده است. وی اظهار داشت: از بدو تولد اسلام مساجد پایگاه اصلی فعالیت های مختلف سیاسی و عبادی بوده و اگر فضای مساجد آنگونه که باید احیا شوند بی شک تاثیر زیادی در جذب اقشار مختلف مردم به ویژه جوانان خواهد داشت. وی تاکید کرد: متاسفانه در حال حاضر فضای برخی مساجد تنها در هنگام اقامه نماز مورد بهره برداری قرار می گیرد حال آنکه فعالیت های فرهنگی و قرآنی و همچنین جلسات تربیت اسلامی، نشست های خانواده و جلساتی از این قبیل باید همواره در مساجد مورد توجه باشد. حجت الاسلام مسعودی گفت: بهره گیری ازعلمای حوزه دین، کارشناسان و افراد نام آشنا در حوزه تربیت دینی و اسلامی در مساجد می تواند زمینه ساز حضور جوانان و نوجوانان در مساجد را فراهم آورد و بی شک فضای عرفانی مساجد آنها را از گزند آسیب ها و انحرافات دور نگه خواهد داشت. وی تصریح کرد: ائمه جماعات باید به گونه ای عمل کرده و به بیان مطالبی در منابر خود بپردازند که تنها یک قشر خاص و یک رده سنی محدود مخاطب آنها نبوده و روز به روز بر تعداد مخاطبان آنها افزوده شود.
مسجد مطمئن ترین پایگاه در برابر توطئه های دشمنان
مدیرکل تبلیغات اسلامی البرز مسجد را مطئمن ترین پایگاه و سنگر برای دفاع در برابر توطئه های داخلی و خارجی دشمنان دانست و گفت: امروز بیش از هر روز دیگردر معرض تهدیدها و توطئه های دشمنان داخلی و خارجی قرار گرفتیم از این رو تقویت فضای مساجد تلاش در جهت انس روز افزون جوانان و نوجوانان با این فضا کشور را در برابر هر گونه تهدیدی بیمه می کند. حجت الاسلام مسعودی افزود: مسائل سیاسی و روز جامعه باید در مساجد تبیین و تشریح شود و ائمه جماعات باید بر تسلط بر امور روز جامعه در جهت آگاهی بخشی صحیح به عموم جامعه تلاش کنند. وی با اشاره به فضای آلوده و مسموم رسانه های غربی تاکید کرد: اطلاع رسانی شفاف، کامل و به موقع در خصوص اخبار و وقایع کشور به عموم جامعه با وجود این رسانه های مسموم ضرورتی مضاعف یافته و بی شک در این مسیر رسانه های داخلی و افرادی که به هر نحوی تریبونی در اختیار دارند وظیفه سنگینی خواهند داشت. حجت الاسلام مسعودی تاکید کرد: یکی از تریبون هایی که باید در جهت اطلاع رسانی دقیق و شفاف به عموم جامعه به کار گرفته شود تریبون مساجد است.
بهترین راه بصیرت افزایی تمسک به قرآن و آموزه های قرآنی است
مدیرکل تبلیغات اسلامی البرز با تاکید بر ضرورت بصیرت افزایی در همه حوزه های دینی، سیاسی، اقتصادی و غیره در شرایط کنونی بهترین راه تحقق آن را تمسک به قرآن و آموزه ای قرآنی دانست و گفت: قرآن نخستین مرجع عقاید احكام، اخلاق، آداب و شعائر اسلامی بوده و انسان‌ها باید قرآن را در متن زندگی خود جاری کرده و طعم هدایتش را بچشند و آن را از مهجوریت نجات بخشند. حجت الاسلام مسعودی قرآن را قانون اساسی جامعه اسلامی ذکر کرد و گفت: شفای همه امراض روحی ما و همه بشریت، آشنایی با هدایت‌های قرآن مجید است كه بشر را از تاریكی‌ها به نور و روشنایی و از سقوط در منجلاب‌های فساد، نجات می‌دهد. حجت الاسلام مسعودی، بیان كرد: حضرت رسول اكرم(ص) امت خود را با قرآن، از سقوط در پرتگاه‌ها بیمه فرموده است كه تا دنیا،‌ دنیاست و جهان پایدار است، هر زمان دیدید فتنه‌های گوناگون به شما روی آورده و جهات عقلانی و انسانی شما در خطر افتاده به قرآن بازگشت كنید كه همه بلاها و تاریكی‌ها مرتفع و جامعه شما نو و جدید ‌می‌شود.
یکی از کارکردهای برجسته مساجد باید فعالیت های قرآنی باشد

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود