22 فروردین 1392
شماره خبر: 23289

خروج نخبگان از ایران یک حقیقت

سپیدار‌آنلاین: گروه فرهنگی

خروج نخبگان از ایران یک حقیقت


سپیدارآنلاین: قائم مقام بنیاد ملی نخبگان کشور با بیان اینکه خروج نخبگان از ایران حقیقت دارد، گفت: ولی برخی از نخبگان به کشور بازگشته اند و امروزه در برخی از پروژه ها کمک می کنند.
سعید سهراب پور در همایش تجلیل از نخبگان و مدال آورن علمی که در سالن همایش مجتمع فرهنگی ورزشی میلاد شهرداری کرج برگزار شد با بیان اینکه تاسیس بنیادعلمی نخبگان ابتکار مقام معظم رهبری بوده اضافه کرد: بنیاد ملی نخبگان وظیفه اش حمایت از نخبگان است. وی با بیان اینکه مسئولان شهر کرج به حوزه علم و حمایت از نخبگان توجه ویژه ای دارند، گفت: آینده درخشانی را برای کرج پیش بینی می کنم. قائم مقام بنیاد ملی نخبگان کشور ادامه داد: اینکه تعدادی از نخبگان کشور را ترک کردند حقیقت دارد اما تعدادی از آنها نیز برگشته اند. سهراب پور افزود: اینگونه نیست که نخبگان به کشور بازنگشته اند بلکه تعدادی برگشته اند و در پروژه های مهم به ما کمک کرده اند. وی گفت: پشت تمام این پیشرفت ها نخبگان هستند و بنیاد وظیفه اصلیش حمایت از نخبگان است. قائم مقام بنیاد ملی نخبگان کشور تصریح کرد: واقعاً خوشحال هستم که در این شهر به موضوع توجه ویژه ای شده است.
نخبگان علمی استان البرز باید مورد حمایت قرار گیرند
شهردار کرج تاکید کرد: نخبگان علمی استان البرز باید مورد حمایت قرار گیرند. سیدعلی آقازاده با بیان اینکه امیدواریم این همایش به صورت سالانه مستمر برگزار شود، اضافه کرد: در راستای مشخص کردن نخبگان استان از مسئولان بنیاد نخبگان و آموزش و پرورش، اداره کل اوقاف و دانشگاه ها استفاده کردیم و با توجه به تعریف نخبه علمی افرادی مشخص شدند.
وی افزود: این همایش مختص افرادی است که در سال گذشته رتبه های علمی را کسب کرده اند و از همه نخبه ها حمایت خواهیم کرد. شهردار کرج گفت: کشور ما در خیلی از علوم امروزه جزو 10 کشور برتر دنیا است که از فضایی، هسته ای، سلول های بنیادی، کشف دارو و درمان خیلی از بیماری های که در کشور و دنیا به عنوان معضل پزشکی مطرح است پیشرفت های خوبی داشته است. آقازاده اظهار داشت: امروزه ایران در المیپادهای مختلف شاهد هنرنمایی و شکوفایی نسلی هستیم که پرورده این انقلاب است بنابراین باید به خود افتخار کنیم و وظیفه مسئولان برای حمایت از این قشر جوان سنگین تر می شود. وی با بیان اینکه کرج به ایران کوچک معروف است، در جهت ارتقای جایگاه علمی باید تلاش بیشتری کند، اضافه کرد: امیدواریم در سال های آینده آنچه وظیفه مدیریت شهری است در راستای حمایت از نخبگان صورت گیرد.
همه نخبگان باید تجلیل شوند
رئیس شورای شهر کرج با تاکید بر اینکه همه نخبگان باید تجلیل شوند، گفت: شایسته است از همه نخبگان تجلیل شود. محمود دادگو افزود: چرا باید جلسه تجلیل از نخبگان به جای تالار نژاد فلاح یک هزارو 600 نفری در مجتمع فرهنگی ورزشی میلاد با 300 صندلی برگزار شد؟ شاید ما کوتاهی کردیم شاید آن ارگان های متولی اسامی کمتری داده اند ولی اعتقاد داشتم که جوایز را محدودتر می کردیم ولی همه افراد نخبه را دعوت می کردیم. وی ادامه داد: چند پیامک برای بنده آمده است که مفهوم آن این بوده است که برگزیدن نخبگان برای

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود