18 آبان 1392
شماره خبر: 109743

مدیریت بحران، تندباد حادثه را به نسیمی نرم مبدل می کند

سپیدار‌آنلاین: گروه گزارش

مدیریت بحران، تندباد حادثه را به نسیمی نرم مبدل می کند


بانوان شاغل در شهرداری کرج، با حضور در دوره های آموزشی بنیان تحکیم خانواده، با شیوه های مناسب ارتقای جایگاه خانواده و ایجاد فضایی صمیمی و مستحکم میان اعضای خانوار آشنا شدند.
در بحبوحه ای که نقش خانواده در جهان، روز به روز کمرنگ تر شده و هویت افراد نه بر مبنای اصالت و عقبه خانوادگی، که به صورت فردی و در قالب عملکرد شخصی شان تعریف می شود، زنده نگه داشتن روح خانوادگی و تجلی عشق در رفتار و گفتار اعضای این نخستین مهد و محفل اجتماعی افراد، بسیار دشوار به نظر می رسد.
آموزش، محور اساسی تحکیم بنیان خانواده
عوامل متعددی را در سست شدن بنیان خانواده ها و حاکم شدن فضایی سرد در این نهاد اجتماعی برمی شمارند که از این جمله گسترش روابط مجازی و عدم پای بندی به اصول خانواده، بیکاری و درآمد محدود، اشتغال فکری و کاری والدین و ... است که هر یک با اندکی افراط می تواند به از هم پاشیده شدن چارچوب خانواده بیانجامد. در چنین شرایطی آموزش حرف نخست را می زند؛ آموزش اینکه چگونه با شرایط روز جامعه و نیازهای شخصی و عمومی همسران و یکایک اعضای خانواده هماهنگ شویم تا این شرایط و بحران ها نتواند تنه استوار خانوار و این همزیستی ریشه دار و صمیمانه را به رعشه آورد. مدیریت بحران در خانواده از اصولی است که فرا گرفتن آن بخصوص از سوی بانوان و مادران که به نوعی ستون اصلی ارتباطات در خانواده اند، تندباد تنش ها و رویدادها را به نسیمی نرم مبدل می کند. از این رو آموختن شیوه های صحیح برخورد و گفتگو می تواند به حاکمیت مطلق آرامش و همدلی بیانجامد. معاونت فرهنگی و اجتماعی شهرداری کرج، بانوان شاغل در این دستگاه عظیم خدمات رسان را که میزبان بیش

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود