2 تیر 1393
شماره خبر: 124519

اتباع خارجی غیر مجاز درالبرزجریمه می شوند

سپیدار‌آنلاین: گروه سیاسی

اتباع خارجی غیر مجاز درالبرزجریمه می شوند


مدیرکل اتباع و امور مهاجرین خارجی استانداری البرز اعلام کرد: اتباع غیرمجاز خارجی به ازای هر روز اقامت دراین استان 300 هزار ریال جریمه می شوند.
ˈبهزاد جعفری افزود: حضور اتباع خارجی در ایران و هر کشور دیگر تابع قوانین خاص است. وی ادامه داد: به کارگیری اتباع فاقد مجوز سکونت در کارهای ساختمانی ، تولیدی و غیره جرم تلقی می شود و خاطیان تحت پیگیرد قانونی قرار می گیرند. جعفری افزود: افرادی که اقدام به به کارگیری اتباع غیرمجاز می کنند باید جریمه 650هزار ریالی به ازای هر نفر در روز پرداخت نمایند. وی گفت: کارفرمایان متخلف نیز به موجب اعمال ماده 181 به حبس از سه تا شش ماه محکوم می شوند. جعفری خاطرنشان کرد: تا کنون 9 مرحله آمایش ویژه اتباع مجاز در کشور اجرا شده که البرز در این بخش رتبه اول کشوری را به خود اختصاص داده است.
حضور اتباع غیرمجاز با پیامدهای منفی اجتماعی همراه است
مدیرکل اتباع و امورمهاجرین خارجی استانداری البرز حضور اتباع غیرمجاز را با پیامدهای منفی اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی همراه دانست که دربرخی از موارد سبب بروز مسایل امنیتی می شود. جعفری اضافه کرد: بروز نابسامانی خانوادگی ، بزهکاری ، ناهنجاری اجتماعی ، مشکلات بهداشتی، ازدواج های غیرقانونی و ثبت نشده ، تولد کودکان فاقد شناسنامه از جمله این پیامدها بشمارمی رود. وی بدون ذکر آمار اتباع خارجی استان البرز خاطرنشان کرد: جمهوری اسلامی ایران طی 30 سال گذشته پذیرای مهاجرین افغانی بوده و البرز یکی از پنج استان پرسکونت کشور از نظر حضور اتباع محسوب می شود. مدیرکل اتباع و امورمهاجرین خارجی استانداری البرز گفت: بیشتر مهاجرین خارجی از کشورهایی هستند که ازشرایط مطلوب اقتصادی برخوردار نیستند و به علت اوضاع نابسامان پس از جنگ و محرومیت ، اتباع مهاجر مسیر کشورهایی با موقعیت مناسبتر و امنیت پایدارتر را در پیش می گیرند و از نظر این اتباع ایران اسلامی دارای چنین شرایطی است.

منبع ایرنا

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود