26 مهر 1391
شماره خبر: 13381

رسانه ها دغدغه های فرهنگی را پیگیری کنند

سپیدار‌آنلاین: گروه اقتصادی

رسانه ها دغدغه های فرهنگی را پیگیری کنند

سپیدار آنلاین: معاون سرمایه انسانی و توسعه اشتغال وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اذعان به موقعیت استان البرز در میان سایر استانها گفت: متاسفانه نقش این استان در مجاورت با استان تهران و در سایه حضور نهادهای بزرگ دولتی پایتخت در بسیاری از موارد پررنگ نیست.
محمدحسین فروازنمهر در جلسه شورای هماهنگی مدیران دستگاههای تابعه حوزه تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان البرز در کرج، با اشاره به جایگاه استان نوپای البرز در میان استانهای کشور گفت: استان البرز به دلیل مجاورت با پایتخت و مراکز حاکمیتی کشور، وجود پتانسیلهای موثر در حوزه صنعت، کشاورزی، خدمات و دارا بودن مراکز دانشگاهی و همچنین پذیرا بودن بخشی از سهم جمعیتی سر ریز استان تهران در خود، موقعیت ویژه ای در میان استانهای کشور دارا است که متاسفانه نقش آن در مجاورت با استان تهران و در سایه حضور نهادهای بزرگ دولتی پایتخت در بسیاری از موارد پررنگ نیست. وی افزود: با شکل گیری و توسعه روز افزون استان البرز هر روز بیش از گذشته شاهد شکوفایی و توسعه و نیز قوام و پیشبرد اهداف نظام مقدس جمهوری اسلامی در این استان در سطح کشور باشیم. معاون وزیر تعاون، ‌کار و رفاه اجتماعی همچنین تصریح کرد: ادارات کل تعاون، ‌کار و رفاه اجتماعی در استانها به عنوان یکی از موثرترین نهادها در پیشبرد امر اشتغالزایی و توسعه آن موظف هستند تا طبق ظرفیتها و منابع موجود در استانهای خود در توسعه بخش اشتغالزایی اقدام کنند. وی همچنین فرایند ادغام وزارتخانه و ایجاد وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی را مثبت ارزیابی کرد و گفت: این ادغام به منظور اجرای ماده 53 قانون برنامه پنجم توسعه عملیاتی و به گونه ای سازماندهی و طراحی شده که کمترین هزینه را در اجرای فرایندهای آن نسبت به سایر وزارتخانه های ادغام شده داشته ایم.
تشکیل شوراهای هماهنگی مدیران حوزه تعاون و کار به معنای نفی وظایف تخصصی نیست
وی تشکیل شوراهای هماهنگی مدیران دستگاههای تابعه در استانها را از اقدامات موثر برای استفاده از ظرفیتها و وظایف دستگاههای زیر مجموعه دانست و افزود: مقام عالی وزارت بر تشکیل این شوراها به ریاست مدیران کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی به عنوان قائم مقام و نماینده وزیر در استانها برای هماهنگی بیشتر و اجرای ماموریتهای وزارتخانه در سراسر کشور تاکید کرده اند ولی این تولی گری هرگز به معنای نفی وظایف و ماموریتهای تخصصی هر یک از دستگاههای اجرایی نیست. فروزانمهر تصریح کرد: دستگاههای تابعه ضمن همدلی و تعامل در قالب یک مجموعه منسجم در استان ملزم به اجرای اهداف سازمانی خود و خدمات رسانی به مردم هستند.





منبع: خبرگزاری مهر

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود