4 اردیبهشت 1395
شماره خبر: 161626

واردات محصولات مشابه ضربه به تولید داخل و خلاف سیاستهای اقتصاد مقاومتی است

سپیدار‌آنلاین: گروه اقتصادی

واردات محصولات مشابه ضربه به تولید داخل و خلاف سیاستهای اقتصاد مقاومتی است


عضو هیات رئیسه اتاق بازرگانی، صنایع، معادن وکشاورزی استان البرز گفت: غفلت از صنایع داخلی و وارد کردن محصولاتی که خود تولید کننده آن هستیم حرکتی در خلاف سیاست های اقتصاد مقاومتی است.
جعفر سلیمانی"با اشاره به تاکیدات مقام معظم رهبری در سال جدید در زمینه بها دادن به تولید داخل و جلوگیری از واردات بی برنامه در کشور اظهار کرد: در صورت حمایت از تولید داخلی است که محصول ایرانی می تواند با کیفیتی بالا تولید و قدرت رقابت در بازارهای جهانی را داشته باشد. وی با اشاره به اینکه اقتصاد مقاومتی موجب رشد و ترقی صنایع داخلی می شود تصریح کرد: باید با برنامه ریزی و سیاست های درست اقتصادی درآمدها به سوی تولیدکنندگان داخلی یاری شود. وی اظهار کرد: واقعیت اقتصاد هر کشوری تعادل و مدیریت مناسب هر دو بخش مدیریت و صادرات است. وی ادامه داد: تقویت تولید داخل و تولید محصولات دارای ظرفیت صادراتی همواره مورد تاکید کارشناسان اقتصادی بوده است. وی تاکید کرد: تردیدی نیست که برخی کالاهای وارداتی به کشور غیرضروری است که باید تدبیری برای جلوگیری از ورود کالاهای غیرضروری اتخاذ شود. سلیمانی با بیان اینکه واردات بی رویه پایه های اقتصاد کشور را ازبین خواهد بردگفت: همه مردم باید در حوزه اقتصاد مقاومتی، دولت و مجلس را یاری کرده و تا آنجا که ممکن است از کالاهای تولید کشور استفاده کنند . عضو هیات رئیسه اتاق البرز با اشاره به این نکته که واردات مدیریت نشده یکی از دلایل ریزش بخش اشتغال استان و کشور است اظهار کرد: واردات مدیریت نشده به تولید داخل آسیب های جبران ناپذیری خواهد داشت. وی اضافه کرد: واردات کالا به کشور باید شکل منظم و حساب شده‌ای به خود بگیرد تا تولید کنندگان داخلی نیز بتوانند با فروش محصولات خود واحد تولیدی خود را سرپا نگه دارند.
جلوگیری از قاچاق کالا و بها دادن به تولید داخل
عضو رئیسه اتاق بازرگانی البرز گفت: وجود کالای قاچاق با کیفیت و قیمت پایین در بازار امکان رقابت را از تولیدات داخلی گرفته است. سلیمانی فزود: این رویه موجب کاهش فروش، تعطیلی واحدهای تولیدی، بیکاری کارگران و به دنبال آن افزایش فساد در جامعه می شود.

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود