8 مرداد 1396
شماره خبر: 181700

بستر توسعه روابط تجاری استان های البرز و ازمیرترکیه فراهم شد

سپیدار‌آنلاین: گروه اقتصادی

بستر توسعه روابط تجاری استان های البرز و ازمیرترکیه فراهم شد


بستر توسعه همکاری های تجاری دو استان البرز ایران و ازمیر ترکیه در نشست معاون استاندار ازمیر ترکیه با فعالان اقتصادی استان البرز، فراهم شد
دبیرکل اتاق بازرگانی البر در این نشست ضمن استقبال از توسعه روابط تجاری با استان ازمیر ترکیه، گفت: پیگیر این مهم هستیم تا زیر ساخت های لازم برای برقراری پرواز مستقیم بین دو استان مهیا شود. مسعود قاسمی افزود: ارتباط تجاری البرز با استان ازمیر ترکیه باید به نحوی توسعه یابد که بتوانیم سیاست صادرات محوری کشورمان را دنبال کنیم . وی اظهار کرد : انتظار این است که در مقابل خرید کالاهای مورد نیازمان از استان ازمیر ترکیه، برای توسعه صادرات انواع محصولات تولیدی البرز به آن استان زمینه های لازم فراهم شود. قاسمی توسعه صادرات را از اهداف مهم اتاق بازرگانی البرز عنوان کرد و با اشاره به افتتاح نمایشگاه بین المللی استان البرز در آینده نزدیک گفت: در صورت ایجاد نمایشگاه مشترک با استان ازمیر ترکیه در صادرات و واردات بین دو استان تحول ایجاد خواهد شد. وی افزود: ویژگی مهم برپایی نمایشگاه مشترک آشنایی کامل فعالان اقتصادی دو استان با توانمندی های طرفین است.
***احیای جاده ابریشم وگسترش روابط تجاری معاون استاندار استان ازمیر ترکیه نیز در این نشست احیای جاده ابریشم را از جمله اهدف سفرش به استان البرز عنوان کرد. 'اوغور کولسوز' گفت : با برقرای پرواز مستقیم و ایجاد یک پل هوایی مناسب بین 'البرز' و 'ازمیر' ، شاهد احیای جاده ابریشم هوایی و گسترش روابط تجاری در این منطقه خواهیم بود . معاون استاندار ازمیر ترکیه در بخش دیگر از اظهاراتش با اشاره به مشکلات بانکی در توسعه تجارت بین دو استان گفت: در بازگشت به ترکیه برای رفع این مشکلات جلسه ای با سه بانک دولتی کشورم خواهم داشت.

منبع ایرنا

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود