22 خرداد 1398
شماره خبر: 215486

پایانه صادرات محصولات کشاورزی در البرز راه اندازی می شود

سپیدار‌آنلاین: گروه اقتصادی

پایانه صادرات محصولات کشاورزی در البرز راه اندازی می شود



مدیر تعاون روستایی استان البرز گفت که با همت تشکل ها و اتحادیه های بخش کشاورزی ، پایانه های صادرات محصولات کشاورزی و واردات نهاده های کشاورزی، دامی و طیور و عرضه مستقیم محصولات کشاورزی در این استان راه اندازی می شود.
سید محسن موسوی روز پنجشنبه در نشست با نمایندگان مردم استان البرز در مجلس شورای اسلامی افزود: با راه اندازی این پایانه ها شاهد تحولی شگرف در رونق کشاورزی و فعالیت های اقتصادی با کمک تشکل های روستایی و کشاورزی در البرز خواهیم بود. وی گفت: به همین منظور درخواست اختصاص زمینی از طرف اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری و سازمان جهاد کشاورزی استان ارائه شده که با اختصاص این زمین در نزدیک ترین محل به فرودگاه پیام، گام موثری برای رونق اقتصادی استان برداشته می شود. مدیر تعاون روستایی استان البرز بیان داشت: در صورت ایجاد این پایانه ها علاوه بر اینکه کمکی به توان صادراتی کشور می شود، زمینه اشتغال برای حدود ۴۰۰ نفر فراهم خواهد شد. وی افزود: ایجاد این پایانه ها بر اساس اصل ۴۴ قانون اساسی و برنامه ششم توسعه می باشد که دولت را مکلف کرده سهم تعاونی ها در اقتصاد به ۲۵ درصد برسد. موسوی گفت: تاکنون برای تامین نهاده ها یک یا ۲ شرکت در کل کشور وارد کننده بودند و خریداران باید در سامانه ثبت نام کرده و از این واردکنندگان خریداری می کردند.
وی اضافه کرد: با توجه به اینکه استان البرز از مزیت فرودگاه پیام و خطوط ریلی برخوردار است، بر این اساس می توان به صورت مستقیم نهاده های کشاورزی را وارد کرد. در ادامه نمایندگان مردم کرج، فردیس و اشتهارد در مجلس شورای اسلامی بر براهمیت جایگاه بخش کشاورزی در استان ونیز برضرورت تقویت تشکل های بخش کشاورزی در جهت خدمات رسانی به مصرف کنندگان تاکید ویژه ای کردند. محمدجواد کولیوند نماینده مردم کرج، اشتهارد و فردیس در مجلس شورای اسلامی گفت: موضوع بازارچه های فروش محصولات کشاورزی در شورای شهر کرج مطرح شده و قرار است بخشی از فعالیت بازارچه ها به فروش محصولات کشاورزی اختصاص یابد. همچینن رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان البرز نیز در این نشست با اشاره به اینکه استان البرز ظرفیت‌های بسیار بالایی در بخش کشاورزی دارد، بیان داشت: توجه به رفع مشکلات کشاورزان در البرز مهم ترین اولویت است. سید مجید موسوی افزود: یکی از مهم ترین اقداماتی که باید در استان البرز به آن توجه ویژه داشت توسعه بخش‌های مختلف کشاورزی و رفع مشکلات این صنعت است. وی با اشاره به اینکه هم اکنون استان البرز در تولیدات کشاورزی دارای رتبه‌های برتر است، افزود: با توجه به این ظرفیت می‌توانیم با تمرکز بیشتر به بخش‌های مختلف کشاورزی، بر توسعه و رونق بخش کشاورزی و توسعه تولیدات به سمت صادرات محصولات نیز پیش برویم. موسوی یکی از مهم ترین راهکارهای رسیدن به توسعه اقتصادی را توسعه تولیدات در بخش کشاورزی عنوان کرد و بیان داشت: برای رسیدن به اهداف مورد نظر باید مشکلات و کمبودها را مرتفع کنیم. در پایان این نشست مصوب شد تا پایانه صادرات محصولات کشاورزی و واردات نهاده های کشاورزی در نزدیکترین مکان فرودگاه پیام پس از طرح و تایید در جلسه ستاد مقاومتی استان با استفاده از ظرفیت اتحادیه های استان تحت پوشش تعاونی روستایی عملیات اجرایی آن آغازشود.

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود