19 تیر 1403
شماره خبر: 307472

۳۷ شرکت دانش بنیان و فناور در پژوهشگاه مواد و انرژی ایران فعال است

سپیدار‌آنلاین: گروه اقتصادی



مدیر مرکز رشد و کارآفرینی پژوهشگاه مواد و انرژی ایران مستقر در مشکین دشت استان البرز اعلام کرد: تعداد شرکت های دانش بنیان و فناور این پژوهشگاه از ۲۹ واحد در سال ۱۴۰۲ اکنون به ۳۷ واحد رسیده است.
"سیدمسعود قریشی" افزود: این واحدها زیر نظر مرکز رشد ونوآوری پژوهشگاه مواد و انرژی ایران فعالیت دارند که این مرکز به عنوان محل بروز هسته‌های فناور و استارتاپی شناخته شده است.
وی ادامه داد: برای شرکت های دانش بنیان و فناور تسهیلاتی بین یک میلیارد ریال تا پنج میلیارد ریال با بهره ۱۸ درصد از طریق صندوق سرمایه‌گذاری خطر پذیر مواد پیشرفته پیش بینی شده است.
قریشی گفت: نقشه جامع پردیس تخصصی پژوهشگاه مواد و انرژی به مساحت هفت هکتار تصویب شده که قرار است شرکت های دانش بنیان و فناور در این مجموعه فعالیت کنند.
وی همچنین اعلام کرد: مطابق مصوبه هیات رئیسه و شورای پژوهشگاه مقرر شد برای هم افزایی بیشتر با اعضای هیات علمی، دانشجویان و کارکنان از هر پژوهشکده ۵۰۰ مترمربع فضای آزمایشگاهی در اختیار مرکز رشد و معاونت فناوری برای استقرار شتاب دهنده‌ها و واحدهای فناوری تخصیص یابد که این مهم می‌تواند نقطه عطفی در فعال‌سازی آزمایشگاه‌ها و پویایی بیشتری در پژوهشگاه شود و تاکنون ۲۰ درصد در این حوزه پیشرفت حاصل شده است.قریشی نیز از تشکیل شورای جدید مرکز رشد پژوهشگاه خبر داد و گفت: این شورا به ارزیابی شرکت‌ها و تایید آنها برای ورود به مرکز رشد می پردازد و ما در نظر داریم به‌طور مداوم طی جلساتی با شرکتها به هم افزایی بیشتر واحدهای فناور و فروش محصولات دانش‌بنیان کمک کنیم.


منبع ایرنا

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود